Bobler i toilet

Hej,

Det bobler i lokummet!

Når vaskemaskinen tømmer sig ude på toilettet, bobler det i toilettet. Det siger også en "slurp" lyd, ovre i brusekabinen, når man trækker ud i toilettet.

Har det noget at gøre med alt det pokkers vand vi får i øjeblikket? Det med boblerne er kommet efter, at lydene kom i afløbet ved bruseren, når man trak ud i toilettet.

Der er krybekælder under, og der er ikke brud på nogen af rørene.

Jeg har en kvinde i huset - hår, produkter, lange bade med sæbe - og vi har lige overtaget det, fra hvor der boede to kvinder og to mænd. Mit bud er, at huset IKKE blev taget så godt om.

Hvad ville I gøre?

Mvh
Hej, Det bobler i lokummet! Når vaskemaskinen... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der skulle ikke stå vand i brønden.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er en kloak brønd så bør der være en rende i bunden af brønden som er vandet løber i. Det er lavet som et 1/2 rør. Og der skal der strømme vand lidt efter at du har skyllet ud men ellers skal der være tomt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg kunne finde det billede der. Er de to runde ikke mine brønde??
Jeg kan se 3 brønde - den på nordsiden er til regnvand (udvendigt nedløb af tagvand).
På sydsiden er der en samlebrønd tættest ved huset der løber videre til en skel-brønd - prøv at åbne skelbrønden, hvis den er fyldt er det kommunen der har et problem fordi dit vand ikke kan trække væk (du skal have fat i dem), hvis den er tør er det din egen del af installationen der har udfordringer og så må du have låget af den anden også.
Husk at være obs på at der i øjeblikket kan være generelle udfordringer grundet den høje vandstand i visse områder af 8600.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Jeg må lige prøve. Problemet er, at jeg ikke kan lokalisere et rundt dæksel i min indkørsel, hvor den burde være. Der er et firkantet jern dæksel der, men jeg må lige have pillet i nogle fliser fordi jeg tænker ikke, at det er det.
Den brutale løsning hedder Klaustisk soda. Stærkt basisk, og meget ætsende på huden mm, så det er noget der skal håndteres med genende og kendskab til den slags. Det kaldes også afløberens, når det er godt fortyndet.
Det er BANDLYST at bruge, hvis røret er stoppet, for så kan det ikkekomme væk, og du/kloakmanden skal til at rode med snitterne i det stads.

Næste og måske meget bedre løsning er noget, der bruges i vakuumtoiletter og lignende anlæg. Det hedder noget i stil med Dynazyme (kan ikke huske det præcist, og har for ringe net til at søge efter det lige pt). Det er et enzym, der opløser afføring, sæbe og lignende.
Opløs en dosis i 20 liter vand og hæld halvdelen toilettet og halvdelen i vasken inden I går i seng, eller lige inden I tager på arbejde, så der får noget tid at virke i.

Håber en eller anden kan finde navnet og dele det med os andre.

Chr.

NB. Maskinsnedkerens råd om af og til at skylle grundigt igennem med 20 liter vand er en god ide.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Min kollega kunne huske det,
Gamazyme.

https://www.wilhelmsen.com/product-catalogue/products/marine-chemicals/cleaning-chemicals/gamazyme-cleaners/gamazyme-tds-5-kg-blue-sach-wmint/

Der er andre tilsvarende produkter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg skriver det lige bag øret, fordi jeg tænker at finde den skelbrønd måske under fliserne. Så må jeg se om det er mit eller kommunens problem. Snakkede med dem fra kommunen, og hun sagde at der var mange sol stadig ledte regnvand forkert, og det belastede kloaken helt vildt i øjeblikket.
Kan nogen svare mig på, om det kan være ‘min’ brønd derude på fortovet? Kan ingen finde på grunden.
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis