NetAtmo vs. Tado termostater app-systemer.

Jeg har på det sidste spurgt til Danfoss Living Connect i anden tråd herinde, men hvordan med de konkurrende systemer, virker de mon efter hensigten? Nogle der har kendskab til dem?


Ovennævnte er de mest gængse alternativer til Danfoss, så vidt jeg kan finde frem til, dog er de “kun” app-styrede, der er umiddelbart ingen skærm til.


Udover det første spørgsmål, vil jeg også gerne vide (hvis nogle altså har kendskab til NetAtmo og Tado termostaterne/systemerne) hvilket af dem jeg bør vælge?

Det ene af dem spiller eksempelvis sammen med Apple (kunne være en fordel for mig), det andet spiller sammen med andre systemer (kan ikke lige huske hvilke her), samt vejrstationer.


Hvilket system/fabrikat er det bedste??



NB: Overskriften skulle have heddet:


NetAtmo vs. Tado app-styrede termostater.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har på det sidste spurgt til Danfoss Living... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lars F. skrev den 06-12-2018 10:50:25

Har jeg tolket korrekt hvis jeg siger, at dette Netatmo-produkt i bund og grund er en vægtermostat, der kommunikerer med termostaterne på radiatorerne, og hvor man kan regulere temperaturen i huset fra ét sted (hvis man ikke lige har sin telefon ved sig)?



Det er sådan jeg forstod det, da jeg engang skrev til dem og spurgte om det. Dog er jeg lidt i tvivl om der måske var noget der forsvant i oversættelsen, da dem der sidder i deres service-afdeling primært er franske, og ikke alle er lige gode til engelsk.
Prøv at skrive til Netatmo selv, og hør med dem. De svarer forøvrigt ret hurtigt på henvendelser.

Mange tak for svarene endu en gang :-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har sådan en NetAtmo Thermostat, den kommunikere til dens relæ som er sat til mit gasfyr. Kort fortalt, så sørger den for at tænde og slukke for gasfyret når der er brug for det.

Mvh.

Klaus 

KlausMartens skrev den 07-12-2018 18:21:14

Jeg har sådan en NetAtmo Thermostat, den kommunikere til et relæ som er sat til mit gasfyr. Kort fortalt, så sørger den for at tænde og slukke for gasfyret når der er brug for det.

Mvh.

Klaus 

Okay - så den kan ikke kommunikere med en eller flere termostater (via den medfølgende “bro” naturligvis)?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce

Nej, den kører uafhængig af termostaterne, men det virker nu fint nok.

Den måler selv rum temperaturen ligesom radiator termostaterne gør. man kan så sætte et offset ind på begge så de er enige om temperaturen. 

Inde på NetAtmos website kan man se om ens varmekilde er kompatibel med den.

Og glemte lige at sakse "kravspec" på den taget fra NetAtmos's website.

Kompatibel med kedler der opvarmes af enten gas, olie eller brændekedler og varmepumper
Erstatter såvel kabelforbundne og trådløse termostater
Tør kontakt temostat og relæ, potentiel ledig (TIL/FRA)

Hej Lars

postnummer 5471 lugter lidt af parcelhus eller hus på landet. Kan du tilgå regulatoren på dint varmeanlæg? 

At regulere i den allersidste ende ved radiatoren har ringe effekt.  Desuden kan en indgriben der føre til at regulatoren ved anlægget begynder at svinge og så bliver det værre hvad angår komfort og energiforbrug. Meen: dimserne er nemme at sælge  - ingen kvaler om folk har fjernvarme, gasfyr eller varmepumpe. Bare en lækker app og så klinger kassen.

Se efter hvad for en regulator du har på dit varmeanlæg. Hvad kan den? Hvordan kan du ændre dens parametre og sætpunkter? Er der en modbus port?  
Vil du gerne ændre ændre rumtemperatur, så se at få dit anlæg indreguleret og varmekurven optimeret. Så ændrer du bare på setpunktet for fremløbstemperaturen. Så batter det både på virkningsgrad og komfort.

 


Man kan også få en Danfoss thermostat med forlænger. Det betyder at man kan styre sin samlede varmefordeling ved f.eks. at sætte sensoren i stuen og lade ventilen sidde i bryggers. Så vil stue-temperaturen være afgørende for om resten af huset varmes op.

https://www.completvvs.dk/danfoss-termostat-ravl-2953-26mm-med-fjernfoeler-403131352-013g2953/

Jeg har 9 stk netatmo termostater som jeg et tæt påsat skifte med Danfoss eller andet. De larmer når de justere sig, og der gør de flere gange i løbet af dagen. Ellers lækker med både vejrstation og varme.men larmen kan jeg ikke leve med
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis