Høj efterregning på varme!

Hej!
Jeg har været så "heldig" at få en efterregning på varme, på ikke mindre end 2628kr!

Lejlighed: 73m2 - Stuen - energimærke C - 3 radiatorer.

Min radiator i stuen har stået på ca. 3 det samme har den i køkkenet, og inde i soveværelset har den stået på 2.

- jeg har døren lukket ind til mit soveværelse. 

Min a conto varme var på 450kr. om måneden og den stiger nu til 750kr. om måneden.

Jeg har fået på skrift fra min udlejer, at der skal luftes ud 3 gange om dagen 5-10min, og det har jeg overholdt.

Står mine radiatorer højt? 

Håber nogen kan hjælpe mig med tricks til at spare på varmen! For synes selv at 750kr. om måneden for en lejlighed på 73m2 med energimærke C er meget!

ps. Jeg har spurgt min nabo, hun har aldrig fået en efterregning. Hendes lejlighed er magen til i størrelse, og hendes radiatorer står på det samme som mine.

mvh. Kristian Gyde 

Hej! Jeg har været så "heldig" at få en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når man kan høre forbrug i en radiator, der ikke er sat i funktion - KUNNE det skyldes?? at der er koblet en radiator mere på, som ikke hører til i din lejlighed??
Hvis ventilen hænger, og tillader en smule gennemgang, bliver det også registreret som forbrug, selv om du næsten ikke kan mærke det på rad.

Skrevet af KristianGyde på 06-03-2017 16:33
Jeg har lagt mærke til, at når min radiator inde i stuen kører, så kan jeg høre vandet løber i radiatoren inde i mit soveværelse, selvom at radiatoren inde i soveværelset ikke kører.
Er det normalt?
hvis NEJ hvad skyldes det så?

Jeg tænker du kan høre vandets cirkulation i rørene som forplanter sig til radiatoren i sovevær. vand er jo et glimrende lyd-medie.

Ps. F.eks. hvis over-over-overboen larmer af h.... til så man ikke kan få nattero, er tricket at banke på radiatoren - det skal alle i ejendommen nok reg.  

Hvis dine radiatorer varmer som de skal er de ikke fejlen.
Brunatas målere måler temperaturen omkring måleren og udregner dit forbrug ud fra det. Hvis du har en sofa eller seng stående direkte op mod en radiator (og dermed måleren) vil den tro der er +40 grader i rummet, og beregne at du har haft et kæmpe forbrug.
På oversigten fra brunata burde du kunne se hvor meget forbrug der har været fra hver af dine radiatorer, er der evt en af dem der skiller sig væsentligt ud fra de andre, så skal du nok fejlsøge der.
Det kan selvfølgelig også være en defekt Brunata-måler når de lige er installeret.
Hvis i også har Brunata-måler på det varme vand kan du også undersøge om du har en vandhane der løber, det kan helt sikkert også være dyrt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis