Pis katte

Hej

Af en eller anden årsag har samtlige katte i en radius af mindst 40km valgt at bruge netop min forhave som lokum :evil:, og ikke noget med diskret at skide i bedene og pænt dække det til. Nej, fandme om de ikke sidder lige midt på græsplænen og skider!! Det stinker af helvede til, og det er virkelig irriterende at skulle samle deres efterladenskaber op inden man kan få slået græs.

Hvad gør man, findes der et eller andet vidundermiddel jeg kan hælde ud over hele haven som holder kattene væk, eller er eneste mulighed at anskaffe sig et haglgevær :twisted:

Jeg er ked af det slemme ordvalg, men det bringer virkelig mit pis i kog.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hej Af en eller anden årsag har samtlige katte... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ad ThomasPont 8:46

Lad mig fastslå at jeg ikke er kattehader. Jeg kan vældig godt lide katte.

Som jeg skriver udgør tilstedeværelsen af ikke-endemiske arter i et givet miljø en trussel imod de endemiske arter i miljøet. Tag Hawaii som et skræmmeeksempel på en økologisk katastrofe forårsaget af indførslen af ikke-endemiske arter. Katteejere er miljøsyndere når de påfører vores miljø belastningen fra disse eksotiske arter fra Fjernøsten. Og det er, som nogen nævner et sted, sandelig også ulovligt.

Katte har ALDRIG været introduceret i den danske natur. De har været husdyr siden vores forfædre har kunnet besejle fjernøsten. Ideen med husdyret var ene og alene at det skulle udrydde mus og rotter. Først på skibene. Senere også i landbruget.

Jeg skal prøve at grave dokumentation frem. For det er dokumenteret at selvom kattene æder nok så meget dåsemad dræber de dagligt et væld af mindre arter. Det enorme tal for drab på vores endemiske arter kunne reduceres væsentligt hvis blot katteejerne i det mindste forhindrede kattene i at gå frit omkring i morgen- og aftentimerne hvor de har deres mest aktive jagtperioder.

En død fugl er stakkels fordi den ikke bør være dræbt af en kat. Nogle skider på både lovgivning og miljø og lader et eksotisk rovdyr tage dens liv. Det er uetisk og ulovligt. En død kat er godt for miljøet – altså i vores del af verden – fordi den ellers udgør en trussel imod samme.

Ad Njord 9:46

Jo, man må godt skyde kattene på eget land eller jagtretsområde. Der gælder dog samme regler for drab og håndtering af skydevåben, som for enhver jagt.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Ja, en død fugl er altid tragisk at se på for os byboere, men mig bekendt spiser vi også en del af en død ko eller gris næsten dagligt, men det er måske ikke tragisk sad

Og husk så når I kører i bil, ikke at komme til at køre over tudser, pindsvin, ramme fugle eller det der er værre.

Mvh. JørgenE
Det er næsten for useriøst, JørgenE. Skal vi bare give op og lade anarkiet råde?

Husdyr opdrættes med det formål alene at skaffe os kød at spise. Og aflives med boltpistol – en øjeblikkelig død. Sådan har vi valgt at gøre her i vores samfund. Og det er da også værd at kæmpe for at de dyr vi "producerer"(!) får et værdigt liv med mindst mulig lidelse. Der er langt endnu. Det afslører dit bedrøvelige indlæg jo også.

Bemærk at en mæt kat mishandler sit bytte – nogle gange meget længe.

Jeg synes det er en flot opfordring at gøre hvad der står i den enkeltes magt for at undgå at skade dyrelivet på landevejene. Men der sker desværre ulykker. Opfordringen stinker bare ubehageligt af selvfed ironi fra din side!?

Selvom regeringen insisterer er det ikke sort hvidt alt sammen.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
ThomasB for h... det link "grinebider" jeg kunne sgu slet ikke få sendt den videre til min søster af bare grin. For slet ikke at tale om at ramme krydset for at lukke .... AVVVmin mave :lol: :lol: :lol: :lol:
Citat fra TriumfThye

Ad ThomasPont 8:46

Lad mig fastslå at jeg ikke er kattehader. Jeg kan vældig godt lide katte.

Som jeg skriver udgør tilstedeværelsen af ikke-endemiske arter i et givet miljø en trussel imod de endemiske arter i miljøet. Tag Hawaii som et skræmmeeksempel på en økologisk katastrofe forårsaget af indførslen af ikke-endemiske arter. Katteejere er miljøsyndere når de påfører vores miljø belastningen fra disse eksotiske arter fra Fjernøsten. Og det er, som nogen nævner et sted, sandelig også ulovligt.


Som du også selv skriver er synden sket for længst. De nuværende katteejere introducerer ikkenye arter, da katten har været en del af den danske natur længe.

Citat fra TriumfThye


Ideen med husdyret var ene og alene at det skulle udrydde mus og rotter. Først på skibene. Senere også i landbruget.


Nåårh, du mener udrydde disse endemiske arter (mus) og dermed true vores miljø? Er du i øvrigt helt sikker på, at landmanden husker at lukke katten inde, når der ikke er mus i nærheden, så den ikke forgriber sig på naturen??

Citat fra TriumfThye


Jeg skal prøve at grave dokumentation frem.


Du har givetvis ret, så du behøver ikke grave noget frem for min skyld!

Citat fra TriumfThye


En død fugl er stakkels fordi den ikke bør være dræbt af en kat. Nogle skider på både lovgivning og miljø og lader et eksotisk rovdyr tage dens liv. Det er uetisk og ulovligt. En død kat er godt for miljøet – altså i vores del af verden – fordi den ellers udgør en trussel imod samme.


Godt så...

EOD
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Ad ThomasPont Man 25. Aug, 2003 8:22

Katten har aldrig, aldrig, aldrig været en del af den danske natur! Det er hverken ko, hest, hund, kat eller andre husdyr. Det er husdyr, som mennesker holder i fangenskab af praktiske årsager. Og i øvrigt har fremavlet til formålet. Husdyr, fordi de tilhører husene med mennesker, og netop ikke er en del af naturen! Der er en lovgivning til at beskytte naturen imod disse dyr. Inklusive katte.

Jamen vores forfædre har begået mange fejl, hvorfor lade stå til? Hvorfor ikke se at få rettet op på de fejl vi eller vores forfædre har begået? Man forsøger jo politisk ved netop at lovgive, men du mener vi skal skide på vores fælles lovgivning!? Skide på vores fælles miljø!?

Og nej; jeg tror bønderne lader deres katte gå frit. Det må de jo også godt på deres egen jord, selvom det i princippet er vores fælles småarter kattene dræber. Arter der i øvrigt for de flestes vedkomne ellers er fredede! (Hvis miljøet ikke allerede er så belastet at der kun lever husmus og rotter).

Jeg kan forstå at der hersker en enorm ignorance overfor vores fælles miljø. Egoismen sejrer over solidariteten i så høj grad, at jeg fornemmer at I er mange der vil skide på lovgivning og fælles ansvar overfor miljøet, bare I får dækket jeres egne personlige behov. Det er bedrøveligt.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
vil også lige give en kommentar, jeg bor på landet hvor vi naturligvis affinder os med hinandens katte, men hvis jeg syntes der ryger for meget kattemad så jager vi dem bare væk så går der lang tid inden de kommer igen.
angående hund kan jeg absolut tilslutte mig newfer har selv 2 men men men man skal være forberedt på at de sviner mere end almindelige hunde, (men de er så også det mere viunderlige) :wink: , vores er hovedsageligt i et stort bryggers , men krav om meget plads syntes jeg ikke de stiller.
hilsen en newfer elsker og katteelsker

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Hej

Emnet har tidligere været oppe, men må være et af dem der er røget ud ved overgangen til den nye hjemmeside. Ærgeligt. Der var ellers et væld af mere eller mindre seriøse metoder til at holde katte væk.

mvh jancar

Citat fra "marla05"

Jancar, jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde det indlæg, nogen ideer om hvad jeg skal søge på?

Stine, Peber... okay, jeg er villig til at prøve hvad som helst, men mon ikke virkningen forsvinder meget hurtig?

Kattehader er jeg ikke, har faktisk selv haft kat (døde af alderdom), men som Thye meget rammende skriver, katte er herlige dyr, deres ejere har det bare med at ignorere at de er til gene for andre. For mindre end 1 uge siden bed naboen kat min 2 år gamle datter for fjerde gang denne sommer, og selv om min datter måske til dels selv har været uden om det, leger hun trods alt i sin egen have. Så jeg flippede fuldstændig ud og råbte og skreg af katten, mens jeg forgæves forsøgte at ramme den i røven med nedfaldne æbler.... Dette optrin hørte min nabo naturligvis, og flippede om muligt endnu mere ud end mig over at jeg kunne finde på at kaste æbler efter hendes kat, og det er måske også forkert, men den SKAL FANDME IKKE BIDE MIN datter, pis kat!!

Døm selv!
Citat fra "marla05"

Stine, mange tak, jeg vil kigge på NG'erne når jeg kommer hjem (lukket af vores proxy)



OK, håber det snart lykkedes for dig, for efter min mening er denne diskusion blevet lige lovlig useriøs, og emnet ændret en del.



Var lige inde og kigge på din hjemmeside, det er virkelig nogle flotte hunde du har, kender ikke lige racen, men kan gode lide deres bygning pels med mere. Overvejer selv at få hund, jeg havde hund som bar, og savner virkelig en hund, desværre synes jeg ikke rigtig jeg kan forsvare at have en hund med min til tider anstrengte arbejdstider. Jeg er dog overbevist om at det skal være en Golden Retriever. Kender du til nogle gode velrenommerede kennler på Sjælland?


Tak for de pæne ord. Jo en hund vil muligvis holde kattene væk- også ræven hvis der er en sådan, men det kommer jo en del an på hvordan kattene er smile
Kender desværre ingen kenneler på Sjælland, kun enkelte opdrættere af Belgisk Hyrdehund og en enkelt mynde-opdrætter ( Greyhound ) Har du forresten overvejet denne vidunderlige race ? De er ikke særlig krævende hverken motion eller træningsmæssigt, faktisk ret dovne anlagt og alle dem jeg har mødt har simpelthen haft de tmest fantastiske temperament.
Mht. dine arbejdstider ( nu kenmder jeg dem ikke ) men jeg arbejder selv 2 * 13 timer om ugen, og er derfor væk i knap 15 timer pr. gang. Jeg har hegnet haven grundigt ind med dyrehegn og sat en hundelem i bagdøren, det fungere fint, hundene nyder det - og de eneste katte jeg har i haven er mine egne smile
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves... man skyder da ikke folks højt skattede kæledyr! Jeg græmmes og priser mig lykkelig for ikke at være belemret med naboer!

Tag en vandkande, fyld den med meget varmt vand. Kom rosmarin, oregano og basilikum i (et brev af hver skulle være tilstrækkeligt), lad trække natten over og vand herefter hvor du ikke vil have katten skal færdes - evt. langs hele udkanten af grunden/langs ligusterhækken ( tongue ), dette er afprøvet og har virket hver gang jeg har haft et bed jeg ikke ville have kattene i - det lugter ganske forfærdeligt synes kattene. Gentag efter behov.

- Diva
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis