Opvaskemaskine i badeværelse???

Hej

Jeg har to spørgsmål, det første er for at høre hvad "folk" tænker om en opvaskemaskine i badeværelset og det andet er et praktisk spørgsmål.

Lidt baggrundsinformation:

Jeg bor til leje i et lille boligforeningsrækkehus med et ret lille køkken. Jeg hader virkelig at vaske op. Boede tidligere i hus med opvaskemaskine og savner det helt vildt. 

Der er ikke bordplads nok til en bordopvaskemaskine da de er ret brede. Jeg har dog plads til en slimline opvaskemaskine i et køkkenskab. 

Problemet er at der slet ikke er forberedt til den. Jeg skal derfor have både snedker, elektriker og VVS'er ud. Strømmen skal trækkes fra kontakten bag mit store køle/fryseskab og føres bag om et skuffeelement og ind til skabet ved afløbet. Snedkeren skal fjerne bund og bagbeklædning i skabet samt save soklen så pænt af at den vil kunne monteres igen.

Jeg har indhentet tilbud, og forberedelse til opvaskemaskinen samt tilslutning ved montøren beløber sig til ca 5000 kr 😨 Det synes jeg er alt for meget når lejligheden ikke er min egen. Jeg må og vil ikke benytte mig af uautoriserede til installationen. Både i forhold til boligforeningen og min forsikring.

Men jeg HADER virkelig at vaske op og har nu tænkt på jeg kunne købe en fritstående opvaskemaskine og stille på badeværelset hvor der er plads og hvor der er strøm, vand og afløb som min vaskemaskine allerede er tilsluttet.

Selv ville jeg ikke have noget problem med at have opvaskemaskine på badeværelset når alternativet er ingen opvaskemaskine. Men hvordan ville I have det med at komme på besøg hos nogen og se opvaskemaskinen stå på badeværelset?


Det andet spørgsmål er om man kan sætte en vaskemaskine ovenpå en opvaskemaskine? Det ville nemlig være det mest pladsbesparende for mig. Men en vaskemaskine er jo temmelig tung! Det omvendte ville ikke være smart da jeg kun er 160 cm 😉.

Man kan jo købe en ramme til at lægge på vaskemaskinen så en tørretumbler ikke hopper ned. Vil den kunne sættes ovenpå opvaskemaskinen for at holde på vaskemaskinen?

Hvis det er umuligt så er der mulighed for at sætte en slimline opvaskemaskine på gulvet ved siden af vaskemaskinen. Vil dog være lidt træt af at undvære pladsen.

Så skal jeg have opvaskemaskine eller er jeg dømt til håndopvask til tid og evighed (eller i hvert fald en årrække)

Vh. Marianne 


Hej Jeg har to spørgsmål, det første er for at... Vis hele indlægget
99 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lad mig forklarer Erik:

Opsprøjt kan løbe ned ad afløbsrøret. Følge røret skrå vinkel og sive ind i væggen. Hvad der drypper på gulvet er irrelevant, men noget af vandet vil højest sandsynligt følge bøjningen og ind i væggen.

Det vil jeg undgå fordi der er tale om en lejet bolig, hvor lav-det-selv kan udarte sig til en forsikringsmæssig gyser.

Der er muligvis en intakt vandtæt membran, men det fremgår ikke tydeligt af billederne. Chancen er ikke værd at tage.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er jeg til gengæld enig med dig Erik. 

Tråden er så lang at nogle detaljer desværre går tabt undervejs. Dog har jeg bemærket at pladsen er trang og tilslutningerne fylder også lidt. Derfor fokus på pladsbesparelsen ved afløbet.

Jeg har bare gjort det til en vane at forestille mig det værst tænkelige scenarie inden jeg går i gang. Det har hidtil forhindret de værste katastrofer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Så er opvaskeren ankommet og står så fint ved siden af vaskemaskinen. Der blev endda en opbevaringsplads til affugteren 👍

Jeg valgte at forlænge grenrøret med to lige stykker rør. Købte to plastpropper som jeg borede huller i så gummimundstykkerne på afløbsslangerne akkurat kunne presses igennem. Så satte jeg nogle strips sammen og fastgjorde på slangerne så plastlukningerne på stripsene holder slangerne et stykke nede i afløbsrørene. 

Begge maskiner står nu på drypbakker så boligforeningen er glad og der er monteret waterblock inden y stykket på vandhanen.

Begge maskiner er testet og alt virker og holder tæt 👍

Mange tak for hjælpen til alle der var så hjælpsomme 😊

Vh. Marianne 

Hvor er det dejligt, at du tager dig tid til at melde tilbage.. og hvor er det fint, det du har lavet.. der må du gerne klappe dig selv på ryggen.. og jeg sender gerne et klap herfra også :-) Så sejt!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 07-05-2018 22:01:32

Hvor er det dejligt, at du tager dig tid til at melde tilbage.. og hvor er det fint, det du har lavet.. der må du gerne klappe dig selv på ryggen.. og jeg sender gerne et klap herfra også :-) Så sejt!!

 Mange tak :-)

Det ville da være uhøfligt ikke at melde tilbage, så selvfølgelig :-)

Jeg er også tilfreds med resultatet. Så nu håber jeg den vasker godt 👍

ev elmand skrev den 07-05-2018 21:20:33

Der er ikke et øje tørt. 

Det er nogen gange lettere at lave end det er at forklare.

 Tak 😁


Redigering, det her indlæg er ikke relevant for trådstarter da denne har fundet en løsning, men måske er det hjælpsomt for en anden i samme situation

Hej.

Har du overvejet denne løsning? I overblikket sat ned til en god pris. Og nej, jeg er ikke affilieret med POWER, men jeg som selv har et lille køkken, har valgt denne løsning :)

https://www.power.dk/hvidevarer/madlavning/komfurer/candy-trio-95031-w-komfuropvaskemaskine/p-255915/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis