Gulvvarmeshunt spiller ikke helt

Hej med jer,

Kan i komme med jeres besyv på hvorfor min gulvvarme shunt ikke virker efter hensigten, den suger blot returvandet med rundt igen, det er som sådan også fint nok, men ikke når manifolden og telestater kalder på varme, på billedet her er pumpen slukket og der flyder vandt den rigtige vej fra fyret (Vaillant) men når jeg tænder pumpen så suger den returvand fremfor fremløb fra fyret. Også hvor den grønne markering stopper varmen.

Håber i lige kan give mig et hint - er ved at blive skør :)


Mvh
Jesper
Hej med jer, Kan i komme med jeres besyv på... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Opstået - men nu har vi kørt returen direkte i fyret uden om shunten og så er der konstant 35-40 frem som vi selv kan regulerer min vvser siger det er det rigtige


Mvh
Jesper

Du har helt ret det er pissekoldt igen haha - min vvser må skiftes 😝


Mvh
Jesper

Mm hvad er forklaringen på man ikke kan få højere flow egentlig ?


Mvh
Jesper

I fyret Rolias ?


Mvh
Jesper

Grunden til at man laver en shunt på gulvvarme er at du laver et kredsløb hvor man kan cirkulere vandet i, meningen er så at termostaten skal lukke lidt varmt vand ind, eller koldt vand ud, så det vand der cirkulere er den ønskede temperatur. Hvis du kører retur'en direkte til fyret, så kan det ikke cirkulere i sin egen kreds, og den vil praktisk talt ikke lukke noget varmt vand ind. 

Har du nogle trægulve du varmer op med gulvvarme? Hvis du ikke har, så prøv at åbne termostaten helt, den kunne jo godt have sat sig.. Du kan jo også tage termostathuset af og massere ventilen :-) Jeg tror ikke på det med at din hovedpumpe ikke trykker nok.. Så længe pumpen i din shunt kører, så skal den nok trække varmt vand ind. Men hvis din ventil ikke kan åbne nok, så vil shunt kredsen blive kold, da gulvene jo stjæler varmen..


Mvh

Morten

Ja Rolias, men så ville der mangle varme i hele huset ;-) 


Mvh

Morten

Ja der er trægulve så det er no go bare med fuld skrald på varme - Jeg har prøvet med ventilhuset fjernet og det hjælper lige fedt...



Mvh
Jesper

Der mangler varme over alt


Mvh
Jesper
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis