VP 2002 - Vand ovenpå stemplerne...

HJÆLP...!!!

Min motor kan pludselig ikke start.... der er vand på stemplerne... og vand i olien.....
Nogen med en god ide...???
Evt en pensionist omkring Næstved, der laver motorer på plejehjemmet...???

mvh Michael
(Det lyder ikke som en reparation for en pensionist,,,,,)


 

HJÆLP...!!! Min motor kan pludselig ikke... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jøps.
På første side klikker du bare på dieselmotorer, dernæst på 2001-2002-2003. Der er 3 linier der bliver gule.
Så tager du feks. første 2002 motor og klikker, så kommer du ind på en "sprængt" tegning, hvor der til højre er en rubrik med blå skrift, her klikker du på hvad du nu ønsker. f.eks. smøresystem, så kommer der et billede frem med hvad der er i smøresystemet.
Mennnnæææææ prøv dig frem, jeg tror du hurtigt finder ud af det.
Har bestilt 4 nye "ventil lyfte stænger" & 4 møtrikker & 4 dimser...

Jeg får sku da forhøjet blodtryk af det her...

 

Går ud fra at "dimser" er just.skruerne. Du kunne nu godt have nøjes med Én stødstang, men lad nu det ligge, har du ikke just. mål er de 0,3 mm både ud og ind ventiler og det er både kold/varm.
Så er det jo bare at klø på. Nu du har toppen af, så tag og pil udst.krykken af, og se hvor stor hul der er tilbage til udst.gasser, i selve bøjningen, jeg har været ude for en kryk, som var meget lukket i sod.

PS. hvis du mærker at det begynder at banke i hovedet, er det fordi du ikke har holdt tilstrækkelig med øl pauser.

Hej igen.
Har lige læst tråden igennem igen, da de små grå arbejdede lidt mere en normalt.
Kom så ind hvor du havde skrevet en bøjet stødstang, og så var der noget der dæmrede.
Stangen bøjes kun hvis den får en på skallen, og det kan den kun hvis vippearmen ikke kan flytte sig, og det sker kun hvis ventilen (som stangen åbner) står åben, og stemplet rammer den.
MEN i dette tilfælde kan stemplet ikke ramme ventilen, så noget andet, (vandet) har givet ventilen, derefter vippearmen, og derefter den blødeste del, nemlig stangen en på goddaven.
Du skal derfor lige tjække ventil og vippearm grundigt på den pågældende cylinder.
Jeg mener at kunne huske at ventilerne sidder lodret i toppen, så trykket af vand ikke har bøjet ventilhovedet.
Læg toppen med undersiden op, hæld lidt olie/fortynder ned over ventilhovedet, og se om det synker gennem ventil og sæde, er det tilfældet, skal du have ordnet ventiler.
Kan du ikke selv, vil jeg godt lave det for dig.

Super AutoOle.... Det vil jeg prøve en af dagene..... Der kommer en , Forhenværende Havnefoged her i Næstved, og kigger på motoren.... Så vil jeg sige det til ham.... Jeg kender ham ikke men De andre siger han er ok til motorer.... ellers vil jeg muligvis tage mod Dit tilbud....

 

Hej AutoOle + I andre kloge hoveder
Jeg har nu haft motormand på men siger den motor ikke fejler noget somhels, bortset fra en bukket "ventil lyfter stang" men jeg skal ha en "vacuuml ventil" på hvilket der skulle ha været på fra båden blev bygget...

Hvilken type ventil skal jeg købe/ anbefaler I...???

 

Hej
Køb en Martec - det er den bedste. Husk rigtig slangediameter og montering på impellerpumpens trykside. (der følger nok en monteringsanvisning med)
P.S.Tilbudet on øl og spiritus! Hvor mange gælder det?

1691
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis