vindmølle producerer ikke nok

Hejsa

Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte minivindmølle, en Pegasus 1.5 kw. Der skulle være en årsproduktion på 2800 - 3000 kwh. Jeg bor ude på landet, ud til åbne marker så der er nok vind, og ikke nogle forhindringer.

Det der bekymrer mig rigtig meget, er at i januar måned har min mølle produceret 62 kwh, og det har jo altså blæst pænt meget. Det vil svare til en årsproduktion på 780 kwh, men det blæser jo ikke så meget om sommeren, så det vil sige måske 400w. 

Har i en fornemmelse af hvad der kan være galt. Der er ca 65 m fra vindmøllen og ind til inverteren. Jeg er ret sikker på installationskablet var et 5G2,5.

Med Venlig Hilsen
Mads

Hejsa Jeg fik d.30 december opsat min indkøbte... Vis hele indlægget
132 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg ikke misforstår noget står der :

Rated Voltage(V) : Ej net-tilsluttet: DC48/110; Net-tilsluttet: AC110/220

Det er derfor vigtigt at vide hvilken spænding, der rent faktisk er ved møllen - eller indgangen på inverteren før nettilslutningen.

De tal du viser er vel udskrift fra inverteren - og så ser det ud til at du har det du skal have der.

Så inverteren er en mulighed - snak med sælgeren ! - du må vel have fået en beregning fra ham med forventet output med den vindhastighed du kan forvente, hvor møllen er stillet op.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej Elmand.

Før den blev opstillet spurgte jeg om nogle spørgsmål omkring beton osv, men ikke specifikt med dette. Men ev elmand det kunne godt tyde på det var noget med det at gøre så.

Hvilket skab skal man købe til at have siddene ud ved møllen? Kan man købe det i Bauhaus, eller?
EISOE: Det bedste er nok jeg får elektrikeren ud igen, og måler dette, så jeg kan sige noget mere specifikt?
Ja ud til møllen med inverteren, og så kan du bruge kablet du har ind til huset...
Det findes et godt udvalg af velegnede skabe, lige fra "gravsten" til de større, men ikke noget du finder i Bauhaus, men sikkert nemt at finde på nettet....

Vi prøver igen, i morgen --
Er inverterne ikke IP44/Ip65 ? For så behøver du ikke en kasse omkring.

Mine til mine solceller er IP65 og er placeret udendørs - køleribberne sidder så udenpå.

Hvis det er stænktæt udførelse skal du jo bare have en " pæl " gravet ned til at gøre den fast på - eller et beslag til masten. Et skråt " tag " over vil ikke skade.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vi har godt nok en større bygning som vi bruger til redksabsrum, som er en 5 meter væk. Ville det være fint nok at have den derinde. Der er tørt, medmindre taget falder sammen selvfølgelig, eller er det vigtigt inverteren er helt nede ved foden?
Skrevet af McDuck4 på 28-01-2016 12:24
Vi har godt nok en større bygning som vi bruger til redksabsrum, som er en 5 meter væk. Ville det være fint nok at have den derinde.

Ja, det vil reducere transmissionstabet betydeligt 

Som en sidegevinst får du mindre tab i inverteren når den sidder koldt - men tjek lige temperaturgrænserne for den. ( inverteren )

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tavler til f.eks. markvanding sidder fint i et hjemmelavet skab, uden bund. Så kan varmen komme væk. De er oftest IP45 eller mere, men et skab omkring dem forlænger levetiden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af McDuck4 på 28-01-2016 12:24
Vi har godt nok en større bygning som vi bruger til redksabsrum, som er en 5 meter væk. Ville det være fint nok at have den derinde. Der er tørt, medmindre taget falder sammen selvfølgelig, eller er det vigtigt inverteren er helt nede ved foden?

Kunne du bringes til at fortælle, hvilken inverter du bruger. Det kunne hjælpe med at afgøre, om du skal indbygge den, eller du kan nøjes med en klimaskærm. Jo tættere inverteren er på møllens udgangsterminaler jo bedre er det. Tabet afhænger af strømmen i anden potens. Det skal forstås sådan at hvis strømmen stiger til det dobbelte, stiger tabet til det firedobbelte. Du kan selvfølgelig godt anbringe din inverter i bygningen 5 m væk, men brug noget kabel, som har en dimention på 16 mm2, eller der omkring.


fase
Der er yderligere 112 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis