Megatherm trådført termostat uden display skiftes ud med trådført med display

Kære alle,

Jeg har Megatherm trådstyret termostat uden display i alle vores rum (se billede). Mit spørgsmål til jer er om jeg kan udskifte den med Megatherm trådstyret termostat m/display (se billede) bare sådan uden videre eller om det kræver en speciel form for tilpasning? Den med display har VVS nr. 046529830.

Vh.,

Adrian

Kære alle, Jeg har Megatherm trådstyret... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Niels
tak for dit svar, må håbe der kan findes en løsning, uden støj ved varmekald 👍
Desværre ikke - beholdt en og sendte en retur af samme grund

Har prøvet at lede efter alternativer men vil have en med temperatur

Har købt en Danfoss icon men den virker ikke uden en Danfoss master styring
Selve styringen er ikke så dyr 14-1700 (efter antal kanaler)

Har også kigget lidt på wavin sentio men kan pt ikke gennemskue hvordan rumtermostater tilsluttes controller (ligner at der er 4 ledere til termostat)

Tænker at begge kan virke med eksisterende system så man ‘kun’ skal skifte styring og rum termostater

Lige nu bølver jeg lidt med 2 kredse som ikke lukker helt af / telestat lidt åben selv om slukket så det skal jeg lige have styrt på først


Desværre ikke - klikker stadig, men sjældent jeg hører det. Er ikke et problem mere vil jeg sige.

L & R hus, Megatherm, Nilan
Damn, jeg sidder med præcist samme problem og havde håbet jeg bare kunne skifte dem ud til danfoss icon. Overvejer at lave en boks selv med en temperatur måler og et relæ der ikke klikker så sindsygt højt..
Annonce
Update:

Jeg fik vendt og drejet internettet og fandt frem til disse:
https://www.solardirekt24.de/alpha-direct-digital-24v/230v-raumtemperaturregler-raumthermostat-display-regler-display-v.111173211?number=Regler-Display-V.111173211

Flere tyske sites forhandler dem (Alpha eller Möhlenhoff), men kun ovenstående site leverer til Danmark og endda til en overkommelig pris. Fra bestilling til Postnord leverede, gik der 2 hverdage.

Bestilte 1 til at teste med og det spillede bare. Så jeg har skiftet alle mine MegaTherm rumtermostater ud med disse. Købte Standard til alle rum, samt Control til Stue + Køkken/Alrum da den havde nattesækning.

Note: Pettinaroli laver også Standard 24V udgaven som kan købes på forskellige danske webshops.

Har kørt med det i en uges tid og det virker bare. Samtidig er de rigtig pæne at kigge på og vigtigst af alt, så klikker eller larmer de overhovedet ikke.

Håber andre kan bruge ovenstående :-)
Hey Trey. 
Jeg har et megaterm system. Hvor termostaten er gået. Siger du mand bare kan skifte rumføler med det system du sendte og så ellers ikke ændre masteren i teknik skabet?


Tommypet -> Ja, jeg har kun skiftet termostater. Styreboksen og alt andet er det samme. Termostaten er jo bare strøm og en varmekalds-ledning.


Hej jeg kan se dem der har sat mit system op engang, har brugt et andet kabel end jeres. Gør det nogen forskel eller kan jeg også bare smide ledningerne fra klemme 3 & 4 over i den nye og så burde det virke?

Perfekt. 
Jeg har netop bestilt 1 også i 24 volt version som du har linket til. 
Hvis den virker så tror jeg også jeg bestiller en stak mere - glæder mig til at få den skiftet. 
Tak Trey. 
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis