Bobler i toilet

Hej,

Det bobler i lokummet!

Når vaskemaskinen tømmer sig ude på toilettet, bobler det i toilettet. Det siger også en "slurp" lyd, ovre i brusekabinen, når man trækker ud i toilettet.

Har det noget at gøre med alt det pokkers vand vi får i øjeblikket? Det med boblerne er kommet efter, at lydene kom i afløbet ved bruseren, når man trak ud i toilettet.

Der er krybekælder under, og der er ikke brud på nogen af rørene.

Jeg har en kvinde i huset - hår, produkter, lange bade med sæbe - og vi har lige overtaget det, fra hvor der boede to kvinder og to mænd. Mit bud er, at huset IKKE blev taget så godt om.

Hvad ville I gøre?

Mvh
Hej, Det bobler i lokummet! Når vaskemaskinen... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Stik lige først jernstang ( søger )  ned i de riller hvor du har fjernet fliser

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Lige der hvor jeg har fjernet fliser kommer jeg hurtigt igennem stabilgrus og ned til normal jord. I hvert fald ikke muligt at finde et dæksel på 80-90 cm. Jeg forestiller mig det kun er max. 15 cm nede?

Jeg må grave nogle flere fliser op.
Jeg så ikke lige svaret omkring min nabo. Han har også fliser over, og ingen ide om hvor det er.
Det kan sagtens være 30-40 cm nede. Gå nu i gang med den jernstang inden du har lavet det hele til en grusgrav.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg fandt det, og det var helt tomt. Der kom vand, når jeg tømte vasken i køkkenet. Vask og toilet kom der ingenting ved - selv ved kæmpe spand plus hele vask fyldt, så jeg tænker at røret enten er skadet eller der er en prop. Der er stadig ingen vand i krybekælder eller utæthed på rørene der. Hvad tænker i næste skridt er?? Se billede for skelbrønd, som jeg endelig fandt.
Annonce

Men det tyder jo på der er en forgrening, så det nemmeste er at finde brønden hvor det samles.
Du skal være heldig hvis du kan ramme det "rigtige hul" fra den brønd du har åben, men du kan jo prøve med rensebånd, eller spuler til højtryksrenser.
Du kan evt prøve med vandslangen.

En dygtig slamsugermand klare det nok også i et snuptag....

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, altså toilet hænger ikke sammen med min køkkenvask. Den løber fint igennem. Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal finde forgreningen, da det ikke er på nogen tegninger. Tvivler også på, at jeg selv kan ramme noget fra skelbrønden
Simonholsen skrev den 04-03-2020 17:58:43

Jeg fandt det, og det var helt tomt. Der kom vand, når jeg tømte vasken i køkkenet. Vask og toilet kom der ingenting ved - selv ved kæmpe spand plus hele vask fyldt, så jeg tænker at røret enten er skadet eller der er en prop. Der er stadig ingen vand i krybekælder eller utæthed på rørene der. Hvad tænker i næste skridt er?? Se billede for skelbrønd, som jeg endelig fandt.

Du ved nu at problemet er dit eget og ikke kommunens. Du må videre med at få åbnet til din samlebrønd.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja, ikke andet for. Den har jeg ingen tegninger over, den kan vel i teorien være overalt? Den er ikke synlig nogen steder. Det her kloak eventyr bliver ved med at give :-)
Passer placeringen af skelbrønden med tegningerne fra byggesagsarkivet? Her er den angivet til at være midt for huset i 1 meters afstand - måske nogen kan svare på hvorvidt det er normalt?

Hvis placering og tegninger ikke stemmer overens er det et forhold du skal have bragt i orden da du ikke se meget andet end retningen fra skelbrønd imod samlebrønd - isf ville jeg få fat i en kloakmester der kan hjælpe - de har grej til at spore dem uden at skulle grave op.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis