Thermex Frithængende Emhætte - Ingen lys i halogen

Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men ingen lys bliver tændt.
Der sidder 2 æsker, en sort og blå oppe i emhætten. Den blå har D-DLB-283 som model id og jeg "tror" det er synderen, da det er den som kobles til halogenerne. Tidsindstilling til sug virker kun for 15min. Ellers er alt andet ok, men lyset er den største udfordring. Billeder af print bag/for.

Har prøvet med kontakt rens, måle spænding over den store modstand (gætter på 35k ohm 5% tolerence), men da transformatoren ikke er belastet kan jeg ikke finde ud af hvad der er galt og ohm måling gir ikke en disse.
Kondensatoren ser ok ud (ikke boblet) og transistorerne ser ikke varme plagede ud.
Ensretterne er også målt ok.

Søger et andet print eller link så jeg kan erstatte den store varme tolerente modstand.

Andre råd og vejl modtages med tak.

Billede af synderen
Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
runerevsbaek skrev den 02-01-2026 23:01:36

Synes det lyder meget spændende! Mon det er muligt at skifte til LED, og stadig tænde lyset på thermex betjeningen?

min virker stadig og jeg kan tænde lyset fra thermex panelet. kan dog kun tænde på lys ikonet og slukke på den midterste knap der slukker det hele. har dog efter skiftet automatisk tænd af lys når jeg tænder sug, kan ikke huske det tændte automatisk før jeg skiftede til LED :-)

Imponerende! Kan du vise et billede af, hvordan du har monteret den LED driver?😊
jeg kan ikke anbefale at få udskiftet elektronikken med nyt restatningskit fra Therma. Godt nok virker lyset, men min motor har mistet sugeevne. Virker som om at potentialet er sat forkert også selvom den er sat på max.
runerevsbaek skrev den 03-01-2026 09:57:25

Imponerende! Kan du vise et billede af, hvordan du har monteret den LED driver?😊

Jeg har genbrugt stikkene fra den originale omformer og skruet på min nye LED driver.
På den originale var der en 3. ledning som bliver brugt til at tænde/slukke via styringen, men den kan blot ignoreres

AGA skrev den 05-01-2026 13:45:42

jeg kan ikke anbefale at få udskiftet elektronikken med nyt restatningskit fra Therma. Godt nok virker lyset, men min motor har mistet sugeevne. Virker som om at potentialet er sat forkert også selvom den er sat på max.

hvad har du ændret på din? er det ny LED driver + 4 nye LED lamper?

Annonce
Kiggede lige i min emhætte, og den har slet ikke en omformer😅
runerevsbaek skrev den 07-01-2026 18:23:47

Printet til højre ligner min omformer som jeg har erstattet med LED driver.
Du burde kunne tjekke ledningsnettet
- ledning ved firkantet trafo er 220 volt og ved siden af styring du kan ignorere
- ledning ved rund trafo er 12 volt og skulle gerne gå til lamperne

Dette er fra min før jeg skiftede den

runerevsbaek skrev den 07-01-2026 18:23:47

Det er denne her :-)
Hvis du skifter til LED driver, skal du også skifte pære/lampe til LED

Skide godt - jeg har lige bestilt sådan en LED driver og to nye LED pærer, så giver jeg det et skud :) 

1000 tak for hjælpen! 
Hej Alle,

Så fik jeg endelig sat driver og nye LED pærer i.

Nu har jeg dog det problem, at de lyser hele tiden! 

Jeg kan ikke slukke det på fjernbetjenen. Der må sidde noget tænding i det gamle print eller?

Har vedhæftet billeder af ny installation, fjernbetjening og bevis på, det rent faktisk kan lyse 

Har i nogle gode bud?

Dbh Rune 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis