Høj efterregning på varme!

Hej!
Jeg har været så "heldig" at få en efterregning på varme, på ikke mindre end 2628kr!

Lejlighed: 73m2 - Stuen - energimærke C - 3 radiatorer.

Min radiator i stuen har stået på ca. 3 det samme har den i køkkenet, og inde i soveværelset har den stået på 2.

- jeg har døren lukket ind til mit soveværelse. 

Min a conto varme var på 450kr. om måneden og den stiger nu til 750kr. om måneden.

Jeg har fået på skrift fra min udlejer, at der skal luftes ud 3 gange om dagen 5-10min, og det har jeg overholdt.

Står mine radiatorer højt? 

Håber nogen kan hjælpe mig med tricks til at spare på varmen! For synes selv at 750kr. om måneden for en lejlighed på 73m2 med energimærke C er meget!

ps. Jeg har spurgt min nabo, hun har aldrig fået en efterregning. Hendes lejlighed er magen til i størrelse, og hendes radiatorer står på det samme som mine.

mvh. Kristian Gyde 

43 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husker du at lukke for radiatorene når du lufter ud ? Ellers går termostaten amok og du fyre for fuglene.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Skrevet af Jens J. på 02-03-2017 09:56
Husker du at lukke for radiatorene når du lufter ud ? Ellers går termostaten amok og du fyre for fuglene.

De er skruet HELT ned når jeg lufter ud!
og jeg venter 5-10min med at tænde for varmen igen, efter jeg har luftet ud.

Hvordan opgøres varmeregnskabet. Hvilke målere har i på anlægget?

Søren O

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/50695' class='af-profile-link'>Søren O</a> på 02-03-2017 11:25
Hvordan opgøres varmeregnskabet. Hvilke målere har i på anlægget?

Det er fra et firma der hedder Brunata.
Der sidder en digitalmåler på hver radiator.

Jeg er opvarmet med fjernvarme.
Jeg har til tider lagt mærke til, at der kommer en svag hvislen fra mine radiatorer, selvom at termostaten er skruet helt ned.
Skyldes det en slap fjedder, eller at ventilen er kalkeret lidt til, eller om den trænger til at blive smurt eller trænger til lidt massage?
Annonce
hvad er din lufttemperatur i stue - ikke over 21 gr. Ligger din lejlighed på et hjørne af bygningen? hvis du har døren til badeværelset stående på klem og har en udluftningsklap, der står åben, er der risiko for gennemtræk. Og sidst - er du lige så meget hjemme om dagen som din nabo? For du lukker vel ned, når du forlader lejligheden?

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20752' class='af-profile-link'>uldal</a> på 02-03-2017 13:05
hvad er din lufttemperatur i stue - ikke over 21 gr. Ligger din lejlighed på et hjørne af bygningen? hvis du har døren til badeværelset stående på klem og har en udluftningsklap, der står åben, er der risiko for gennemtræk. Og sidst - er du lige så meget hjemme om dagen som din nabo? For du lukker vel ned, når du forlader lejligheden?

Den ligger på omkring 21.3-21.5(inde i stuen)grader når termostaten står på 3
Min lejlighed ligger på hjørnet.

Lige for tiden er jeg meget hjemme i min lejlighed.
Jeg skruer ikke ned for varmen når jeg forlader min lejlighed eller når jeg sover. Jeg har ladet mig fortælle at der ikke er penge at spare?

Jeg har nogle digitale termostater til at ligge fra Danfoss(Danfoss Eco) kan det være en fordel at bruge de digitale fremfor de ældre med fjedder?
Jeg mener at Brunata er et seriøst varmeregnskabsfirma, og de digitale målere måler kun varme afgivet af radiatorerne - ikke gratis solvarme og lign.
Du skal helt klart installere dine Danfoss Eco, og så få den indstillet med natsænkning. Du sparer altså varme ved at sænke temperaturen, men sænk ikke for meget. Dine Eco ventiler vil også selv lukke for varmen når du lufter ud - dog max 1 time ad gangen.

Søren O
Skrevet af Søren O på 02-03-2017 14:07
Jeg mener at Brunata er et seriøst varmeregnskabsfirma, og de digitale målere måler kun varme afgivet af radiatorerne - ikke gratis solvarme og lign.
Du skal helt klart installere dine Danfoss Eco, og så få den indstillet med natsænkning. Du sparer altså varme ved at sænke temperaturen, men sænk ikke for meget. Dine Eco ventiler vil også selv lukke for varmen når du lufter ud - dog max 1 time ad gangen.

Det lyder til du har noget viden!
Hvor meget skal de så stilles på i dagtimerne, og hvor meget skal de sænkes til om natten?
- Jeg tænker at det er ikke er nødvendigt at sænke temperaturen om natten i soveværelset, da der altid er køligt i forvejen?

Prøv evt. at stille dem på 21 grader om dagen og 16-18 grader om natten.

Søren O
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis