Kommentarer til projekt: 20m2 Isoleret skur på husgavl

Her samles kommentarer til projektet: 20m2 Isoleret skur på husgavl

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: 20m2... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
fand jeg også ud af...men min er endt i have categorien måske jeg skulle starte et nyt. får nemlig ikke rigtig noget feedback på tråden i haven.Send
Hvor meget isolering kom du i gulvet? hvad er den sorte "soft rund kanten?
Kan se der noget plads på isolering = dampspærre? og så fra sokkel er det tagpap foldet ned under beton gulv eller?
Så har du vel 200mm solering i væg og loft?
er der ikke kuldebro nede ved gulvet eller fungere den 200mm lecablok som isolering=?
hvor tykt er gulvet? 10cm? fik du leveret det fiberameret beton eller hvor mange m3 brugte du og hvad kostedet deT?
Hej Always - Gulv er lavet af murer. Der er 200mm flamingo isolering samt 10cm fiberarmeret beton i gulv. Lecablok er isoleringen i soklen. Prisen kender jeg ikke 100% da der også er lavet andet på mit hus i samme opgang. Vægge og loft er også med 200 mm, med dampspærre på. Tror det sorte er noget radonsikring. Der er tagpap mellem lecablok og bundrem. 
Annonce
Dine bjælke spær er de så 25cm høje? rionettet hvad dimameter brugte du der bare 4mm eller
Det et lækkert skur. Har du noget naturlig udluftning eller ? tænker på når det så tæt opstår der ikke kondens så?
Så lidt og mellem om jeg skal lave vægge tag med 150mm eller som dig 200mm det jo 25% mere materiale og da det kun er et skur ved jeg ikke. Var det et bevidst valg ang de 200mm.
20cm spærtræ over alt - der er kun 170mm isolering i loft så der er luft over til ventilering af tag, der kommer 40mm på den anden side af dampspærre. Jeg montere en fugtstyret ventilator der suger luft ud mod øst og en rist i modsatte side den suger ind af. De 200mm var pga. genbrug af noget isolering 2 x 95mm.
Hvordan kan det være du har valgt at bruge dampspærre i et skur som ikke er opvarmet 365 dage om året?

Til sommer når temperaturen er varmere uden for skuret end indenfor så er der risiko for kondens på den indvendige side af dampspærren.


-  Tegnebach (stud. bygningskonstruktør) 
Hej Tegnebach. Der er varme på der inde 12 grader som minimum + monteret blæser med fugt styring. Jeg har i min søgning fundet ca. lige mange for og imod dampspærre i skur. Nu er den montrer og har et dejligt lunt skur på 10-12 grader og luft fugtighed på 55%
hvilken isolering brugte du til gulvet der åbenbart forskellige typer til forskellig typer gulv?
sundolitt s60,s80s150,mx250???
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis