Pis katte

Hej

Af en eller anden årsag har samtlige katte i en radius af mindst 40km valgt at bruge netop min forhave som lokum :evil:, og ikke noget med diskret at skide i bedene og pænt dække det til. Nej, fandme om de ikke sidder lige midt på græsplænen og skider!! Det stinker af helvede til, og det er virkelig irriterende at skulle samle deres efterladenskaber op inden man kan få slået græs.

Hvad gør man, findes der et eller andet vidundermiddel jeg kan hælde ud over hele haven som holder kattene væk, eller er eneste mulighed at anskaffe sig et haglgevær :twisted:

Jeg er ked af det slemme ordvalg, men det bringer virkelig mit pis i kog.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hej Af en eller anden årsag har samtlige katte... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa. Er der nogen der har en tegning til en ottekantet kattevoliere? så vil jeg blive glad for den.B_PS biggrin
Hej Bente.

Det er aldrig klogt at lægge sig efter så langt et indlæg, så vil du have en chance for svar, så lav et nyt emne, hvor netop dit er spørgsmålet. Stå i gruppen du vil have det i, tryk på nyt emne, skriv overskriften i emne og så i besked hvad du spørger om.

Så popper den op som nyt emne øverst i gruppen, og her er der større sansynlighed for et svar.

Om det lykkes ved jeg dog ikke, da det er lidt specielt her.

Mvh. JørgenE
Nu har jeg læst alle svar igennem og sidder og griner lidt

- MEN seriøst det er virkelig et problem for folk som gerne vil have deres have i fred - incl. mig selv.

Jeg er den heldige ejer af en havedam med karper - kattene synes at det er vildt fedt at gå på jagt i min dam. Jeg selv (og min tegnebog) synes det er knapt så fedt.

Den med anskaffelsen af en hund er god nok, men hvem siger at du lige når at lukke hunden ud når katten kommer på besøg ???

Jeg har brugt flere forskellige måder for at komme problemet til livs, du kan evt. prøve nogle af dem.

- Flå døren op og giv katten et chok - brug vand - luk hunden ud (lær den at fange katten)

- Køb en sparyflaske og lav en blanding af sprit, brun sæbe & kanel - dette har vist sig at være ganske effektivt og umiddelbart kan planter m.m. godt tåle blandingen og kattene bryder sig ikke om lugten. (det virker på den måde at det klistre sig til græs, hegn, planter m.m. når spritten fordamper. (virker også mod bladlus)

Håber du kommer dit katteproblem til livs
De venligste hilsner
Gitte

lis
saa er den skid slaaet :idea:

der er vist noget med at hvis man har sagt til ejeren af dyret

jeg er til dagligt bosat i polen det er derfor at jeg ikke kan skrive danske bogstaver\\
og ike fodi at jeg ike ka snave????????
de der laeser mine tekster maa baere over med mig.
ps
jeg arbejder paa at faa et dansk tastatur
Hej

Nu er jeg ikke biolog eller tilsvarende, men jeg syntes mere det lyder som ræve du har problemer med. Har du decideret set kattene udføre gerningen? Katte plejer altid, at tildække deres lort, hvorimod ræve lader det ligge og netop rævelort lugter ad H til. Jeg har selv haft problemer med ræve men aldrig med katte bortset fra, at de graver i blomsterbedene.

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Annonce
Hej

En ting vil jeg bare sige:

Hvis vi ingen katte havde--------så vil der være uhyggelig med mus og også rotter, for de avler på livet løs.

F.eks 2 Rotter bliver til 1000 på et år.

Og det gælder både i byen og på landet og dette vil være en fare for vores sundhed her hjemme.

Dog vil salget af skamler og køkkenborde + Koste eksplodere, når alle kvinder skal op og stå på dem. :lol: :lol: Hov da skulle jeg vist over hækken.
:roll:

Med venlig hilsen

Søren
hvorimod ræve lader det ligge og netop rævelort lugter ad H til. Jeg har selv haft problemer med ræve men aldrig med katte bortset fra, at de graver i blomsterbedene.

Ja, og det er jo kun god gødning, som katten selv har sørger for at kompostere!

Mvh. JørgenE
Hej Thye

På dine indlæg lyder det som om du er jæger.
Og jeg kan forstå at du mener vi skal "udryde" kattene fordi de ikke tilhører vores oprindelige fauna.
Jamen det er da også meget godt, men hvad så med vores fasaner?
Selv om jeg ikke elsker katte, så må vi vel indrømme at de er blevet en del af de dyr der er at finde her i landet.

hilsen
Rasmus
PS. Jeg er selv jæger
Hej alle
Jeg havde på et tidspunkt problemer med vores egen kat. Den fik en mani med at opholde sig på bilen, især på motorhjelmen, nok fordi den tit er varm. Prøvede alt fra plastikstrimler der hang ned til at sidde på lur med sønnens vandgevær. Intet virker permanent. Lånte en havesprikler, den type man bruger i havebassin, af naboen, stillede den i en spand med vand, forbandt ledningen til en censor fra en lampe og vupti. Når katten kommer i nærheden af bilen, bliver den våd. Katte kan ikke lide vand på pelsen. Ret efektivt

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Hej Kjærsgård!

Så er man en ægte katteelsker, når man bruger så meget tid på at være mere udspekuleret end katten (du får et stort + for at elske din kat, selvom du er irriteret over en potesporsbefængt motorhjælm hver morgen)

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis