Megatherm trådført termostat uden display skiftes ud med trådført med display

Kære alle,

Jeg har Megatherm trådstyret termostat uden display i alle vores rum (se billede). Mit spørgsmål til jer er om jeg kan udskifte den med Megatherm trådstyret termostat m/display (se billede) bare sådan uden videre eller om det kræver en speciel form for tilpasning? Den med display har VVS nr. 046529830.

Vh.,

Adrian

46 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Var der nogen der kunne hjælpe her? 


Pft

Hej Adrian

Fandt du ud af om det kunne lade sig gøre ?

Hilden Klaus

Hej Klaus, det gjorde jeg, men der er åbenbart nogle problemer med den termostat jeg har valgt som Milton Megatherm er ved at afklare med deres underleverandør hvordan det skal løses. Den siger en høj "klik" lyd hver gang den laver varmekald., ret irriterende om natten :-)

Hej Adrian

Fik du svar vedr. kliklyde ?
Mit gør præcis det samme. Klikker ved varmekald :-(

L & R hus, Megatherm, Nilan
BrianAllerød skrev den 06-05-2020 10:27:44

Hej Adrian

Fik du svar vedr. kliklyde ?
Mit gør præcis det samme. Klikker ved varmekald :-(

 Desværre. Jeg havde en tekniker fra Milton Megatherm herhjemme og han havde en magen til med. Den klikker også!

De kontaktede deres underleverandør i Frankrig som ikke kunne gøre noget. Den skal/vil klikke ifølge dem. Det må man så lave med. På grund af det så har jeg ikke sat flere op for det er skide irriterende,
Hejsa
har du evt et billede af hvordan ledningerne skal sidde 😉
Hej - du skal tilslutte 3 & 4 til den nye / rækkefølge er ligegyldig

Det er korrekt at de klikker ret højt og jeg arbejder på at finde en anden løsning - umiddelbart er der to ‘bare’ en termostat og et relæ som skal aktiveres men det forbavser mig ikke at leverandøren er fransk og ligeglad

Havde håbet at Danfoss Icon kunne dette, men den skal åbenbart kommunikere med master modulet så det er kun en løsning hvis man skifter master modul og alle termostater og hvis jeg tror på at jeg kan selv

Billede 2 viser den nye - man kan trække connectoren af for lettere montage

Hilsen Niels

Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis