Høj efterregning på varme!

Hej!
Jeg har været så "heldig" at få en efterregning på varme, på ikke mindre end 2628kr!

Lejlighed: 73m2 - Stuen - energimærke C - 3 radiatorer.

Min radiator i stuen har stået på ca. 3 det samme har den i køkkenet, og inde i soveværelset har den stået på 2.

- jeg har døren lukket ind til mit soveværelse. 

Min a conto varme var på 450kr. om måneden og den stiger nu til 750kr. om måneden.

Jeg har fået på skrift fra min udlejer, at der skal luftes ud 3 gange om dagen 5-10min, og det har jeg overholdt.

Står mine radiatorer højt? 

Håber nogen kan hjælpe mig med tricks til at spare på varmen! For synes selv at 750kr. om måneden for en lejlighed på 73m2 med energimærke C er meget!

ps. Jeg har spurgt min nabo, hun har aldrig fået en efterregning. Hendes lejlighed er magen til i størrelse, og hendes radiatorer står på det samme som mine.

mvh. Kristian Gyde 

Hej! Jeg har været så "heldig" at få en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis rumtemperaturen på 21 gr. er konstant mener jeg ikke det er nålen. Fordi hvis den sad fast ville rumtemperaturen over tid enten blive for lav eller høj.

Hvislen i radiator: Er de blevet luftet ud. ? Er der egen cirkulationspumpe installeret.?
Termostaten skal stå på 5 (fuldt åben) når den tages af og på. Står den på 0 risikere du at få stiften bøjet skæv ved montering.
Skrevet af Frank Chr. på 05-03-2017 11:45
Hvis rumtemperaturen på 21 gr. er konstant mener jeg ikke det er nålen. Fordi hvis den sad fast ville rumtemperaturen over tid enten blive for lav eller høj.

Hvislen i radiator: Er de blevet luftet ud. ? Er der egen cirkulationspumpe installeret.?

Temperaturen svinger lidt. Nogle gange er den 21.3 og andre gange er den 21.5
Jeg har luftet ud

En hvislen, som i at vandet løber

Skrevet af uldal på 05-03-2017 10:40
Undskyld, men gem olien til symaskinen.
Skru termostaten af. Det er bedst, hvis du sætter den på 0 når du tager den af.Den er monteret med et spændebånd rundt om halsen på ventilhuset. Nu er du inde hvor du ser en nål sidde i en messingomløber. Den kaldes pakdåsen. Den tager du af med en svensknøgle. PS læg en karklud under, der kommer 5 dråber vand. Nu kan du se bagsiden af nålen. Der sidder en lille Skive som sørger for, at der ikke løber vand ud når nålen bliver presset indad. Inde i hullet i røret sidder den rigtige ventil. Stik f o r s i g t i g t. En lille skruetrækker ind og tryk let et par gange. Der kommer nu en smule vand ud. Nu er ventilen løsnet fra en evt fastgroning. Skrue messing-pakdåsen på igen og spænd til. Nu monterer du termostaten. Husk at få 0 opad. Der er en lille ridse i flangen, hvor termostaten går ind over. Inde i terstathalsen er en tilsvarende vulst, for korrekt montering.

Super det vil jeg lige prøve så!

Skrevet af Lille Nissen på 05-03-2017 14:09
Termostaten skal stå på 5 (fuldt åben) når den tages af og på. Står den på 0 risikere du at få stiften bøjet skæv ved montering.

Okay det vidste jeg ikke!
Jeg har ellers altid fået at vide, at den skal stilles ned på 0
Det vil jeg huske fremover!

Annonce
Hvis man monterer termostaten med en forhammer, kan man bøje stiften. Jeg har a l d r i g. Set en bøjet stift. At sætte termostaten på 0 gør at man får den monteret igen korrekt med lukket i kl 12- position. Det eneste man skal være forsigtig med er den lille pakskive der sidder inde bageste på stiften. De kan blive lidt mølædt med årene.

Jeg har lagt mærke til, at når min radiator inde i stuen kører, så kan jeg høre vandet løber i radiatoren inde i mit soveværelse, selvom at radiatoren inde i soveværelset ikke kører.
Er det normalt?
hvis NEJ hvad skyldes det så?
Luft i systemet

Skrevet af uldal på 07-03-2017 07:28
Luft i systemet

Der er ikke luft i systemet. Det er blevet luftet ud

Du har ikke fået en 80% højere varmeregning end før pga hverken luft eller en radiatorventil der sidder fast(hvis temp er stabil) det er enten sat for lavt fra starten eller der er en fejl på en måler, det er de muligheder der er, fokuser på det...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis