Arla Mælk

Altså nu er det nok. Jeg dropper Arla mælk. Jeg ved det kan være svært for Arla er jo som bekendt alle steder, men aldi har faktisk dansk mælk fra Vejen andelsmejeri, så længe Arla ikke har tværet dem af banen.
Jeg troede at vi levede i et vestlig moderniseret samfund, men Diktaturen ligge lige i overfladen, ja vi drikker den.
Lad os høre en masse korte kommentarer (vi er alle ikke enige, men det gør ikke noget, men sig din mening).
Det kunne være sjov at få alle godt 2000 + mere her på banen, bare med en linie kommentar.
cry but now happy, I found a new milk. biggrin biggrin biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Altså nu er det nok. Jeg dropper Arla mælk. Jeg... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser ikke helt problemet, jeg køber den mælk der er billigst indtil jeg ikke er tilfreds med kvalliteten. Hvis der er nogle der skal udkonkurrere ARLA må det da være på prisen.
Det folk brokker sig over er jo at det er for dyrt, også selvom det var på nogle industridunke de satte prisen op.
Det er vel ikke for dyrt hvis der ikke er andre der kan lave det billigere?

Hmmmm lad mig se en billigere mælk på hylderne så dropper jeg også ARLA


Peter
Så lige, at "LIDL"-kæden er på vej til Danmark. En tysk-baseret discountkæde, som grundet sin størrelse får produceret de fleste produkter som "private label" eller på egne fabrikker. Man regner med, at de vil komme med prisnedsættelser på ca. 20-30% på de mest gænge dagligvarer. Og planen er vist at åbne 30-40 butikker i 2004.

Så skal I nok få jeres konkurrence/bedre priser.

Mvh.

Jan R.
Men...
Iøvrigt er tendensen jo tydelig, også på andre områder.

Tag f.eks. byggematerialer.
I sin tid havde jeg en Kaba-låsecylinder på min dør, standardstørrelse, passede lige i en Ruko/Assa låsekasse, den går for at være betydeligt mere dirkesikker end de gamle Ruko-stiftcylindre, da Kaba har stifter på de 3 sider. Desuden har nøglen en mere lomme-venlig facon, uden tænder.

Da jeg senere flyttede, ville jeg gerne have Kaba på den nye dør, MEN..
man kan stort set ikke få andet end Ruko. Også Abloy, som i parentes bemærket er fusioneret med Ruko, holdes ude fra det danske marked.
På et tidspunkt prøvede Ruko at presse Carl F. til at ophøre med at forhandle sit eget (franske) mærke af låse og tilbehør, ved simpelthen at nægte at levere til C.F., men C.F. fik rettens ord for, at det måtte man ikke.

I sommers ville jeg skifte et aftræksrør med tilhørende aftrækshætte i badeværelset.
I byggemarkedet havde de ikke en aftrækshætte til 30 graders taghældning og uden bølger.
Jeg blev tilbudt noget klamp, der tilsyneladende bare var en god halv meter ventilationskanal limet på et fladt stykke i 90 gr. og med et grimt låg på.
"Den bruger man nu på alle taghældninger, andet kan ikke fås. Take it or leave it!" var beskeden.
Det vil sige jeg skulle montere et monster, der strittede en halv meter ud, 90 grader i forhold til taghældningen. Et kønt syn!
Jeg overvejede at få en blikkenslager til at fremstille en ny i zink, som den gamle, men efter nye mål, men forsøgte så andre steder.
Jeg endte i en lille tømmerhandel, hvor man ikke var uvillige til at undersøge sagen, og de fandt et støvet eksemplar på grossistens lager, der svarede til mine ønsker. Men den var ellers udgået af produktion.

Og se engang på el-installationsmateriel. Hvem sagde LK-NES?

Hvor man end kigger i byggemarkeder, ser man de samme varemærker.
Et frisk alternativ er Biltema, der nu også har åbnet en forretning i Næstved. Navnet er misvisende. De har alt i byggematerialer, stegepander osv. OG også i andre mærker end man er vant til at se!
F.eks. sælges en vægkontakt (tilmed korrespondance-) med alle godkendelser, til 16A/230V, incl. "Underlag" for under 40kr. og en stænktæt, der ligner Opus, blot lidt smallere til en 50'er.
Indrømmet: man får ikke samme sortiment af tlf. - datastik osv. der matcher. Men ellers er det udmærket.

Find selv flere eksempler.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Det er vel også den skønne tid vi lever i - Linux - Microsoft - alt konkurrerer, og hvad er bedst.

Den ene snyder og det gør den anden nok også, men jeg skal som forbruger bare have noget der virker og (ikke nødvendigvis billigst) bedst.

Lad være med at blive forvirret, men nyd den mangfoldighed af muligheder der trods alt er, når monopolet ikke har magt som der også nævnes i denne tråd - det skal nok ændre sig, for når nogen er blevet ikke for store, men for dygtigte rent pris/kvalitetsmæssige, så er der altid plads til en ny leverandør - og sådan har det altid været, og i dag går det stærkt!

Mvh. JørgenE
Hej
Altså jeg har det noget med at det gerne må være danske madvarer/drikkevarer, og jeg hænger mig nu ikke så meget i om mælken koster 50 Øre mere eller mindre, det kan nu ikke slå bunden ud af kassen.
Men jeg vil gerne støtte de små mejerier, selv om de store er stærkere i EU, men jeg skal altså drikke det her i Danmark.
Vi (Danmark er også et lille land, så skulle de andre mennesker i EU ikke købe dansk, fordi vi er små-???????).
biggrin smile 8)

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
dav dav jeg forstår dig godt FAR knuzzzz 8) biggrin smile tongue

Steffen
Jeg kan simpelthen ikke se problemet!

Arla laver mælk vi kan li, Microsoft laver styresystemer vi elsker
at bruge, og fælles for dem begge er at var produktet ikke godt nok til os "normale" mennesker,
ja så havde Arla og Bill Gates nok ikke så mange penge. (Jeg har iøvrigt det indtryk at det hovedsageligt er nørder der bruger Linux o.lign,
mest fordi Microsoft er "store og slemme")

Nå...regeringen snakker om lovindgreb mod Arla... hvad så med lovindgreb mod staten som har monopol på spil...næææ... der er vel heller ikke noget regulært problem her, for vi køber jo alle glædeligt Lotto med mere i større eller mindre grad...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrlllaaaaaaa.....uh uh .... en kakaofugl!!


Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Ja, det er rigtigt.
Man skal selvfølgelig lige kigge priser de forskellige steder og sammenligne inden man køber, men jeg har også med fordel handlet hos Greenline.
Og blev glædeligt overrasket ved at erfare, at selv en rulle 5x2,5 kvadrat, der trods alt vejer lidt, blev sendt fragtfrit!
Og i parentes bemærket, så var det ikke helt så billigt som Harald Nyborgs, men sidstnævntes er af light-typen, ikke altid nem at afisolere, og er ikke lovlig at bruge nedgravet, eller hvor den udsættes for sollys.
Desuden kan man altid få et godt råd hos Greenline!

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis