Garanti på Cembrit B7

Hej

Efter en inspektion på taget i dag, har jeg observeret flere plader, der har små fine revner. Ved ikke om det bare er overfalden, eller om de går længere ned i pladen. Fælles er dog, at det typisk er de yderste vulker, der er angrebet. Få plader er det alle vulker. Værst står det til, på vest siden af huset, som tager i mod regn og blæst.

Taget er knap 8 år gammelt, og det bekymrer mig, at det "allerede" ser sådan ud.

Cembrit reklamerer jo flot med 15 års garanti, men med en masse forbehold. De skriver blandt andet: Farveændringer og farvenedslidning kan forekomme, og farveændringer og farvenedslidning, som først viser sig mere end 3 år efter ibrugtagning, anses for en følge af vejrligets påvirkninger og udløser derfor intet krav mod Cembrit A/S

Spørgsmålet er om det takseres som farvenedslidning?

Hvad skal jeg gøre, og tror I jeg har en sag, overfor Cembrit? 

Jeg går ikke ud fra, at det er nødvendigt at gøre noget lige her og nu, sålænge der ikke er dybe revner, men man skal nok ikke forvente de holder ret meget mere end de 15 år - skuffende   

På forhånd tak for inputs


Rygningerne er begyndt at afskalle

Hej Efter en inspektion på taget i dag, har jeg... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..

jeg er spændt på at høre hvordan det gik med dine tagplader?
mit tag er lige blevet 10 år og har en del plader der er revnet hele vejen igennem i midten. på syd siden.

mvh Heine
Hej Heinem,

Jeg fik skiftet taget på Cembrits regning, de betalte tømrerne og pladerne, mod at jeg selv sørgede for bortskaffelse af de gamle plader, kostede omkring 8000,-. Det sidste burde jeg måske have afvist, men jeg sagde altså OK til den ordning. Har du kigget inde fra loftssiden, det er at revnerne ses først. Og kig efter en gul lav bevoksning, den lader også til at finde revnerne tidligt. Det er meget tydeligt at den vokser i en lige linie langs bølgerne hvor der er en begyndende revne

Mvh Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
" femtommel " Du er lidt i tvivl om du burde sige ja til selv at afholde udgift til bortskaffelse. 
Man kan jo argumentere for at du har haft tag på huset i 7-8 år. Så der er en vis rimelighed i det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også