Skrevet af S. Fabrin på 31-03-2016 15:25
Nitter du har fuldstændig ret i at du ikke har ytret dig specielt om samlingen, du har formentlig ikke set, hvordan den er udført. Så for ikke at optræde som en komplet idiot, vil jeg henvise til en del af dit indlæg.
Det er meget forkert at kablet står og slår på masten, idet isoleringen lynhurtigt bliver slidt af og kablet dermed er gjort øg. En defekt isolering kan i yderste fald aflive møllen såååå .................... Derfor vil jeg stærkt anbefale din elektrikker får lavet det om lynhurtigt !!! Samtidig tænker jeg nogle ikke særlig pæne tanker omkring din elektrikkerens evner, eller rettere sagt mangel derpå.
Ifølge den tegning, som McDuck, har vist i et af sine indlæg, og på billeder af møllen, befinder kablet sig inde i en rørformet søjle, så jeg forstår ikke, hvordan det skulle kunne larme. Jeg er i øvrigt helt klar over, hvordan man samler to kabler. Som aflastning ville jeg have brugt en kabelstrømpe fastgjort på møllehuset, så muligheden for krøjning stadig var tilstede.
Nåå, den tegning har jeg slet ikke set, det syntes og gå hurtigere end jeg kan følge med.
Må nok også erkende, jeg syntes det lyder mærkeligt hvis et kabel skulle kunne høres "slaske", når det hænger løst ned gennem en rørmast.
En anden ting er at jeg ikke kan blive helt klar over er om krøjekransen har en elektrisk overføringsmekanisme, så det ikke er snoning af kablet der gør at møllen kan krøje. Jeg vil dog gætte på det ikke er kablet da det rimeligt hurtigt vil blive snoet øg.
Når kablet er samlet vil jeg formode der sidder et kraftigt langt stykke flex med lim over skaringen, fuskertape vil jeg mene er fuldstændigt utilladeligt og selvvulkaniserende tape ligeså.