Justering af Danfoss comfort 110

Hejsa

Jeg har lige bygget et nyt hus fra Huscompaniget, hvor der sidder en Danfoss comfort 110 boks i til at styre vores fjernvarme, men hvordan skal den indstilles med fremløb min/max, varmekurve osv??

Hvem kan hjælpe mig??

Hilsen Chris 

Hejsa Jeg har lige bygget et nyt hus fra... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi er to nybygget huse på en fjernevarme ledning et stykke uden for byen, så vi har næsten ingen forbrug på vores fremløb, jeg kan se når vi ingen varmtvand forbrug har haft længe så varmer mit varmtvand fjernvarmen vandet op fordi det skal løbe meget længe før jeg får 60-70° vand ind, så nogle gange får jeg måske kun 45° ind men lukker 58° retur

Vi kan ikke se selve tilslutninger og ventilerne til beholderen på dit billede, så gerne et nyt billede. Du kan måske redde situationen ved at begrænse gennemstrømningen gennem din varmespiral med en strengreguleringsventil eller en returløbstermostat som sikrer tilstrækkelig afkøling på din varmespiral.

Til Chris: Du må selv lige oprette en tråd til dit spørgsmål.


Søren O
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Hej Chris - og beklager min sidste bemærkning ang. ny tråd.

Super billeder. Den blå Wavin ventil åbner for cirkulation i din varmespiral når dit varme vand i beholderen er blevet for koldt. Der sidder en føler oppe i beholderen som er forbundet til Wavin ventilen med det tynde kappilarrør.

Prøv, når der har været stort forbrug af varmt vand, næsten at lukke den ene af de "røde" kuglehaner der sidder tæt ved din Wavin ventil. Dette vil begrænse dit flov gennem din varmespiral. Så skal du lige holde øje med returtemperaturen fra din varmespiral. Temperaturen kan evt. måles med et infrarødt termometer. Hvis du ikke kan få det til at virke, så er der plads på din installation til en returløbstermostat.

Med hensyn til det kolde vand fra fjernvarmeforsyningen, så prøv at tage fat i dem. Der står sikkert et sted i deres leveringsbetingelser hvad fremløbstemperaturen skal være. Mange gange laver fjernvarmeforsyningen et "omløb" som sikrer en rimelig fremløbstemperatur - også til de sidste forbrugere i "yderenderne".


Søren O

Hej Søren 

Jeg har snakket med fjernvarmen i dag, de vil bygge omløb på for at sikrer en høj fremløbstempratur, det skulle også gøre at jeg får en bedre afkøling

Tillykke - det lyder rigtig godt, og sikrer dig helt sikker en bedre afkøling. Men prøv alligevel at holde øje med returtemperaturen fra din varmespiral.


Søren O
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis