Arla Mælk

Altså nu er det nok. Jeg dropper Arla mælk. Jeg ved det kan være svært for Arla er jo som bekendt alle steder, men aldi har faktisk dansk mælk fra Vejen andelsmejeri, så længe Arla ikke har tværet dem af banen.
Jeg troede at vi levede i et vestlig moderniseret samfund, men Diktaturen ligge lige i overfladen, ja vi drikker den.
Lad os høre en masse korte kommentarer (vi er alle ikke enige, men det gør ikke noget, men sig din mening).
Det kunne være sjov at få alle godt 2000 + mere her på banen, bare med en linie kommentar.
cry but now happy, I found a new milk. biggrin biggrin biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Altså nu er det nok. Jeg dropper Arla mælk. Jeg... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er personligt også lidt træt af arla, men mest fordi jeg har smagt en økologisk jersey skummetmælk fra det lille mejeri Thise. Det smager sgu af mælk og ikke af pap.

Men jeg bliver desværre nødt til at købe arlas harmoniemælk fordi butikkerne hvor jeg bor ikke fører andre mærker og da jeg ikke har bil har jeg ikke mulighed for at komme hen efter min yndlingsmælk hver dag.
Dog skal det siges at harmonie minimælk er noget bedre end alm. minimælk der virkelig kun smager af vand med hvidt farvestof og pap.
Hvordan de kan få det der kommer ud af koen til at blive noget så uegnet som menneske føde er mig en gåde.

Hvis arla ikke var så store og gav så store rabatter til butikerne for at holde andre mejerier væk fra supermarkederne så kunne jeg drikke god mælk hver dag uden at skulle ud i den anden ende af byen... dumme arla...

-og så skal jeg vel lige nævne at jeg godt ved at hvis der var flere der efterspurgte mælk fra andre mejerier ville supermarkederne også begynde at sælge det... det er jo trods alt kunderne og i leverandørerne de lever af.

Så prøv produkterne fra Thise mejeri hvis I vil have kvalitet, støtte de små mejerier og ikke er bange for at betale et par kroner ekstra, for det er det værd...

God mælk til folket biggrin

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
Pips siger:
God mælk til folket


Folk får det som folk vil betale for.

Siden 1972 har jeg været selvstændig landmand, og har hvert år set en stadig mindre del af forbrugerkronen blive brugt på mad. 2003 var vi under 10% :roll:
Jeg glæder mig til den dag, hvor folk køber det, som de kan betale biggrin

Mvh fra en fødevareproducent.

Mvh.
bodker

Ja folk vil ikke betale så meget til føde, men de bliver også dikteret af bla. dansk supermarked og Arla mælk. De bestemmer hvad de vil sælge
og sætte på hylderne.
Sådan gik det også med den danske strudseslagteri Danish Crown og FDB.
kørte så længe rundt med det at Andelsslagteriet gik konkurs.
Det kræver nok en længere forklaring, men det foregår langt mere af det, som jeg kalder diktatur end vi tror. cry

Med venlig hilsen

Søren
Hej Bodker

Jeg er meget skuffet over den privat mail du sender til mig.
Det er jo dig der farer frem og diktere og at jeg skal holde mund.

Jo Dänish Crown er ikke uden skyld, da man slagter strudse til en pris der er det dobbelte af hvad andre slagterier kan gøre det for og så skulle det også være 90 stk på en gang.

Man har måske været bange for at strudse har taget en del af det marked som det andet kød har lagt på, i stedet for at hjælpe strudse branchen på benene og vi kunne i danmark har været førende for det i EU men nej det har I jo haft 100% check efter som du jo også sad i Bestyrelsen hos Dänish Crown

Desuden skriver jeg at det kræver en længere historie.

Nu lad være med at komme med den kommentar at det har jeg total misforstået.

Jeg synes vi skal beholde en ordentlig tone her og lad så være med at komme med en privat E-mail igen hvis det skal skrives på den måde.

Jeg skriver heller ikke i min sidste indlæg at FDB og Arla arbejder sammen, men nævner disse 2 Firmaer som eks. Hvis du læser det ordentlig.

Vi har en debat og ikke en krig/Diktatur 8) 8) 8)

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Jeg har lige læst lidt på denne debat imellem jer.

Bodker det er dejligt at der er nogen der kan slå et lille slag for gårdbutikkerne, og jeg håber at det må gå dem alle vel for det har vi brug for. Jeg kan læse at du forsvarer Arla og andelsslagterierne og det er også godt for det har de god brug for. Jeg må dog undres lidt idet du jo er landmand (sanssynligvis ikke økologisk), det virker på mig, somom at du går i forsvar og lyder lidt som en politikker og taler lige som jeres egne tilidsfolk i landbo foreningerne. Jeg savner landmænd der tør stå ved at de er Landmænd og ikke en flok hylende høns. Det er altid de andres skyld. Landbruget er ude på en rutchebane der kræver størrer og stører brug og mere efektivisering. (Ender det med bare et brug i Danmark)

Hvornår siger i stop, for det er kun jer der kan gøre det, det er jer der står med løsningen, hvorlang tid vil i finde jer i at leve af subsidier. (Bistandshjælp)

Hvorfor er folk blevet vrede på Arla, det er ikke fordi at de er store eller har næsten monopol, det må de gerne have, men det kræver et stort ansvar at have monopol og dette ansvar lever Arla ikke op til derfor dette oprør. Hvis Arla vile leve op til deres ansvar og give os forbruger og leverandører en undskyldning for deres klodsedhed og leve op til deres ansvar, ville vi alle tilgive. Men desværre tror jeg ikke, at de vil det for i landmænd har valgt nogle tillidsfolk der er mere til magtbegær end til at vare jeres interesser og vores. Mit indtryk af dem er de ville sælge deres egen mor for vindingens skyld.

Lad os nu tage den økologiske mælk. Arla hævder at de må smide en masse ud for de kan ikke sælge den. Det er Arlas egen skyld (og måske beviste strategi ) De lancerede den økologiske Minimælk som blev en kæmpe succes. De kunne sælge mere en de kunne levere. men så lancerede de den lige pludselig som almindelig minimælk til en noget billiger penge. Så nu var det lige pludselig forbrugernes skylds at der ikke kunne sælges økomælk. ØH er det ikke her at kæden er hoppet af.

Så længe at Arla opfører sig sådan køber jeg ikke deres produkter, og vi er mange der ikke gør det mere og vi bliver flerer. Det er synd for Dansk landbrug og Danmark for jeg tror også at vi har god brug for en stærk leverandør på mejeri siden, men de er nu ved at lukke andre ind og de har selv gjordt det ved deres adfærd, og jeg er bange for at de måske er kommet itl at lave uoprettelig skade.

Husk lige når i køber ind tjek hvem er leverandør og hvem ejer dem.

Vejen mejeri er ejet af Arla.

Thise Mejeri er 25 % ejet af Arla

Tjek de lokale købmand sørg og læg pres på ham få dem til at skaffe det du vil have.

Der er forøvrigt mange bager der har ikke Arla produkter.

Ole smile
Annonce
Laurberg skriver:
Hvornår siger i stop, for det er kun jer der kan gøre det, det er jer der står med løsningen, hvorlang tid vil i finde jer i at leve af subsidier. (Bistandshjælp)


Vi udgør 2% af Danmarks befolkning, tak for tilliden, men så meget magt har vi ikke. smile

Hvis vi forhåbentlig engang skal leve uden subsidier, kræver det at samtlige lande i verden fjerner deres tilskud, Hvis I har fulgt med i WTO forhandlingerne så er der desværre lange udsigter.

I øvrigt får landmænd ikke tilskud. Vi administrerer et forbrugertilskud, netop for at forbrugerne kan få billige fødevarer. Mindre end 10% af lønkronen går til mad. :shock:

Jeg savner landmænd der tør stå ved at de er Landmænd og ikke en flok hylende høns. Det er altid de andres skyld. Landbruget er ude på en rutchebane der kræver størrer og stører brug og mere efektivisering. (Ender det med bare et brug i Danmark)


Jeg startede i 1972 med et landbrug, som jeg dengang kunne leve af.
I takt med at priserne på vore produkter faldt, skulle jeg producere mere og mere. Strukturtilpasning er der nogle som kalder det.
Hvem der er skyld i denne udvikling vil jeg lade andre bedømme, men jeg er 100% sikker på, at der i dette forum ikke er nogen, som vil bytte timeløn med mig sad Desværre.

Derfor skuffer det mig, Laurberg, når du påstår:
Jeg savner landmænd der tør stå ved at de er Landmænd og ikke en flok hylende høns. Det er altid de andres skyld.


Hvis vi går tilbage i historien, så er denne situation med billige fødevarer ikke ny.
I det gamle Rom lød parollen for at undgå optøjer: "Brød og skuespil til folket"

Er det ikke det vi får i dag? biggrin

Hvis Anjens Honey vil, kan jeg sagtens vise min private mail til ham. Mit budskab til ham var ikke at holde mund, men derimod kun at skrive noget han ved er sandt. :oops:

I øvrigt synes jeg dette lille spil er sjovt, og kan kun beklage, hvis jeg lyder som en folkevalgt, hvilket jeg ikke er. :lol:

Mvh.
bodker

Hej


Vi udgør 2% af Danmarks befolkning, tak for tilliden, men så meget magt har vi ikke.
Hvis vi forhåbentlig engang skal leve uden subsidier, kræver det at samtlige lande i verden fjerner deres tilskud, Hvis I har fulgt med i WTO forhandlingerne så er der desværre lange udsigter


ja det er rigtigt, men således er det jo også i de andre lande idag, og hvis der skal komme en forandring så er det fra jer den skal komme fra. Det er jeg der har apperatet til at kunne påvirke, men det må starte fra den enkelte landmand. smile


Derfor skuffer det mig, Laurberg, når du påstår: Citat:
Jeg savner landmænd der tør stå ved at de er Landmænd og ikke en flok hylende høns. Det er altid de andres skyld.
I øvrigt får landmænd ikke tilskud. Vi administrerer et forbrugertilskud, netop for at forbrugerne kan få billige fødevarer. Mindre end 10% af lønkronen går til mad.


ØH skyder du ikke lige dette et andet sted hen. biggrin


Jeg startede i 1972 med et landbrug, som jeg dengang kunne leve af.
I takt med at priserne på vore produkter faldt, skulle jeg producere mere og mere. Strukturtilpasning er der nogle som kalder det.
Hvem der er skyld i denne udvikling vil jeg lade andre bedømme, men jeg er 100% sikker på, at der i dette forum ikke er nogen, som vil bytte timeløn med mig Desværre


Jeg ville ikke, men det vil du jo åbenbart og tak for det. :!:

Jeg ved det er svært at være landmand idag, gad vide hvad der ville ske hvis i en dag strejkede. :shock:

Det er faneme jer skriget skal komme fra, jeg kan kun vælge produkter til og fra.

Uanset hvilken intention vi har så er den menneskelige psyke således, at hvis en vare er billiger så søger vi den først, og bagefter kommer - er det nu også er sundt for en selv, for miljøet osv.

Så uanset hvad, er det her et problem der må styres politisk.

Ole smile

Mashlow behovs pyramide
Hej
Ja endelig er der nogle landmænd, nogle store Landmænd, der kan se at den er helt galt med Arla, og nu tør gå deres egne veje, med deres Priser.
Godt skuldret af dem at de ikke vil trynes-styres-dikteres af deres eget andelsselskab Arla mere.
Arla har nu fået mælk i knæene og hæver priserne i en fart, men længe ikke nok.
Forsendt Arla

Med venlig hilsen

Søren
"Gammel kærlighed ruster ikke" - og det samme må siges om det had Anjins-Honey har til Arla. Denne tråd blev startet for FIRE år siden, og situationen er godt nok ændret en del siden da. Dengang harcelerede A-H over Arla's monopol og høje priser, men nu er A-H glad for at nogle store landmænd endelig bryder med Arla, fordi prisen er for lav.confused

Mvh.
bodker

Jamen Hr. Bødker, så er du i nakken igen hvad-? rolleyes jeg har før skrevet i din forbindelse, at en ordentlig tonesmile
er velset her i panelet, men du kan godt lide at stikke lidt til den.
Men prøv nu at læse tråden igennem, det svarer ikke til det du skriver.
Så er denne tråd med dig ikke længere.

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis