Opvaskemaskine i badeværelse???

Hej

Jeg har to spørgsmål, det første er for at høre hvad "folk" tænker om en opvaskemaskine i badeværelset og det andet er et praktisk spørgsmål.

Lidt baggrundsinformation:

Jeg bor til leje i et lille boligforeningsrækkehus med et ret lille køkken. Jeg hader virkelig at vaske op. Boede tidligere i hus med opvaskemaskine og savner det helt vildt. 

Der er ikke bordplads nok til en bordopvaskemaskine da de er ret brede. Jeg har dog plads til en slimline opvaskemaskine i et køkkenskab. 

Problemet er at der slet ikke er forberedt til den. Jeg skal derfor have både snedker, elektriker og VVS'er ud. Strømmen skal trækkes fra kontakten bag mit store køle/fryseskab og føres bag om et skuffeelement og ind til skabet ved afløbet. Snedkeren skal fjerne bund og bagbeklædning i skabet samt save soklen så pænt af at den vil kunne monteres igen.

Jeg har indhentet tilbud, og forberedelse til opvaskemaskinen samt tilslutning ved montøren beløber sig til ca 5000 kr 😨 Det synes jeg er alt for meget når lejligheden ikke er min egen. Jeg må og vil ikke benytte mig af uautoriserede til installationen. Både i forhold til boligforeningen og min forsikring.

Men jeg HADER virkelig at vaske op og har nu tænkt på jeg kunne købe en fritstående opvaskemaskine og stille på badeværelset hvor der er plads og hvor der er strøm, vand og afløb som min vaskemaskine allerede er tilsluttet.

Selv ville jeg ikke have noget problem med at have opvaskemaskine på badeværelset når alternativet er ingen opvaskemaskine. Men hvordan ville I have det med at komme på besøg hos nogen og se opvaskemaskinen stå på badeværelset?

Det andet spørgsmål er om man kan sætte en vaskemaskine ovenpå en opvaskemaskine? Det ville nemlig være det mest pladsbesparende for mig. Men en vaskemaskine er jo temmelig tung! Det omvendte ville ikke være smart da jeg kun er 160 cm 😉.

Man kan jo købe en ramme til at lægge på vaskemaskinen så en tørretumbler ikke hopper ned. Vil den kunne sættes ovenpå opvaskemaskinen for at holde på vaskemaskinen?

Hvis det er umuligt så er der mulighed for at sætte en slimline opvaskemaskine på gulvet ved siden af vaskemaskinen. Vil dog være lidt træt af at undvære pladsen.

Så skal jeg have opvaskemaskine eller er jeg dømt til håndopvask til tid og evighed (eller i hvert fald en årrække)

Vh. Marianne 

Hej Jeg har to spørgsmål, det første er for at... Vis hele indlægget
99 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

S. Fabian: Netop kloakarbejdere har gennem mange år haft fokus på hygiejnen som har haft en mærkbar effekt.

Det er ikke de dagligdags mikroorganismer der omgiver os som er problematiske. De er ofte nødvendige for at opretholde et aktivt immunforsvar.

Menneskeheden har overlevet adskillige epidemier, men dødeligheden har været høj. Det accepteres ikke i dagens Danmark.

Sundhedsmyndighederne fokuserer kun på de mikroorganismer der kan være sygdomsfremkaldende, og det er hovedsagelig de fækalie.

Rantzau, jeg har skrevet mit indlæg, fordi jeg har praktisk erfaring med de patogene vira- og bakteriestammer. Det drejer sig ikke kun om stammer, der er nødvendige for et aktivt immunforsvar, men direkte sygdomsfremkaldende stammer. Jeg ved ikke, om du kalder stivkrampe, polio, Weils syge o.lign. for nødvendige for opretholdelse af et aktivt immunforsvar, men de er dog koncentrerede i spildevand. Jeg ved ikke, hvad du kalder de senere år, men allerede for ca. 30 år siden var der focus på hygiejnen for kloakarbejdere.

fase

Det var ikke min mening at fordreje tråden med uddybning af mikroorganismer. Jeg nævnte det i forbifarten, fordi dette forum læses af mange og hvor rådende der gives, gives af både kompetente og velmenende folk som kunne opfattes som en blåstempling af løsningsforslagene.

Jeg nævnte risikoen ved kontaminering for ikke uforvarende at lokke andre på glatis.

Der er bragt synspunkter for og imod løsningsforslaget, så trådstarter kan træffe et kvalificeret valg på et oplyst grundlag. 

Jeg bad jo selv om at høre folks syn på at placere en opvaskemaskine på badeværelset, så emnet der diskuteres er jo ikke uden for trådens emne :-)

Opvaskemaskinen er bestilt. En slimline, fritstående model, altså med beklædning på alle sider. Den kommer til at stå på en drypbakke, for det kræver boligforeningen. Min forsikring dækker heller ikke sivende vandskade, det har jeg nemlig undersøgt. Desuden monteres der en waterblock på vandhanen. Ligeledes noget boligforeningen kræver. 

Vand og afløb er efter forskrifterne og den tilsluttes selvfølgelig med jordforbindelse og kører på kraftgruppen.

Jeg har boet her i 2 år uden opvaskemaskine så jeg glæder mig så meget :-) Jeg kommer også til at spare en del varmt vand for jeg skyller altid sæben af det jeg har vasket op. Opvaskemaskinen er en A++ model. 

Jeg krydser fingre for at de fæle fækaliebakterier ikke springer fra toilettet og over på mit rene service 💩🙈😄

Jeg har godt tidligere i tråden set at det er en dame, denne tråd drejer sig om. Alligevel er det vel på sin plads at nævne at det er sket, at mænd er kommet hjem fra byen og har taget fejl at toilet op f.eks. potteplante. 

MEN DET SKER JO IKKE HER:   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce

... eller historien om manden der fortalte sine kollegaer om en meget fugtig fest der blev afholdt hvor de havde toiletter af guld.

Den troede kollegaerne ikke på, så han ville overbevise dem om rigtigheden.

Da han ringe på døren og forklarede sit ærinde, vendt konen sig om og råbte: " Egon - jeg har fundet ham der har skidt i din tuba".   

ev elmand skrev den 02-05-2018 18:24:36

Jeg har godt tidligere i tråden set at det er en dame, denne tråd drejer sig om. Alligevel er det vel på sin plads at nævne at det er sket, at mænd er kommet hjem fra byen og har taget fejl at toilet op f.eks. potteplante. 

MEN DET SKER JO IKKE HER:   

Jeg har ingen potteplanter på badeværelset og for i øvrigt heller ingen mand 😄

Og da jeg havde en mand havde jeg også køkken med opvaskemaskine 😉

Men nu tilbage til det praktiske!

Jeg har været ude og købe grenrør til afløbet. Skal jeg ikke have et som kommer til at stå mere lodret?  Hullet i væggen starter åbenbart vandret!

Den gode nyhed.....det kunne komme i uden jeg skulle slå af flisen ovenover👍

Ja så er spørgsmålet om ikke det er et godt bytte - nu har du opvaskemaskine igen, og ingen mand til at trækkes med ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jo - du skal forlænge begge rør for ikke at risikerer overløb. Du kan også få overgange der passer til de fleste afløb.

Afløbet fra opvaskemaskinen skal måske hjælpes lidt på vej med et rustfrit spændbånd. Der kan godt være tryk på afløbet fra opvaskemaskinen.

Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis