Gulvvarmeshunt spiller ikke helt

Hej med jer,

Kan i komme med jeres besyv på hvorfor min gulvvarme shunt ikke virker efter hensigten, den suger blot returvandet med rundt igen, det er som sådan også fint nok, men ikke når manifolden og telestater kalder på varme, på billedet her er pumpen slukket og der flyder vandt den rigtige vej fra fyret (Vaillant) men når jeg tænder pumpen så suger den returvand fremfor fremløb fra fyret. Også hvor den grønne markering stopper varmen.

Håber i lige kan give mig et hint - er ved at blive skør :)


Mvh
Jesper
Hej med jer, Kan i komme med jeres besyv på... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nemlig korrekt men den står bare i max......


Mvh
Jesper

Der er flow målere på alle kredse så kan godt skallere det ned på hver enkelt kreds...


Mvh
Jesper

Ok, og ingen ude ved fyret?

Altså hvis det var mig der skulle montere den der shunt, så ville jeg montere fremløbet nederst altså modsat af hvad du har gjort, det ville give meget mere mening.. Er du sikker på at du har monteret den efter fabrikantens anvisninger?


Mvh

Morten

Juel - det må du lige forklare lidt bedre.

Som det er nu, bliver det kolde returvand ledt væk uden at blive opblandet med varmt vand. Jeg mener at det er korrekt monteret.


Søren O
Annonce

Nææh du her ret, jeg vrøvler jo bare  

Hvor stor forskel er der på flow med/uden at pumpen er tændt? Og hvad står der på din sorte termostat med fjern måler? (tænker på om den faktisk åbne/lukker modsat af hvad du forventer, og måske burde sidde på retur'en i stedet)


Mvh

Morten

Kan godt se fidusen med at sætte termostaten på retur for at bremse flowet... men er det efter bogen ?


Mvh
Jesper

Det kommer an på hvilken type termostat det er :-) Min ene shunt har den type som sidder på retur'en. Men fulgte der ikke en manual med til din shunt?


Mvh

Morten

Jo det er lavet efter manualen, problemet er opstået fordi shunten trækker for meget iforhold til hvad fyret leverer - så om man kan sænke pumpen yderligere eller sænke flowet på en anden måde ved jeg ikke


Mvh
Jesper

Er problemet opstået, eller har været der fra dag 1?


Mvh

Morten

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis