Arla Mælk

Altså nu er det nok. Jeg dropper Arla mælk. Jeg ved det kan være svært for Arla er jo som bekendt alle steder, men aldi har faktisk dansk mælk fra Vejen andelsmejeri, så længe Arla ikke har tværet dem af banen.
Jeg troede at vi levede i et vestlig moderniseret samfund, men Diktaturen ligge lige i overfladen, ja vi drikker den.
Lad os høre en masse korte kommentarer (vi er alle ikke enige, men det gør ikke noget, men sig din mening).
Det kunne være sjov at få alle godt 2000 + mere her på banen, bare med en linie kommentar.
cry but now happy, I found a new milk. biggrin biggrin biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Altså nu er det nok. Jeg dropper Arla mælk. Jeg... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra "HansW"

Ja, det er rigtigt.
Man skal selvfølgelig lige kigge priser de forskellige steder og sammenligne inden man køber, men jeg har også med fordel handlet hos Greenline.
Og blev glædeligt overrasket ved at erfare, at selv en rulle 5x2,5 kvadrat, der trods alt vejer lidt, blev sendt fragtfrit!
Og i parentes bemærket, så var det ikke helt så billigt som Harald Nyborgs, men sidstnævntes er af light-typen, ikke altid nem at afisolere, og er ikke lovlig at bruge nedgravet, eller hvor den udsættes for sollys.
Desuden kan man altid få et godt råd hos Greenline!

Hans



Hej
Er i ved at starte et nyt mejeri--?? med alt det el i skal have købt ind-???

Ja så blev Fanø Mejeri opkøbt af det store udland.

Snart er der turen til de Danske sommerhuse.

Det tager ikke lang tid så er disse opkøbt af tyskere(Står allerede nu i kø for at købe dem) og priserne vil stige så voldsomt at næsten ikke en dansker har råd til at købe dem mere.(Skatten).
Tyskere ejer jo næsten Mallorca i dag.
Vi er og bliver de små, men støtter de store eller hvad_????
cry

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra "JørgenE"

Næh, mig bekendt er danskerne flittige købere af ejendomme i Spanien og Frankrig, men det er vel i orden, bare de ikke vil købe hos os. Men synes man det er rimeligt, passer det måske meget godt til dansk mentalitet i dag.


Hej JørgenE
Nu er det bare sådan at spanien er et ikke så lille land, så de 25000 danske der bor i spanien er jo for dem kun en lille landsby.

For lille Danmarks vedkommende og de par tusinde eller ti sommerhuse
vi har er det jo kun en brøkdel af de næsten 100 000 milioner Tysker der behøver at køre herop og købe, for derefter at leje dem ud til andere tyskere,,,,,ja de vil såmænd invadere sjælland for at købe dem, bare de ikke skal bosætte sig her i Danmark, for det vil de ikke.

Du bist und kan lære ein littel Deutsch, så du kan krigst viele Tyske Euro
in die Tasche.

Ja, det er det EU som vi sikkert vil komme til at se.
Vi har ingen vej tilbage, mon også det går ud over vores sprog---??

Bare lidt til en kommentar og eftertanke------------------------- :?

NB: Jeg skal lige sige at jeg overhovedet ikke har noget imod Tyskere
Personligt, de er bla. meget venligere i trafikken

Med venlig hilsen

Søren
Ok, de er nu "kun 82 mill. - men du mener vel ikke realistisk at dem fra sydtyskland vil køre 1000 km. for at få et sommerhus i DK, godt nok er her dejligt, men er der ikke bedre vejr og ligeså gode strande sydpå? - og de fra det østlige har vel ikke lige råd til det. Jeg tror de vil kigge mere på Frankrig, Spanien og Italien - de ligger lige så tætte på som os afhængig af hvor vi bor.

Mvh. JørgenE
Citat fra "JørgenE"

Ok, de er nu "kun 82 mill. - men du mener vel ikke realistisk at dem fra sydtyskland vil køre 1000 km. for at få et sommerhus i DK, godt nok er her dejligt, men er der ikke bedre vejr og ligeså gode strande sydpå? - og de fra det østlige har vel ikke lige råd til det. Jeg tror de vil kigge mere på Frankrig, Spanien og Italien - de ligger lige så tætte på som os afhængig af hvor vi bor.


Jo alle der bor syd for Hamburg.
Jeg bor i Sønderjylland og har hverdag med Tyskere at gøre, og de køre glat væk 1000 km. Og tit får jeg det spørgsmål om jeg ved om man kan købe sommerhus i Danmark.

Lige netop dem med pengene kommer til danmark, og dem er der mange af de andre har ikke rod til det.

Tyskere har pengene og holder på dem i øjeblikket. De har det prinzip:
Først spare op og så købe.

Jeg sælger møbler og de indretter et børneværelse med møbler og kun møbler og det kan let være for 25-50 000 kr.

De køber ferielejligheder på de tyske øer. Og en ferielejlighed ligger
typisk på 1,5-2 millioner kroner for 60 kvm. og dem møblerer vi for
ca. 60-100 000 Kr. Uden sauna-spabad-m.m.

Så de danske sommerhuse er jo Paradis for dem til ingen penge.
:?

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
Kan være - drømmer selv om feriebolig i Tyrkiet - her er prisen 1/2 af Danmark, men i første række og med udsigt som i Nice over det samme hav til 1/5 pris af Frankrig.

Men er der ikke noget forkert i at holde priser kunstigt nede, når vi netop tror på markedsøkonomi i Danmark? Altså udbud-efterspørgsel.

Mvh. JørgenE
Hej

Selvfølgelig er der mange der tager syd på, men der er også mange med Penge der tager til de roligere områder nordpå, og gerne vil have kølig og frisk luft.
De har jo varmen-stressen-Bensinosen til daglig.
Bare 1% af dem er jo 820 000.
Dem østpå har
mange af dem rigtig mange penge og har lavet dem orange inden det kom styr på det.

Man siger at det de skal give for et sommerhus i Danmark i Kroner, koster det i Tyskland i DM----Den gang. Ja de regner stadig det hele om i DM inden de køber noget.

Danmark er det lille mejeri i det spil.

Se nu bare, nu behøver Tyskerne og Franskmændene ikke at holde sig til lovene mere som gælder for EU.

Men Danmark er jo afhængig af dem.--Vores største Eksportland.--??
:shock:

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Ja så kom Arla og Aldi i Priskrig.
Jeg ved tilfældig at Aldi ikke vil have Arlas mælk, fordi Arla vil ikke sætte
Aldis Mælkebøtte mærke på Arlas mælk.

Aldi køber mælk ved de små mejerier til en højere pris og er alligevel billigere.

Hvordan gør de det og alligevel er Aldi brødrene blandt EU-s Rigeste
biggrin biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Anjins-Honey.
Aldi køber mælk ved de små mejerier til en højere pris og er alligevel billigere.


Hvordan ved du det, eller er det bare noget du tror?

Jeg tror du indirekte selv giver svaret:
Hvordan gør de det og alligevel er Aldi brødrene blandt EU-s Rigeste


Jeg ved tilfældig at Aldi ikke vil have Arlas mælk, fordi Arla vil ikke sætte
Aldis Mælkebøtte mærke på Arlas mælk
.

Kan du få Mercedes eller Audi til at ændre deres logo til et Trabant logo?

Du må ikke sammenligne frisk mælk med UHT mælk, som i princippet kan være produceret på New Zealand, eller "Ugibukistan". Fragtet den halve jord rundt, for derefter at blive solgt til "prishungrende" europæiske forbrugere, som rask væk er villige til at "spare" 75 kr om året på mælk, alt imens de råber op om "bæredygtighed og global opvarmning".

"Skæg for sig, og snot for sig" citat: Th. Stauning. :twisted:


Mvh

Mvh.
bodker

Citat fra "bodker"

Anjins-Honey.
Aldi køber mælk ved de små mejerier til en højere pris og er alligevel billigere.


Hvordan ved du det, eller er det bare noget du tror?

Jeg tror du indirekte selv giver svaret:
Hvordan gør de det og alligevel er Aldi brødrene blandt EU-s Rigeste


Jeg ved tilfældig at Aldi ikke vil have Arlas mælk, fordi Arla vil ikke sætte
Aldis Mælkebøtte mærke på Arlas mælk
.

Hej

Jeg har nok udtryk mig lidt uklar og skal lige tilføje at det er
økologisk Mælk fra Aldi som kommer fra Broderup Mejeri ved Tinglev i
sønderjylland.

Ja det er rigtig de har også Tysk mælk og Langtidsholdbar Udenlandsk mælk, men det kunne jeg ikke finde på at drikke.

Jeg foretrækker danske madprodukter og også gerne Økologisk.

:lol: :lol:

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis