Gnæk gnæk.
Men nu til noget andet. For at få vacum i motoren skal stemplet køre nedad, altså indsugn.takten.
Der står kun indsugn.ventilen åben, så der kommer vandet ikke ind.
Der er ikke vacum når udst. ventilen står åben, for der er stemplet på vej op, og danner et svagt tryk, så der kommer vandet heller ikke ind.
MEN, hvis din lyddæmper ligger højt i forhold til udstødningskrykken, kan der samle sig så meget vand i potte og slange at det KAN løbe tilbage.
I mit skiv, ligger potten på højde med bundkarret, tilgang og afgang, ligger lidt højere end krumtappen, så den ligger rigtig godt. Afgangen går i udstødningsslangen, som går ud i kistebænken, helt op til dækket, og derefter 90 grader bagud, et par meter. Derefter 90 grader nedad, og ud gennem siden.
Deraf kan udledes at der skal dæleme meget vand ind i potten og slanger, før det kan løbe bagvejen ind i motoren.
Ps. læste du metoden til at starte motoren. ???