Pis katte

Hej

Af en eller anden årsag har samtlige katte i en radius af mindst 40km valgt at bruge netop min forhave som lokum :evil:, og ikke noget med diskret at skide i bedene og pænt dække det til. Nej, fandme om de ikke sidder lige midt på græsplænen og skider!! Det stinker af helvede til, og det er virkelig irriterende at skulle samle deres efterladenskaber op inden man kan få slået græs.

Hvad gør man, findes der et eller andet vidundermiddel jeg kan hælde ud over hele haven som holder kattene væk, eller er eneste mulighed at anskaffe sig et haglgevær :twisted:

Jeg er ked af det slemme ordvalg, men det bringer virkelig mit pis i kog.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hej Af en eller anden årsag har samtlige katte... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Overvej en NewFoundlænder.

En stor og godmodig hund, kræver en del motion som hvalp men ikke som voksen. Den er rigtig godmodig overfor børn, en hun man kan stole på.

Har selv haft nogle stykker som barn og en bedre hund findes vist ikke.

MVH Njord
Hej smile

Jeg har selv haft en Newfoundlænder som barn (altså ikke haft den SOM barn, men havde hunden da jeg var barn - eller min mor og far havde)

Om vinteren (og sommer også) ville den sove ude på altanen, og en dag ringede politiet på døren, fordi de havde fået en klage om dyremishandling fra en nabo.

Min mor og far, måtte så forklare at en Newfoundlænder, har en pels på 20 cm, så den har det varmt.

Nå men, hvis du overvejer en Newfoundlænder, så vær opmærksom på at de ofte lider af HD, hvilket vores Newfoundlænder også gjorde, så den måtte aflives som seks årig. Det samme gør sig gældende for Schæfere. (ikke chefer). HD er arvelig gigt i hofterne.

Mvh ThomasB
HD kan checkes og er det vist almindeligt at gøre idag..

Men tal med en dyrlæge om det inden et køb..

Og vi havde ikke hunden som barn men som hvalp... Altså mine forældre og jeg....

Ja vi behold den da også efter at den blev stor... og voksen.


Venligst Njord 8)

MVH Njord
Citat fra marla05

Nej, fandme om de ikke sidder lige midt på græsplænen og skider!! Det stinker af helvede til, og det er virkelig irriterende at skulle samle deres efterladenskaber op inden man kan få slået græs.


Sikkert et dumt spørgsmål, men er du sikker på, at det er katte? Som du selv er inde på er det ikke "standardadfærd" for katte (ingen regel uden undtagelse), mens ræve er meget tilbøjelige til at lægge deres efterladenskaber som du beskriver, og de lugter rigtig grimt!

En hund kan sikkert hjælpe på problemet, men næppe eliminere det! Et andet bud er at få dem til at føle sig uvelkomne, fx kan du konsekvent sprøjte vand efter dem, når du ser dem. Hvis du køber hund, så husk i øvrigt at være bedre end de s.... katteejere:

- Saml altid hundens efterladenskaber op
- Lad den aldrig løbe uden snor, hvis det ikke er tilladt
- Selv om det er tilladt at lade hunden være løs, så sæt den i snor, hvis der er børn eller "nervøse" mennesker i nærheden
tongue

Reaktionen fra din nabo over "mishandlingen" af hans kat er vist meget normal - jeg oplevede i hvert fald noget tilsvarende, da jeg i min tid som avisbud blev bidt af en hund (en arrig terrier). Jeg rystede den af mig, og da dens "fætter" kom lige i hælene på den sparkede jeg den væk. Ejeren gik fuldstændig amok, over at jeg kunne finde på at behandle hans elskede, uskyldige kæledæggedyr sådan :roll:

Med hensyn til at skyde katte mener jeg at have hørt, at man må, hvis de befinder sig mindst 50 meter inde på ens grund (fra alle sider, så det skal være en jævnt stor grund), man i øvrigt har de nødvendige tilladelser til at skyde på grunden! Jeg kan ikke huske, om det er tilladt, selvom katten bærer halsbånd (det mener jeg ikke). Jeg behøver næppe sige, at jeg synes det er en håbløs løsning?

Et sidste bud kunne være at få en kat! Den skal bare være større og stærkere end de andre (evt. ikke-kastreret!), så burde problemet være løst :mrgreen:

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Thomas, sjovt du nævner det, da vi havde kat (en modbydelig stor hankat) havde vi ingen problemer......

Jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at overholde de etiske hundeejer regler du ridser op, jeg er meget enig.

Det med at skyde katten var mere "a matter of speaking". Jeg har hverken jagttegn eller haglgevær. Men der er vel andre måder at rydde dem af vejen på!

Ræve.... det tror jeg altså ikke, selvom "hærværket" altid foregår om natten. Af samme grund har jeg aldrig fået brugt den SuperSoaker jeg købte til selvsamme formål....

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Annonce
Citat fra marla05

Thomas, sjovt du nævner det, da vi havde kat (en modbydelig stor hankat) havde vi ingen problemer......


Jep, fight fire with fire!

Citat fra marla05

Ræve.... det tror jeg altså ikke, selvom "hærværket" altid foregår om natten. Af samme grund har jeg aldrig fået brugt den SuperSoaker jeg købte til selvsamme formål....


Det lyder nu meget som de problemer vi i perioder har haft med ræv(e), men jeg kan jo (heldigvis smile ) hverken se eller lugte balladen.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej smile

Det vil nok ikke hjælpe noget, at få hund.

Vi har hund og vores nabokatte elsker at lege med hunden. (hunden er ligeglad).

I bund og grund starter katteproblemet med, at man har et dårligt forhold til naboen.

Vores naboers katte, skider også i vores have, men eftersom vi har nogle søde naboer, så er det ikke noget problem. Men kommer vores anden nabos katte over i haven, bliver de skræmt ud.

En luftpistol er et rigtig godt våben mod katte. Haglene gør hulens ondt, men skader ikke kattene. De får et blåt mærke, men trænger ALDRIG gennem huden. Skyd efter bagkroppen, så der ikke er risiko for at de får haglene i øjnene.
Har de et par gange "smagt på hagl", kommer de ALDRIG igen.
Som sagt skader det IKKE katten.

Vi har kun vores naboers katte i haven nu...

Mvh ThomasB
Citat fra ThomasPont

Det lyder nu meget som de problemer vi i perioder har haft med ræv(e), men jeg kan jo (heldigvis smile ) hverken se eller lugte

Jeg kan da hurtigt tage et par billeder af problemet og sende dig så du kan analysere nærmere? Just kidding.

Luftpistol.... mja, ikke nogen dårlig ide, men mon ikke SuperSoakeren er mere "spiselig" for mine emsige naboer

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Bare gå til den marla05, du har loven på din side :shock:

Iflg. lov om mark og vejfred er det iflg. §5 lovligt at indfange fremmede husdyr som færdes løst på ens grund.
Og iflg. §14 er du ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Ved direkte nedskydning eller drab skal du dog have advaret ejeren om det indenfor det sidste år (det samme gælder iøvrigt for hunde).

Hvis du indfanger kattene kan du kræve optagelsespenge fra ejeren ved udlevering. Det beløber sig til 0,50 kr. om dagen, så det er jo ikke umiddelbart nogen god forretning (anderledes havde det været, hvis det fx. havde været hornkvæg over 1 år, der havde skidt på din græsplæne, så kunne du få 5,00 kr om dagen!).
Loven om mark og vejfred er fra dengang man lavede rigtige love... :o

mvh
Jens
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis