NetAtmo vs. Tado termostater app-systemer.

Jeg har på det sidste spurgt til Danfoss Living Connect i anden tråd herinde, men hvordan med de konkurrende systemer, virker de mon efter hensigten? Nogle der har kendskab til dem?


Ovennævnte er de mest gængse alternativer til Danfoss, så vidt jeg kan finde frem til, dog er de “kun” app-styrede, der er umiddelbart ingen skærm til.


Udover det første spørgsmål, vil jeg også gerne vide (hvis nogle altså har kendskab til NetAtmo og Tado termostaterne/systemerne) hvilket af dem jeg bør vælge?

Det ene af dem spiller eksempelvis sammen med Apple (kunne være en fordel for mig), det andet spiller sammen med andre systemer (kan ikke lige huske hvilke her), samt vejrstationer.


Hvilket system/fabrikat er det bedste??



NB: Overskriften skulle have heddet:


NetAtmo vs. Tado app-styrede termostater.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har på det sidste spurgt til Danfoss Living... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Morten B. skrev den 26-12-2019 18:57:13

Jeg har 9 stk netatmo termostater som jeg et tæt påsat skifte med Danfoss eller andet. De larmer når de justere sig, og der gør de flere gange i løbet af dagen. Ellers lækker med både vejrstation og varme.men larmen kan jeg ikke leve med

Jeg har, siden jeg startede denne tråd, også investeret i NetAtmo-termostater, og det virker rigtig fint indtil videre. Hos os er de meget støjsvage, så gad vide om det har noget med jeres radiatorer at gøre?

Jeg er i hvert fald nogenlunde imponeret over dem 🙂👍.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Morten B. skrev den 26-12-2019 21:36:58

Ja jeg ved det ikke, jeg har købt en Danfoss eco version 2, den Siger ikke noget

Hmm, spøjst,. Jeg tænkte mere på om det mon var jeres radiatorer der rumlede (altså “forstærkede” lyden fra termostaterne), men det tyder det jo så ikke på.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars F. skrev den 26-12-2019 21:07:44

Jeg har, siden jeg startede denne tråd, også investeret i NetAtmo-termostater, og det virker rigtig fint indtil videre. Hos os er de meget støjsvage, så gad vide om det har noget med jeres radiatorer at gøre?

Jeg er i hvert fald nogenlunde imponeret over dem 🙂👍.

 Hej Lars,


Hvad gør at du kun nogenlunde er imponeret over dem? :) Har du fortrudt dit køb eller andet?
Står i akkurat samme situation som dig, og har planer om at investere i enten netatmo, tado eller danfoss.
Jeg kan dog ikke blive helt klog på hvad jeg skal vælge.
TLA skrev den 02-01-2020 11:27:19

 Hej Lars,


Hvad gør at du kun nogenlunde er imponeret over dem? :) Har du fortrudt dit køb eller andet?
Står i akkurat samme situation som dig, og har planer om at investere i enten netatmo, tado eller danfoss.
Jeg kan dog ikke blive helt klog på hvad jeg skal vælge.

Hejsa.

Det skulle forstås således, at jeg er ret glad for vore NetAtmo-termostater, det var såmænd kun for ikke at lyde sådan “over-begejstret”, eller noget i den stil ;-).

Sagt med andre ord: De virker som de skal her, og da jeg valgte dem var det bl.a. ud fra andre råd/erfaringer som jeg havde fået, eksempelvis at de skulle være støjsvage (vigtigt for os), og det må jeg sige de er; man hører kun en svag, svag summen når de indstiller sig. Også derfor det undrede mig da en anden bruger skrev det modsatte her længere oppe i tråden.

Endvidere skal man ikke betale abonnement for app’en hos NetAtmo, det skal man hos Tado (så vidt jeg er orienteret).
Og ja, NetAtmo’s app virker særdeles godt selvom den er gratis, og der kommer også jævnligt opdateringer til den, så, de arbejder på den selvom den er gratis. Og så gør det jo heller ikke noget at NetAtmo’s produkter er designet af Starck, så de er til at holde ud at kigge på :-).

Jeg har endnu ikke oplevet udfald eller andre fejl på hverken de fysiske termostater, eller på app’en, og nu har vi da efterhånden haft dem i noget tid 👍.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce
Hej Lars,

Okay - jeg forstår hvad du mener :) 
Det er helt perfekt - lige den info jeg havde brug for at høre, mange tak.
TLA skrev den 02-01-2020 13:58:28

Hej Lars,

Okay - jeg forstår hvad du mener :)
Det er helt perfekt - lige den info jeg havde brug for at høre, mange tak.

 Så lidt, glad for jeg kunne hjælpe 😊👍.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Tak for de mange indlæg

Hvor meget er forskellen på larm når de justerer varmen ? (Tado vs netatmos)

Og hvad er iøvrigt de største forskelle på de 2 ?
Jeg ville måske kigge på Salus home system. Det er relativt billigt og fungere super godt. 
Hej
Nu er det godt nok en gammel tråd :-). Er der nogen der ved om Netatmo har mulighed for styrer sine radiator termostater via en rumføler ??

Mvh
Kasper

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis