vindmølle producerer ikke nok

Hejsa

Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte minivindmølle, en Pegasus 1.5 kw. Der skulle være en årsproduktion på 2800 - 3000 kwh. Jeg bor ude på landet, ud til åbne marker så der er nok vind, og ikke nogle forhindringer.

Det der bekymrer mig rigtig meget, er at i januar måned har min mølle produceret 62 kwh, og det har jo altså blæst pænt meget. Det vil svare til en årsproduktion på 780 kwh, men det blæser jo ikke så meget om sommeren, så det vil sige måske 400w. 

Har i en fornemmelse af hvad der kan være galt. Der er ca 65 m fra vindmøllen og ind til inverteren. Jeg er ret sikker på installationskablet var et 5G2,5.

Med Venlig Hilsen
Mads

Hejsa Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte... Vis hele indlægget
132 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af McDuck4 på 28-01-2016 10:34
Hej igen Nitter. Det er kun et enkelt kabel som er lagt ned. Er godt nok surt hvis jeg skal til at grave op igen. Men det er en elektriker som har tilsluttet det hele med ledninger osv. Men det lyder måske som en ide at få ham ud igen, og måle på det? Ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det selv nemlig.

Men uanset hvad, så ville det være mest optimalt hvis inverteren sad ude ved vindmøllen, så ville der ikke være et stort tab selvom ledningen indtil relæ var 65 m. Er det korrekt forstået?

mvh Mads

Syntes helt klart du skulle få eltrikkeren til og kontrollerer/overveje, om han ikke har lavet en kæmpe brøler da han dimisionerede det kabel. 

Som sagt bør inverteren sidde ude ved møllen og ikke i huset grundet den store afstand.

Hvis inverteren ikke kan sidde ved møllen, skal  du nok regne med og købe dig fattig i kobberkabel så du får en "strik" med et ret stort kvadrat.

Dermed har du forstået mit budskab helt korrekt. Ud med inverteren i et skab. Har den problemer med og være godkendt til udendørs montering kan man isolere skabet.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af EISOE på 28-01-2016 11:06

Hvis jeg ikke misforstår noget står der :

Rated Voltage(V) : Ej net-tilsluttet: DC48/110; Net-tilsluttet: AC110/220

Det er derfor vigtigt at vide hvilken spænding, der rent faktisk er ved møllen - eller indgangen på inverteren før nettilslutningen.

 

Ja det er en underlig måde og skrive det på. Som jeg læser det forsøger importør bare og fortælle at selve møllen ikke er underlagt stærkstrømsrelementet. 

Længere nede står der "Rated Ladestrøm (A) DC 31.2/13.6 or AC 13.6A/6.8A" men det passer heller ikke en døjt med hvad møllen kan yde. Tvivler på brocure skribenten har en dyt forstand på el og møller idet 1500w / 31,6 volt  helst gerne skulle give 47,5 Amp og ikke 13,6.   

Ligeud sagt, ligner det set gennem mine glas et amatørforetagene, forudsat jeg har dem siddende på næsen.    

Link til brocure: http://windxpert.dk/Dokumenter/Pega...on%201.pdf

Og link som direkte tekst:  http://windxpert.dk/Dokumenter/Pegasus%201500%20dansk%20brochure%20-%20version%201.pdf

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

I Kina er en Hy-Pegasus 1500 en 48 volts mølle, så monstro den ikke den er det samme her i landet.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Slettet - det var noget sludder 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

De er nu rigtig rigtig flinkte det firma jeg har købt møllen af, og meget behjælpelige. Så vi finder ud af en løsning sammen. Men jeg kan da lige give en update på hvad løsningen bliver, hvis andre nu skulle stå i samme situation på et tidspunkt

Mange tak for inputs alle sammen.

Mvh Mads
Annonce
Skrevet af McDuck4 på 29-01-2016 11:16
 Men jeg kan da lige give en update på hvad løsningen bliver, hvis andre nu skulle stå i samme situation på et tidspunkt

Mange tak for inputs alle sammen.

Mvh Mads

Selv tak Mads.  

Vil glæde mig til høre hvad resultatet bliver. 

Og husk det er muligt og regne på tabet i kablet mellem mølle og inverter hvis det bliver nødvendig. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg er også spændt som en stålfjeder på at høre udfaldet af dit korrespondance med firmaet.

fase
Skrevet af Nitter på 28-01-2016 14:26

Ja det er en underlig måde og skrive det på. Som jeg læser det forsøger importør bare og fortælle at selve møllen ikke er underlagt stærkstrømsrelementet. 

Længere nede står der "Rated Ladestrøm (A) DC 31.2/13.6 or AC 13.6A/6.8A" men det passer heller ikke en døjt med hvad møllen kan yde. Tvivler på brocure skribenten har en dyt forstand på el og møller idet 1500w / 31,6 volt  helst gerne skulle give 47,5 Amp og ikke 13,6.   

Ligeud sagt, ligner det set gennem mine glas et amatørforetagene, forudsat jeg har dem siddende på næsen.    

 

 

Jeg syntes nu det hele giver meget fin mening. Kig lige på tallene igen. Som jeg læser det, så fåes møllen i flere varianter. Den fåes som en DC udgave med 48 eller 110V udgang. Når det så er en 1500W mølle giver det så en strøm på henholdsvis 31,2 eller 13,6A. Deruover fåes en åbenbart også som AC udgaver på enten 110 eller 220V hvor strømmen så er enten 13,6 eller 6,8A.

Så hvis det nu er en 48Vdc udgave du har så er det kabel alt for svagt og det er da surt. Men det er da en endnu større fejl er da at du ikke har trukket kablet i et tomrør når nu du var igang. Så har du mulighed for at skifte det hvis der en gang kommer et brud på kablet eller som nu hvor det muligvis er for svagt.

 

Skrevet af megelundo på 30-01-2016 14:52

Jeg syntes nu det hele giver meget fin mening. Kig lige på tallene igen. Som jeg læser det, så fåes møllen i flere varianter. Den fåes som en DC udgave med 48 eller 110V udgang. Når det så er en 1500W mølle giver det så en strøm på henholdsvis 31,2 eller 13,6A. Deruover fåes en åbenbart også som AC udgaver på enten 110 eller 220V hvor strømmen så er enten 13,6 eller 6,8A.

Så hvis det nu er en 48Vdc udgave du har så er det kabel alt for svagt og det er da surt. Men det er da en endnu større fejl er da at du ikke har trukket kablet i et tomrør når nu du var igang. Så har du mulighed for at skifte det hvis der en gang kommer et brud på kablet eller som nu hvor det muligvis er for svagt.

 

Nu siden du citerer mig. Hvilken udgave er det monstro sååååå liiige ???      

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa.
Er i stadigvæk på tråden her? Har fået flyttet inverteren ud i skuret, og skal lige høre jeres mening om noget.
Der er yderligere 102 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis