Justering af Danfoss comfort 110

Hejsa

Jeg har lige bygget et nyt hus fra Huscompaniget, hvor der sidder en Danfoss comfort 110 boks i til at styre vores fjernvarme, men hvordan skal den indstilles med fremløb min/max, varmekurve osv??

Hvem kan hjælpe mig??

Hilsen Chris 

Hejsa Jeg har lige bygget et nyt hus fra... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

27.820kwh

1044.29M3

23762 h

Lige pt 

58° ind

31° retur

10L/h

0.4kw



Hejsa Chris, 

Ja, den er en noget lav afkøling du har på anlægget. Gennemsnit på 22 grader.

Der kan være meget galt, og meget der skal stilles på. Nu har du sikkert fuld gulvvarme, hvilket giver en dårligere afkøling i sig selv.

Men gulvvarme og pumpe skal indreguleres korrekt, og danfoss ecl indstilles til gulvvarme med max/min temperatur.

Trykdifferens (hvis der er en) skal også indreguleres, samt jeg ville nok gå tilbage til beholder løsningen selv. Fjernvarmen er i princippet ikke forpligtet til at levere mere end 65 grader. Enkelte steder i DK levere de kun 65 grader.  

Jeg ville finde en virksomhed med speciale i fjernvarme og betale dem for at lave et kvalificeret opstart og indregulering af dit anlæg. Det kommer du længst med.

Vh John

Vh John

Hej John, 

Ja vi har gulvvarme i hele huset, styret med en ecl 110 boks men fremløb indstillet til 33° Afkøling på gulvarmen alene er på 25-27° så det er vel ok😃

Min vvb er en vølund med 3/4 spiral en vvb til centralvarme/ fjernvarme, men min fjernvarme udbyder siger at det aldrig vil komme til at køre godt med den vvb, de siger den skal skiftes til en med 3/8 spiral.

Min nabos hus er ca 20kvm større end vores og deres års forbrug er ca 3000kr billiger end vores selv om de har højere rum temp end os??

Jeg syntes også når jeg intet forbrug har på mit gulvvarme, så falder min fremløb temp meget og der går rigtig lang tid før jeg er oppe i temperatur igen

Hej Chris. 

Du skal have en med 3/8 spiral. 

Men resten skal du have en virksomhed til at se på. Da duellers bare ender med at skrive en masse frem og tilbage. Istedet for at få en til at løse det og blive 3000,- eller mere -  rigere pr år. 

Jeg vil tro prisen for er seriøst firma vil ligge på 2.000,- 


Derudover så bør huscompagniet udskifte beholderen til den korrekt beholder. Det er jo nyt hus og derved udført forkert. 


Held og lykke med projektet. 


Vh John. 

Annonce

Jeg har rykket Pro Line VVS som har lavet VVS for Huscompaniget, de siger at anlægget ikke fejler noget, men mit fjernvarme siger at det skal være en vvb med 3/8 spiral.

Men det kunne være jeg skal tage Huscompaniget med end over👍🏻

Du skal reklamere til dem du har købt huset af og fortælle dem der er fejl på dit varme anlæg. 

Herefter har de 8 uger til at udbedre fejlen. Hvorefter du sådan set på deres regning kan bestille en anden håndværker.  

Vvs firmaet er en underentreprenør og ikke ham du har handlet med. 


Det er jo bare 2 år og 2 mdr siden vi flyttet ind, er det ikke sent at brokke sig ny

Hvis du af egen kraft har ændret anlæggget. Så ja 

Hej folkens

Blot til info, så har fjernvarmen været forbi og målt på min fjernvarme, der manglet tryk og temperatur, de bygget et omløb på så temperaturen kunne komme op på de 68-70° som den skal.

Efter temp er kommet op, så er min afkøling perfekt, så mit anlæg kan godt kører med 3/4 spiral..

Mange tak for jeres svar og jeres hjælp

Rigtig godt nytår

Hilsen Chris 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis