vindmølle producerer ikke nok

Hejsa

Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte minivindmølle, en Pegasus 1.5 kw. Der skulle være en årsproduktion på 2800 - 3000 kwh. Jeg bor ude på landet, ud til åbne marker så der er nok vind, og ikke nogle forhindringer.

Det der bekymrer mig rigtig meget, er at i januar måned har min mølle produceret 62 kwh, og det har jo altså blæst pænt meget. Det vil svare til en årsproduktion på 780 kwh, men det blæser jo ikke så meget om sommeren, så det vil sige måske 400w. 

Har i en fornemmelse af hvad der kan være galt. Der er ca 65 m fra vindmøllen og ind til inverteren. Jeg er ret sikker på installationskablet var et 5G2,5.

Med Venlig Hilsen
Mads

Hejsa Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte... Vis hele indlægget
132 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af McDuck4 på 02-04-2016 21:27
Hejsa. Jeg fik lige kigget på det tidligere i dag, og der er et decimal. Men det er 3,38 kWh

Øv. Der røg det forsøg på et "begavet" gæt.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af McDuck4 på 02-04-2016 21:29
Så der skal jo så nok ikke divideres med noget som helst. Det sjove for mig er bare, at hvis produktionen havde været 33,8 kWh, så ville produktionen i mit hoved passe. Men det er det jo så desværre ikke. Jeg sender data her kl 23 igen.

Ja, det var også det jeg faldt over. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kan du ikke tage et billede af displayet på måleren, så vi kan se decimal punktet?
Så vidt jeg kan se på dine billeder af displayet på inverteren, viser den en graf af produktionen, samtidig skriver den i øverste linie spids/peak (Ppk/ Tod) produktionen i Watt og i nederste linie skrives produktionen i kWh i det forløbne døgn (Egy/Tod). Jeg er rimelig sikker på at de tal, som inverteren viser er rigtige indenfor ca. 3 %.

fase
Skrevet af McDuck4 på 02-04-2016 22:31

Sælger af vindmøllen har sagt at grafen som vises på inverteren, viser det max peak pr time. Jeg havde egentligt troet det var hvad der blev produceret pr time, hvilket ville være mere logisk. 

Torsdag 31-03-2016: Kl: 23.00 : 2.80 kWh - god vind
Fredag   01-04-2016: Kl: 23.00 : 3.38 kWh - Ikke meget vind
Lørdag   02-04-2016: Kl: 22:30 : 3.95 kWh - Jævn vind indtil kl 18, hvor der bliver helt vindstille

 

 

Ja rigtigt, grafen syntes og vise peek eller spids produktio time for time og ikke det møllen har reelt har produceret. Havde det derimod været den reelle produktion så har den sin berettigelse.  

De udtryk/forkortelser der bruges på de to opgivende tal, har jeg aldrig i mit livs dage hørt om eller set før.

Har du et typenummer på inverteren ???   Måske Google kunne lokkes til og finde en brugsforvirring på et eller andet forståeligt sprog.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen
Jeg indsætter lige et link til manualen til inverteren:
http://egenel.dk/download/vindm%C3%B8llekomponenter/HYGCI-15CL%20%20User%20Manual.pdf

Jeg tager lige et nyt billede af bi-måleren imorgen tidlig. Jeg kan desværre ikke tage billeder når det er mørkt. Selve decimalet kommer simpelthen ikke med.

Det jeg skriver ned er hvad tallet på bi-møleren står dag for dag. Det vil sige siden i torsdags har vindmøllen produceret 1.15 kWh.... Tilbagebetalingstiden bliver halv lang må man sige...



Annonce
Skrevet af Nitter på 02-04-2016 23:12

Ja rigtigt, grafen syntes og vise peek eller spids produktio time for time og ikke det møllen har reelt har produceret. Havde det derimod været den reelle produktion så har den sin berettigelse.  

De udtryk/forkortelser der bruges på de to opgivende tal, har jeg aldrig i mit livs dage hørt om eller set før.

Har du et typenummer på inverteren ???   Måske Google kunne lokkes til og finde en brugsforvirring på et eller andet forståeligt sprog.  

Jeg har opfattet udtrykket Ppk/Tod som Powerpeak/Today altså spidsproduktionen ( i Watt) idag.

Udtrykket Egy/Tod tolker jeg som Energy/Today altså den producerede energi (i kWh) idag.

Jeg tror heller ikke, det er standardiserede betegnelser, men forkortelserne kan være begrundet i, at der kun er plads til vist antal tegn på displayet eller, hvad ved jeg.

Selv grafen viser jo rigtig nok energiproduktionen som funktion af tiden.

Jeg har lige skimmet brugsforvirringen igennem og fundet ud af at Ppk/Tod er et udtryk for spidsproduktionen i W denne dag.

 


fase
Jeg læser det også sådan faktisk, så det er simpelthen peak for timen, ikke?
Skrevet af McDuck4 på 02-04-2016 23:49
Hej igen
Jeg indsætter lige et link til manualen til inverteren:
http://egenel.dk/download/vindm%C3%B8llekomponenter/HYGCI-15CL%20%20User%20Manual.pdf

Jeg tager lige et nyt billede af bi-måleren imorgen tidlig. Jeg kan desværre ikke tage billeder når det er mørkt. Selve decimalet kommer simpelthen ikke med.

Det jeg skriver ned er hvad tallet på bi-møleren står dag for dag. Det vil sige siden i torsdags har vindmøllen produceret 1.15 kWh.... Tilbagebetalingstiden bliver halv lang må man sige...


 

Takker for manualen.

Du behøver ikke tage et foto når vi er sikker på måleren viser kWh ned to decimaler. Det er udelukkende for og dobbelttjekke jeg spørger.  

Skal lige have sat produktionen på papir ved lejlighed.

Indtil videre vil det nok tage lidt mere end et par dage. 

Fandt du ud af hvad det er for noget nyt kabel, du har fået på mellem Pegasus og inverter ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af McDuck4 på 03-04-2016 00:18
Jeg læser det også sådan faktisk, så det er simpelthen peak for timen, ikke?

Jeg vil ikke sige det er peak for timen. Som jeg læser det, er det peak, altså max. ydet Watt, på et tidspunkt på døgnet. Det betyder ikke, at det har varet i en time. Hvorlænge peak-/spidsydelsen har varet, er svært at sige, da det er afhænig af inverter programmets integrationstid.

Du må gerne sætte et billede af måleren ind, så vi kan se, hvor decimalpunktet er.


fase
Efter og have læst lidt på div bruger manualer, og kigget på de postede billeder, den manual som er lagt op til inverteren indeholder ikke det samme billede som mcduck ligger op, men kun en kW graf time for time og højeste opnåede effekt for døgnet.

Når man ser på de billeder mcduck har lagt op for hans inverter, er y og x aksen kWh og timer (h).
Hvis man ser på et af billederne fra torsdag og fredag, så har møllen jo produceret en del kWh og faktisk også meget passende til den skulle, da det umiddelbart ser ud til den gennemsnitlig har lagt på 400-500 w.
Hvilket jo skulle give omkring 10 kWh på de to dage.

Jeg tænker så i forhold til din inverter og de i følge manualen indstillingsmuligheder er din inverter sat korrekt op??

Og hvad man din bimåler, hvis det er pr model har man mulighed for at vælge autorange men er det gjort?

Eller er det elektrikeren har håndtere alt med opsætning osv?

Venlig Hilsen
Rønbo
Der er yderligere 52 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis