Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så er der billederne af rensesystemet.. Der er 4 røgvendere som går ned i hver sit hul.. På de sidste billeder er der en ekstra jern "dims" som ikke sidder fast på noget.. hvor skal denne være? Røgvenderne sad som den står på gulvet nu.. Håber det giver mening:S 

I hvertfald må der være noget noget galt et eller andet sted.. Det kan ikke passe at det skal kører med en drift på mellem 50-70 % som det har gjort den sidste uge. Radiatorene står på 3 og vi 22 grader i stuen.. Fyret bruger mellem 1,5- 2 kg/timen:S

Den røde ring du har markeret nederst på tegningen, er det jern "dimsen" som skal ligger der? Altså på selve askeskuffen..?? 

Super !! Den der ligger på gulvet skal sidde oppe ved den øverste ring, den sørger for at varmen ikke bare pisser lige ud, så den skal lukke rimelit tæt! Dem du har taget op, er ikke røg vendere, det er kun rensesystem.

Jeg kan se at på BS1016 er der ikke en nederst røgvender, så det skal åbenbart ikke sidde noget,

Der kan du se at den lille plade skal sidde på den sidste del af rense aggragatet, og husk at montere den stang der gør at selvrensningen kan virke når du sætter aggragatet på plads
Det skal jo virke således:

Mvh

Morten

Ser det rigtig ud?? Nu lukker jern dimsen i hvertfald for bagerste hul, som jeg ser det.. 
I forhold til den nederste ring du har markeret, så ligger der der ikke nogen jern dims på askeskuffen. Den er bare som på billedet, når jeg trækker den ud.. mangler der så noget?

Nej det er som det skal være på dit fyr, så fire her up, og lad os se om det ikke gør forskellen

Mvh

Morten

Annonce
Jeps.. jeg starter fyret... Til selve rensesystemet høre der et strøm kabel med, som kan sættes i og så kører systemet frem og tilbage.. ved du om dette stik skal sidde i hele tiden eller bare en gang i mellem?
Det skal kun køre af og til, de skriver selv at en af de billige auto timere er super til at den måske renser en gang dagen f.eks. Var det mig ville jeg nok køre 1min om dagen, men det kan folk der selv har en BS1016 sikkert fortælle hvad der er bedst med deres erfaringer Mit er uden selvrens, men hvornår skal man så drikke fyrrums øl?!?!

Mvh

Morten

haha det kan der være noget om!
Jeg har tændt for fyret igen og ser lige om ikke den kører ned i ydelse efter et par timer.. Pladen som skulle lukke af lå lidt tilfælde i den den anden side af, end hvad den gør nu og så måske varme bare har pisset ud

Det ender da med at jeg kommer til at kende det her fyr helt godt
Står p til 0.,7 og I til 0,1 nu? Nu står dit fyr igen og svinger helt vildt! Det virker lidt som om at det bare kører som det nu har lyst til, og er ligeglad med at vi ændre noget, det virker lige en time og så bum, hopper det tilbage til at svinge helt vildt.. :/

Mvh

Morten

Ja det underligt P står ti 0.7 og I til 0.1...
Det ser heller ikke umiddelbart ud til at røgvenderen har gjort nogen forskel.. Det sku underligt:S måske skal det bare køre på den drift det gør.
Der er yderligere 43 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis