Pis katte

Hej

Af en eller anden årsag har samtlige katte i en radius af mindst 40km valgt at bruge netop min forhave som lokum :evil:, og ikke noget med diskret at skide i bedene og pænt dække det til. Nej, fandme om de ikke sidder lige midt på græsplænen og skider!! Det stinker af helvede til, og det er virkelig irriterende at skulle samle deres efterladenskaber op inden man kan få slået græs.

Hvad gør man, findes der et eller andet vidundermiddel jeg kan hælde ud over hele haven som holder kattene væk, eller er eneste mulighed at anskaffe sig et haglgevær :twisted:

Jeg er ked af det slemme ordvalg, men det bringer virkelig mit pis i kog.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

Prøv at søge under tidligere indlæg. Så vidt jeg husker var der en længere verserende sag om dette tidligere på året.

mvh jancar
Katte er nogle herlige dyr, men deres ejere er for mestendels nogle miljøsyndere. Nummer to på listen over trusler imod naturen er indførelsen af nye arter. Katte hører ikke til i vores natur og de dræber enorme mængder af vores små pattedyr og fugle. Kan deres ejere ikke finde ud af at holde kattene inde på privat grund, vi det da glæde mig om du vil skyde eller indfange dem. Med omkring 650.000 katte, hvoraf de fleste nok i en eller anden udstrækning har adgang til naturen, er det en forurening af vores miljø der vil noget! Så sent som i går så jeg et af deres stakkels ofre. I mine øjne er du en god miljøforkæmper hvis du får bortskaffet nogle løsgående katte.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Citat fra TriumfThye

Katte er nogle herlige dyr, men deres ejere er for mestendels nogle miljøsyndere. Nummer to på listen over trusler imod naturen er indførelsen af nye arter. Katte hører ikke til i vores natur og de dræber enorme mængder af vores små pattedyr og fugle. Kan deres ejere ikke finde ud af at holde kattene inde på privat grund, vi det da glæde mig om du vil skyde eller indfange dem. Med omkring 650.000 katte, hvoraf de fleste nok i en eller anden udstrækning har adgang til naturen, er det en forurening af vores miljø der vil noget! Så sent som i går så jeg et af deres stakkels ofre. I mine øjne er du en god miljøforkæmper hvis du får bortskaffet nogle løsgående katte.


Jeg plejer ikke at gide blande mig i kattehaderdebatter, men dette indlæg forstår jeg simpelt hen ikke, så... sad

Hvad mener du med, at "katteejere er ... nogle miljøsyndere"? Hvis det er fordi "vi" har indført kattene i den danske natur er du vist et par hundrede år (hvis det kan gøre det) for sent ude.

Hvorvidt katte tilhører den oprindelige danske fauna ved jeg ikke, men de har da i en rum tid været en fast del af vores natur.

Jeg har ikke indtryk af, at kattene ødelægger balancen i naturen eller truer nogle af de små pattedyr? - De holder måske bestanden af ræve nede ved at "stjæle" føden?

Hvorfor er en død fugl "stakkels", mens en død kat er godt for miljøet?

Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jancar, jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde det indlæg, nogen ideer om hvad jeg skal søge på?

Stine, Peber... okay, jeg er villig til at prøve hvad som helst, men mon ikke virkningen forsvinder meget hurtig?

Kattehader er jeg ikke, har faktisk selv haft kat (døde af alderdom), men som Thye meget rammende skriver, katte er herlige dyr, deres ejere har det bare med at ignorere at de er til gene for andre. For mindre end 1 uge siden bed naboen kat min 2 år gamle datter for fjerde gang denne sommer, og selv om min datter måske til dels selv har været uden om det, leger hun trods alt i sin egen have. Så jeg flippede fuldstændig ud og råbte og skreg af katten, mens jeg forgæves forsøgte at ramme den i røven med nedfaldne æbler.... Dette optrin hørte min nabo naturligvis, og flippede om muligt endnu mere ud end mig over at jeg kunne finde på at kaste æbler efter hendes kat, og det er måske også forkert, men den SKAL FANDME IKKE BIDE MIN datter, pis kat!!

Døm selv!

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Annonce
Mine oplevelser er at de fleste katte søger væk hvis ikke den kan lide selskabet.. Man holdes katten fast har den ikke mange andre muligheder end at bide. Man kan nok ikke forhindre en kat i at kigge ind til naboerne..

Men derfra og til at skyde den der er efter nin mening langt. Og det vil være uforsvarligt at gøre det i et villakvarter..

Desuden er den slags vel helle rikke lovligt !

Jeg har tidliger selv haft kan og den ene var altid rundt i hele kvarteret, uden at det dog gav problemer, den anden, en halv perser, var en rigtig indekat der helst ikke kom ud mere end 1 time i løbet af dagen.
Nu har jeg ikke kat men der kommer da et par stykker ind fra nabolaget..
Den ene er en kat der gerne vil lege med ungerne og kommer selv hen til ungerne og vil lege.. Det har aldrig givet problemer, men ejren har også selv børn i samme alder. Den anden er ikke helt så børne venlig men den forsvinder straks de vil fange den...

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Njord, hvis det nu var en hund der kom ind i min have og bed min datter, hvad så?

Er det også helt iorden?

Min nabos svar: "Det er noget andet, for det er jo kattens natur at løbe frit omkring, bla, bla, bla"

Sikke noget pladder, havde det været en hund er jeg i min ret til at ringe efter politet/falck what ever og bede dem om at skyde kræet.

Nå, tilbag til emnet, hvordan undgår jeg at de skider i min have?

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Jeg mener der er meget stor forskel på hunde og katte.
Ikke dermed sagt at det er optimalt at katte og hunde løber i andres haver men ikke alt kan vi jo blive enige om....

Venligst Njord

MVH Njord
Hej.
Jo virkningen af peber er nok ret kortsigtet smile

Men hvis du evt. henv. dig på nyhedsgrupperne, under fritid.kat tror jeg du vil kunne få en masse god hjælp.
Desuden gælder loven også for katte, så at katteejere faktisk har pligt til at holde katte på eget matrikel. OG en kat der bider din datter på DIN grund giver absolut ret til at melde det til politiet. Din nabo har som sagt PLIGT til at holde katten på egen grund - kan desværre ikke lige huske i hviken lov det står i , men som skrevet ved de det helt sikkert inde på NG fritid.kat.
Du kan også kontakte kommunen og høre om de fanger "herreløse" katte. Og skulle en af de katte der findes i din have være øretatt. falder der bøde til ejeren i lighed med "herreløse" hunde der indfanges.
Stine, mange tak, jeg vil kigge på NG'erne når jeg kommer hjem (lukket af vores proxy)

Var lige inde og kigge på din hjemmeside, det er virkelig nogle flotte hunde du har, kender ikke lige racen, men kan gode lide deres bygning pels med mere. Overvejer selv at få hund, jeg havde hund som bar, og savner virkelig en hund, desværre synes jeg ikke rigtig jeg kan forsvare at have en hund med min til tider anstrengte arbejdstider. Jeg er dog overbevist om at det skal være en Golden Retriever. Kender du til nogle gode velrenommerede kennler på Sjælland?

Måske en hund kunne holde kattene væk?

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis