vindmølle producerer ikke nok

Hejsa

Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte minivindmølle, en Pegasus 1.5 kw. Der skulle være en årsproduktion på 2800 - 3000 kwh. Jeg bor ude på landet, ud til åbne marker så der er nok vind, og ikke nogle forhindringer.

Det der bekymrer mig rigtig meget, er at i januar måned har min mølle produceret 62 kwh, og det har jo altså blæst pænt meget. Det vil svare til en årsproduktion på 780 kwh, men det blæser jo ikke så meget om sommeren, så det vil sige måske 400w. 

Har i en fornemmelse af hvad der kan være galt. Der er ca 65 m fra vindmøllen og ind til inverteren. Jeg er ret sikker på installationskablet var et 5G2,5.

Med Venlig Hilsen
Mads

Hejsa Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte... Vis hele indlægget
132 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er en samling med pres muffer, og krympeflex med lim, det er en ok løsning.

Vi prøver igen, i morgen --
Jo det lyder meget fornuftigt det er det. Den krøjer også fint tror jeg. Vindmøllehovedet kan i hvertfald bevæge sig meget hurtigt alt efter hvor vinden kommer fra. Men på et tidspunkt den bliver hejst ned, vil jeg tage tapet af. Den står et stykke væk fra huset, så det er ikke noget vi kan høre, men det er mere et irritationsmoment. Især fordi man ikke lige tager sådan en ned.

Er konklusionen at det at købe en Pegasus 1.5 kW bare ikke var en god investering? Det bliver rigtig hyggeligt hvis el-selskabet så siger vi kun kan få 60 øre pr solgt kwh og ikke den 2.5 krone ordning. Så bliver det først en dårlig investering må man sige.
Skrevet af McDuck4 på 30-03-2016 22:56
Det el der produceres går det egentligt direkte ind i husstanden også? Tænker hvis man har 2 led pærer tændt, og vindmøllen står og blæser derud af. Bliver det strøm så dækket, eller kører alt produktion til el-selskabet?

Hvis du har din inverter tilsluttet din elforsyning, bliver vindmøllens produktion brugt i din installation, og det der ikke bruges går ud på elnettet.


fase
Ok, det tænker jeg den gør så. Fra inverteren går det så bare direkte ind i vores relæ.

Men i det mindste er jeg glad for vi ikke gav så meget for den, som nogle firmaer vil have. Kan se på det link jeg satte ind tidligere, at en fuld opsætning kostede 99.000 kr. Med en årlig produktion på knap 1000 kW, ville den så aldrig betale sig selv hjem igen.

Nu har jeg kikket lidt på dine tal. Vil gerne give dig ret i at møllen slet ikke producere nok. For og få et nogenlunde retvisende overblik vil jeg foreslå dig og aflæse bimåleren hver dag på samme tid og skrive tallene ind her i tråden med dato. 

Kan se på din tilladelse, at navet på møllen sidder i 10 meters højde, hvilket ikke er så forfærdenteligt højt når dit hus er i to etager med høj rejsning og der ydermere er en del høj bevoksning omkring huset. Det er dog svært for mig og se kvoterne på de omkringliggende forhindringer mm.

Det er meget forkert at kablet står og slår på masten, idet isoleringen lynhurtigt bliver slidt af og kablet dermed er gjort øg. En defekt isolering kan i yderste fald aflive møllen såååå ....................  Derfor vil jeg stærkt anbefale din elektrikker får lavet det om lynhurtigt !!! Samtidig tænker jeg nogle ikke særlig pæne tanker omkring din elektrikkerens evner, eller rettere sagt mangel derpå. 

Du taber dog ikke effekt ved kablet slår på masten så lang tid isoleringen er hel.

Ikke flere "sure" udgydelser herfra i aften. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Nitter. Mange mange tak for dit svar. Jeg er meget glad for du har brugt din tid på at kigge på det. Jeg vil gå i gang med at skrive ned fra imorgen tidligt af, og så opdatere siden herinde med tallet og datoen. Skal jeg skrive dem ind her hver dag, eller skal jeg samle det fra en uge, og så skrive ind herinde?

Jeg må nok sige at det begynder at tyde lidt på nogle fejl fra elektrikerens side, trods han var en flink mand. Men sagt lidt groft, så burde de nok at vide præcist hvilket kabel der skulle bruges, hvor inverteren skulle side, og at der ikke skulle tape omkring samleleddet ved ledningerne. Det har kostet de første 1000 kr at få flyttet inverteren, og hvis møllen nu også skal hives ned, så er det ekstra omkostninger. Det er ved at være så deprimerende, fordi det virker som skruen uden ende.

Men jeg siger mange tak for det igen.

Mvh Mads
Hej Nitter. Mange mange tak for dit svar. Jeg er meget glad for du har brugt din tid på at kigge på det. Jeg vil gå i gang med at skrive ned fra imorgen tidligt af, og så opdatere siden herinde med tallet og datoen. Skal jeg skrive dem ind her hver dag, eller skal jeg samle det fra en uge, og så skrive ind herinde?

Jeg må nok sige at det begynder at tyde lidt på nogle fejl fra elektrikerens side, trods han var en flink mand. Men sagt lidt groft, så burde de nok at vide præcist hvilket kabel der skulle bruges, hvor inverteren skulle side, og at der ikke skulle tape omkring samleleddet ved ledningerne. Det har kostet de første 1000 kr at få flyttet inverteren, og hvis møllen nu også skal hives ned, så er det ekstra omkostninger. Det er ved at være så deprimerende, fordi det virker som skruen uden ende.

Men jeg siger mange tak for det igen.

Mvh Mads
Iøvrigt lige nysgerrighed... :-) Hvor kan du se informationerne henne, eller er du bare utrolig god til at gætte, hehe :-)
Skrevet af McDuck4 på 31-03-2016 00:03
Iøvrigt lige nysgerrighed... :-) Hvor kan du se informationerne henne, eller er du bare utrolig god til at gætte, hehe :-)

Google er din ven.   

Du har jo søgt myndighederne om lov til opstilling og Googles street fotograferingsvogn har været på de kanter engang i 2010.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har lige et spørgsmål til kabelføringen: Er kablet ført inden i den rørformede mast, for hvis masten er et rør som vist på de billeder, jeg har set af din mølle, kan det vel ikke laves anderledes.
Til nitter og je_ns, hvordan ville I lave en samling, der skal være udført så møllen kan krøje?
Endelig kan jeg ikke forstå, at kablet kan slå mod noget, fordi det bliver bevæget af vinden, når det sidder inde i et rør.

fase
Der er yderligere 82 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis