NetAtmo vs. Tado termostater app-systemer.

Jeg har på det sidste spurgt til Danfoss Living Connect i anden tråd herinde, men hvordan med de konkurrende systemer, virker de mon efter hensigten? Nogle der har kendskab til dem?


Ovennævnte er de mest gængse alternativer til Danfoss, så vidt jeg kan finde frem til, dog er de “kun” app-styrede, der er umiddelbart ingen skærm til.


Udover det første spørgsmål, vil jeg også gerne vide (hvis nogle altså har kendskab til NetAtmo og Tado termostaterne/systemerne) hvilket af dem jeg bør vælge?

Det ene af dem spiller eksempelvis sammen med Apple (kunne være en fordel for mig), det andet spiller sammen med andre systemer (kan ikke lige huske hvilke her), samt vejrstationer.


Hvilket system/fabrikat er det bedste??



NB: Overskriften skulle have heddet:


NetAtmo vs. Tado app-styrede termostater.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har på det sidste spurgt til Danfoss Living... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
KBroholm skrev den 20-12-2021 20:02:15

Hej
Nu er det godt nok en gammel tråd :-). Er der nogen der ved om Netatmo har mulighed for styrer sine radiator termostater via en rumføler ??

Mvh
Kasper

 Hej Kasper


Lidt forsinket svar. De kan ikke styre via en rumføler, hvilket er lidt ærgerligt. Dog kan du lave et offset på temperaturen så den bedre passer med virkeligheden.

Det er dog ikke 100% optimalt, da termostaten oplever rummet varmere hver gang den åbner, da der jo så bliver vart lige i den ummidelbare nærhed. 

Mvh
Schmith 
KBroholm skrev den 10-04-2022 15:49:41

Hej
Tak for svaret.
Er du ellers generelt glad for Netatmo
Mvh Kasper 

 

Jeg er fint tilfreds ja. Jeg har 3 termostater monteret i en 80 m2 lejlighed.

Dog har jeg 1 af dem der løber tør for strøm efter 1 måned. Har snakket frem og tilbage med Netatmo i 3 måneder. Det er nu endt med jeg skal gå til forhandleren hvor jeg købte dem.

Kunne måske godt ønske at styringen var lidt smartere. I det ene rum sidder en ældre radiator uden mulighed for justering af ventilen, som på de nye Danfoss.
Det betyder at den smadre op på fuld skrald i 10-15 minutter, selv for at hæve temperaturen 0,5 gader.
Den skyder altså helt over og temperaturen stiger måske 2-3 grader 😅
Jeg skiftede fra netatmo til danfoss ally, dem kan jeg ikke høre når de justere sig. Og syntes de kører jævn varme
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis