Pis katte

Hej

Af en eller anden årsag har samtlige katte i en radius af mindst 40km valgt at bruge netop min forhave som lokum :evil:, og ikke noget med diskret at skide i bedene og pænt dække det til. Nej, fandme om de ikke sidder lige midt på græsplænen og skider!! Det stinker af helvede til, og det er virkelig irriterende at skulle samle deres efterladenskaber op inden man kan få slået græs.

Hvad gør man, findes der et eller andet vidundermiddel jeg kan hælde ud over hele haven som holder kattene væk, eller er eneste mulighed at anskaffe sig et haglgevær :twisted:

Jeg er ked af det slemme ordvalg, men det bringer virkelig mit pis i kog.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hej Af en eller anden årsag har samtlige katte... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rasmus

Nej, jeg er ikke jæger. Jeg er faktisk temmelig vred på de fleste jægere, fordi de foregøgler, at være naturelskere, men i virkeligheden bare er skydegale egoister. Et enkelt eksempel: En jæger (jeg kender til) har et lille stykke naturland med en sø, hvor han opdrætter ænder. Han skyder rævene og alle de andre dyr fra vores natur, der nærmer sig hans ænder. Hvorfor? Fordi ænderne skal kunne vokse op i fred, så han kan skyde dem!

At sætte over en halv million fasaner ud i naturen for at skyde dem ned igen forekommer mig absurd og bedrøveligt. Det er i mine øjne lystmord. Men nu kom fasanen til Danmark i 1562 og blev en opdrætssucces i 1870. Det var før vi fik demokrati og naturbeskyttelse her i landet. Den dag det ved lov vedtages af en demokratisk instans, at katten skal kunne færdes frit i vores natur, eller accepteres som en del heraf, den dag må jeg acceptere, at støde på katte. Indtil den dag måtte komme, er enhver kat, jeg møder udenfor ejerens private ejendom, en ulovlig strejfer og ejeren en lovovertræder. Utroligt så mange egoistiske mennesker, der ignorerer loven og forbryder sig imod de naturlige dyrearter, fordi de synes, at katte er søde, og mener, at deres personlige kærlighed til dyret hæver dem over loven.

Jeg er slet ikke ude på at få udryddet kattene. Jeg ønsker bare, at deres ejere overholder lovgivningen, og at de herreløse katte indfanges og aflives eller bortgives. Eller skydes. At himle op over at skyde katte, når vi skyder millioner og atter millioner af andre dyr her i landet, er rendyrket racisme. Hvis du "indrømmer", "at de er blevet en del af de dyr der er at finde her i landet" (og det tror pokker, for der er over 650.000 af dem), må du også indrømme, at det er et problem, der må tages alvorligt. Kattene dræber en mængde småfugle og gnavere, hvoraf ikke så få er fredede. De opfylder plads i vores natur og presser andre arter. Og det generer mig meget, da katte nu engang er husdyr.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
En nem og meget effektiv løsning er en indløbsventil fra en gammel vaske maskine(findes på genbrugs pladsen) som styres af en bevægelses sensor (89,- i Jem & Fix) også en god vandspreder har selv brugt det ved ungernes sandkasse efter ca. 4 nætter var der ikke spor af katte ”ting” i sandkassen.
Vi har selv kat og den nærmer sig ikke sandkassen, jeg ved ikke om det var vores egen kat der var synderen, men nu er problemet løst.

MVH

Claus

Med venlig hilsen
Thomas
Jeg har fulgt debatten om katte, jægere og andet godt og indtil nu forholdt mig passivt.

Kan kun sige at jeg begræder den enorme intolerance, der herkser overfor dyr og mennesker, der ikke opfører sig, tænker, handler som "mig, mig, mig"

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Ja, og irritationen over at katte er sig selv, og ikke accepterer at vi udstikker regler for dem (næsten).

Hunden siger - jeg får mad hver dag af min herre, han lufter mig, går tur med mig og klapper og kæler med mig - han må være gud.

Katten siger - jeg får mad hver dag, de lukker døren op når jeg vil ud og når jeg bestemmer mig for at ville ind, og de kæler med mig når jeg har lyst - jeg må være gud smile

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis