Høj efterregning på varme!

Hej!
Jeg har været så "heldig" at få en efterregning på varme, på ikke mindre end 2628kr!

Lejlighed: 73m2 - Stuen - energimærke C - 3 radiatorer.

Min radiator i stuen har stået på ca. 3 det samme har den i køkkenet, og inde i soveværelset har den stået på 2.

- jeg har døren lukket ind til mit soveværelse. 

Min a conto varme var på 450kr. om måneden og den stiger nu til 750kr. om måneden.

Jeg har fået på skrift fra min udlejer, at der skal luftes ud 3 gange om dagen 5-10min, og det har jeg overholdt.

Står mine radiatorer højt? 

Håber nogen kan hjælpe mig med tricks til at spare på varmen! For synes selv at 750kr. om måneden for en lejlighed på 73m2 med energimærke C er meget!

ps. Jeg har spurgt min nabo, hun har aldrig fået en efterregning. Hendes lejlighed er magen til i størrelse, og hendes radiatorer står på det samme som mine.

mvh. Kristian Gyde 

Hej! Jeg har været så "heldig" at få en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af KristianGyde på 03-03-2017 15:15

Jeg tror at a conto på varmen er sat for lavt bevist, for at lejligheden lejet ud billigere

..og kan du bevise det (evt. støve den tidligerer lejer op) så har du en sag, for du er reelt blevet ført bag lyset af udlejer. 

nåååh der har ikke været målere på før.. ja okay så kan den store efterregning måske godt forstås, det har måske bare været regnet ud som gennemsnit for alle lejligheder..
Hvis der har været anvendt en "fordelingsnøgle" der siger 450 kr a conto for alle lejerer uden at andre tidligere har fået efterregninger. Så må der godt nok være nogen der har frosset en del, med mindre de da ikke har beboet deres lejlighed i vinterhalvåret. ;-)
Skrevet af Frank Chr. på 03-03-2017 18:13

..og kan du bevise det (evt. støve den tidligerer lejer op) så har du en sag, for du er reelt blevet ført bag lyset af udlejer. 

Jeg har allerede kontaktet en advokat, og vi er ved at køre sag

Skrevet af Pizzabager på 03-03-2017 18:14
nåååh der har ikke været målere på før.. ja okay så kan den store efterregning måske godt forstås, det har måske bare været regnet ud som gennemsnit for alle lejligheder..

Der har været målere på før. Det var de gammeldags, med væske. Der er blevet sat nogle elekroniske på hver radiator nu

Annonce
Skrevet af Frank Chr. på 03-03-2017 18:37
Hvis der har været anvendt en "fordelingsnøgle" der siger 450 kr a conto for alle lejerer uden at andre tidligere har fået efterregninger. Så må der godt nok være nogen der har frosset en del, med mindre de da ikke har beboet deres lejlighed i vinterhalvåret. ;-)

hæhæ pas? Det skal jeg ikke kunne sige noget om

Det her også meget at sige, hvorvidt det er 1, 2 eller flere personer der opholder sig i lejligheden, da flere mennesker betyder mindre varmeforbrug på radiatorerne.
JEg er f.eks. 2 voksne og 4-5 børn hjemme (den ene bor på efterskole).
Her får vi stort set altid 1800-2000kr tilbage i aconto varme på en 111m² lejlighed med ca. 750 aconto varme.
Og det er til trods for vi bruger en lukket altan som soveværelse, hvor døren står åbent halvdelen af tiden til resten af lejligheden, og dermed fyrer en hel del for fuglene.

Jeg kan så også se en stor forskel i mit varmeforbrug kontra min svigermors, da de stort set aldrig har varme på, men kører med 18-19°C i lejligheden, mens vi kører 21-22°C i vores. Det har også meget at sige for forbruget.

Men ud fra hvad du selv beskriver, så lyder det til du har en eller flere ventiler der hænger i nålen, så du lige skal smører dine termostat ventiler efter med en omgang låse eller symaskine olie.

Skrevet af KristianGyde på 03-03-2017 19:22

Jeg har allerede kontaktet en advokat, og vi er ved at køre sag

Ok, for ellers er der også dem her http://www.lejerens-fr.dk/

Ps. De er iøvrigt også på fb. Lejerens Frie Retshjælp 

Skrevet af Steensen på 03-03-2017 19:46
Det her også meget at sige, hvorvidt det er 1, 2 eller flere personer der opholder sig i lejligheden, da flere mennesker betyder mindre varmeforbrug på radiatorerne.
JEg er f.eks. 2 voksne og 4-5 børn hjemme (den ene bor på efterskole).
Her får vi stort set altid 1800-2000kr tilbage i aconto varme på en 111m² lejlighed med ca. 750 aconto varme.
Og det er til trods for vi bruger en lukket altan som soveværelse, hvor døren står åbent halvdelen af tiden til resten af lejligheden, og dermed fyrer en hel del for fuglene.

Jeg kan så også se en stor forskel i mit varmeforbrug kontra min svigermors, da de stort set aldrig har varme på, men kører med 18-19°C i lejligheden, mens vi kører 21-22°C i vores. Det har også meget at sige for forbruget.

Men ud fra hvad du selv beskriver, så lyder det til du har en eller flere ventiler der hænger i nålen, så du lige skal smører dine termostat ventiler efter med en omgang låse eller symaskine olie.

Jeg bor alene, men får dagligt besøg af 2-3 venner

Jeg vil lige prøve det med symaskine olien!

Undskyld, men gem olien til symaskinen.
Skru termostaten af. Det er bedst, hvis du sætter den på 0 når du tager den af.Den er monteret med et spændebånd rundt om halsen på ventilhuset. Nu er du inde hvor du ser en nål sidde i en messingomløber. Den kaldes pakdåsen. Den tager du af med en svensknøgle. PS læg en karklud under, der kommer 5 dråber vand. Nu kan du se bagsiden af nålen. Der sidder en lille Skive som sørger for, at der ikke løber vand ud når nålen bliver presset indad. Inde i hullet i røret sidder den rigtige ventil. Stik f o r s i g t i g t. En lille skruetrækker ind og tryk let et par gange. Der kommer nu en smule vand ud. Nu er ventilen løsnet fra en evt fastgroning. Skrue messing-pakdåsen på igen og spænd til. Nu monterer du termostaten. Husk at få 0 opad. Der er en lille ridse i flangen, hvor termostaten går ind over. Inde i terstathalsen er en tilsvarende vulst, for korrekt montering.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis