Megatherm trådført termostat uden display skiftes ud med trådført med display

Kære alle,

Jeg har Megatherm trådstyret termostat uden display i alle vores rum (se billede). Mit spørgsmål til jer er om jeg kan udskifte den med Megatherm trådstyret termostat m/display (se billede) bare sådan uden videre eller om det kræver en speciel form for tilpasning? Den med display har VVS nr. 046529830.

Vh.,

Adrian

Kære alle, Jeg har Megatherm trådstyret... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige et tak for tråden og løsningerne heri; det virker her og har sparet mig en hovedpine og penge. Godt arbejde - tak for at dele.
Har du ændret min og max temperaturen? Det gjorde jeg og det virkede noget bedre :)
Denne tråd er genial, tak Trey, Tommypet og andre for god info. Har nu selv bestilt en enkelt AlphaDirect for at teste om det hele virker som det skal herhjemme.

Jeg har et par spørgsmål:
  • De som har købt AlphaDirect termostaterne: virker de som de skal efter I har haft dem i brug i længere tid?
  • Er der nogen der er stødt på nogle termostater med Zigbee/Zwave/Bluetooh, der kan erstatte Megatherm termostater, så man også kan bruge dem med Smart Home systemer? Har ledt en del men kan ikke finde noget brugbart. 
Hej - virker fint - jeg har den billigste udgave

Har lige skiftet fra gas til jordvarme og der har jeg måtte sætte Min Max temp for at tvinge den igang lidt før (sat min til 22gr og Max til 25)
Det har dog kun givet lidt

Har overvejet om jeg skal ‘kalibrere’ / offsette temperaturen idet jeg synes at dem viser lidt for højt (mindst 0,5gr)

Men er godt tilfreds til prisen - alternativet er den dyre version som klikker (= larmer)
hnorhoj skrev den 29-12-2023 13:14:53

Denne tråd er genial, tak Trey, Tommypet og andre for god info. Har nu selv bestilt en enkelt AlphaDirect for at teste om det hele virker som det skal herhjemme.

Jeg har et par spørgsmål:
  • De som har købt AlphaDirect termostaterne: virker de som de skal efter I har haft dem i brug i længere tid?
  • Er der nogen der er stødt på nogle termostater med Zigbee/Zwave/Bluetooh, der kan erstatte Megatherm termostater, så man også kan bruge dem med Smart Home systemer? Har ledt en del men kan ikke finde noget brugbart. 

 Jeg har brugt mine siden jeg modtog dem og vi har 10 stks. rundt i huset. De fleste er de billige, mens 2 af dem (stue + alrum) er den dyreste udgave hvor der er timer/dag styring. De virker 100% som de skal og er langt pænere, samt vigtigst af alt klikker ikke. Også rart at de viser temperaturen hele tiden.

Mht. til trådløse termostater så har jeg ikke selv kigget endnu, men efter at have rodet med dette, så overvejer jeg selv bare at kaste mig ud at skifte hele systemet på et tidspunkt. Dog er det efterhånden så sjældent at jeg ændre temperaturene i de forskellige rum, at jeg ikke har behov for at det bliver trådløst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis