Høj efterregning på varme!

Hej!
Jeg har været så "heldig" at få en efterregning på varme, på ikke mindre end 2628kr!

Lejlighed: 73m2 - Stuen - energimærke C - 3 radiatorer.

Min radiator i stuen har stået på ca. 3 det samme har den i køkkenet, og inde i soveværelset har den stået på 2.

- jeg har døren lukket ind til mit soveværelse. 

Min a conto varme var på 450kr. om måneden og den stiger nu til 750kr. om måneden.

Jeg har fået på skrift fra min udlejer, at der skal luftes ud 3 gange om dagen 5-10min, og det har jeg overholdt.

Står mine radiatorer højt? 

Håber nogen kan hjælpe mig med tricks til at spare på varmen! For synes selv at 750kr. om måneden for en lejlighed på 73m2 med energimærke C er meget!

ps. Jeg har spurgt min nabo, hun har aldrig fået en efterregning. Hendes lejlighed er magen til i størrelse, og hendes radiatorer står på det samme som mine.

mvh. Kristian Gyde 

Hej! Jeg har været så "heldig" at få en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Søren O på 02-03-2017 15:25
Prøv evt. at stille dem på 21 grader om dagen og 16-18 grader om natten.

Tjek det prøver jeg!

Årsagen til, at jeg spørger om din lejligheds placering, er netop det faktum at den ligger på et hjørne. Er bygningen af ældre dato, er isoleringen måske mangelfuld. Et hjørne er det mest udsatte sted på en bygning. Afkølingen gennem blæst er enorm, i forhold til en lejlighed, der kun har facaden mod ydervæg. Kig også på, om dine radiatorer er placeret i "indhak" i muren under vinduerne. Her er afkølingen særlig stor, idet murværk og isolering er særligt tyndt. Man kan med stort held isolere med reflektorplader bag radiator.

Jeg vil mene at en pludselig stigning på næsten 70% i varmeforbrug ikke kan forklares med lejlighedens placering og stand, med mindre a conto forbruget i forvejen har været sat for lavt.
Skrevet af Frank Chr. på 03-03-2017 09:00
Jeg vil mene at en pludselig stigning på næsten 70% i varmeforbrug ikke kan forklares med lejlighedens placering og stand, med mindre a conto forbruget i forvejen har været sat for lavt.

Jeg har snakket med min nabo, samt overbo. De har samme a conto 450kr. Og de har ikke fået en efterregning.

Skrevet af uldal på 03-03-2017 07:34
Årsagen til, at jeg spørger om din lejligheds placering, er netop det faktum at den ligger på et hjørne. Er bygningen af ældre dato, er isoleringen måske mangelfuld. Et hjørne er det mest udsatte sted på en bygning. Afkølingen gennem blæst er enorm, i forhold til en lejlighed, der kun har facaden mod ydervæg. Kig også på, om dine radiatorer er placeret i "indhak" i muren under vinduerne. Her er afkølingen særlig stor, idet murværk og isolering er særligt tyndt. Man kan med stort held isolere med reflektorplader bag radiator.

Mine radiatorer er placeret under vinduer, men ikke i noget indhak
Jeg har prøvet at google reflektorplader, men udfra hvad jeg kan se, så er det noget man bruger til gulvvarme?
Kan du evt. linke til dem?

Annonce
Jeg tænker at enten er lejlighedens klimaskærm ringere end dine naboers - så 1. enten er a conto varme bevist sat for lavt (ser jo godt ud på lejekontrakten) 2. eller også har den forrige lejer haft et udsædvanlig lavt forbrug.

Det er nok dette produkt her du efterlyser https://ing.dk/blog/airflex-bag-radiatorer-96840
når din væg løber i en lige linie bag radiatoren, kan du nøjes med en reflektor af alu-folie. men det fjerner ikke fakta, som Frank påpeger. Du lejlighed er placeres yderst og er mere påvirkelig overfor kulde, end andres.
Det aconto beløb du betaler, er det ens for andre beboere med samme størrelse lejighed? Det kan jo være dine kalorie-målere er defekte. Du har fjernvarme. Betaler du afgift af dine kbm på trappesatsen?

Hvad med den åbenlyse, se om du kan finde måler tallene fra sidste år, og sammenlign, om det er alle radiatorene som har brugt mere varme eller det kun er en, er det en radiator, kan det være en fejl på måleren, er det dem alle så er målerne fine nok..

En helt anden ting er dog at jeg kendte en der fik naboerne til at betale hans varme, han havde kun varme på i et værelse og badeværelse, og havde altid dørene lukket, stuen, køkken og et andet værelse, slukkede ham for varmen, så der var altid koldere, men det blev sjældent koldere end 15 grader, væggene, loft og gulv fra naboerne holdt varmen oppe.. 

Skrevet af Pizzabager på 03-03-2017 14:29

Hvad med den åbenlyse, se om du kan finde måler tallene fra sidste år, og sammenlign, om det er alle radiatorene som har brugt mere varme eller det kun er en, er det en radiator, kan det være en fejl på måleren, er det dem alle så er målerne fine nok..

En helt anden ting er dog at jeg kendte en der fik naboerne til at betale hans varme, han havde kun varme på i et værelse og badeværelse, og havde altid dørene lukket, stuen, køkken og et andet værelse, slukkede ham for varmen, så der var altid koldere, men det blev sjældent koldere end 15 grader, væggene, loft og gulv fra naboerne holdt varmen oppe.. 

Jeg kan desværre ikke se talene fra sidste år, da de nye målere blev sat op lidt før end at jeg flyttede ind:/

Men det andet du skriver, kan jo også være en mulighed! Det er bare svært at gå ind i folks lejligheder, og se hvad de har sat deres termostater på! Jeg kan jo ikke gøre så meget andet, end at stole på hvad de siger til mig

Skrevet af Frank Chr. på 03-03-2017 10:41
Jeg tænker at enten er lejlighedens klimaskærm ringere end dine naboers - så 1. enten er a conto varme bevist sat for lavt (ser jo godt ud på lejekontrakten) 2. eller også har den forrige lejer haft et udsædvanlig lavt forbrug.

Det er nok dette produkt her du efterlyser https://ing.dk/blog/airflex-bag-radiatorer-96840

Jeg tror at a conto på varmen er sat for lavt bevist, for at lejligheden lejet ud billigere

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis