Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg venter med at kigge til i eftermiddag Men nej er ikke sidder på at det sidder rigtigt. Rensesættet har jeg sat ned som på tegningen, men der et "løst" metalstykke, som jeg er i tvivl om vi skal være.. Jeg kan evt. sende et billed af det.

Derudover kan rensesytemet jo trykket ned i den ene og den anden side, lige nu ligger det lige.. Ved ikke om det giver mening for dig

Ok, det kunne jo være en af røg venderne, fordi nu er fyret endeligt ved at stabilisere sig som du kan se på kurverne Og det er på en ydelse på 60% og hvis flammen er pæn, så synes jeg altså at det er meget.. Med mindre I INTET isolering har på loftet Til sammenligning kører mit lige nu på 23% til 160kvm der dog er godt isolereret.

Mvh

Morten

Ja.. og det er det, jeg ikke helt forstår. Det har jo før jul kørt i flere dage i træk med en drift mellem 25-40.. Så forstår ikke den ligger og kører så højt. Vi ahr dog ikke fået isoleret loftet eller etageadskillelse, men fået nye energivinduer overalt, hulmursisoleret, samt isolerings af krybekælderen og huset er kun 114 kvm

Mit bud er stadig en manglende røgvender, så alt varmen bare pisser ud i skorstenen

Mvh

Morten

Jeg kigger på den og vender tilbage
Annonce
Så nærmer vi os, kan du se at udsvingene nu ikke er så vilde? Prøv at give p et nøk til P=0,7

Mvh

Morten

Forsvandt du?

Mvh

Morten

Hejsa Nej, er her skam endnu, jeg har desværre bare lidt travlt i denne uge, så det har faktisk bare fået lov at køre

Jeg har nu sat P til 0,7.. Jeg kan godt se at grafen ser mere stabilt ud, så mon ikke den er godt på vej Jeg får lige kigget på røgvenderne i weekenden, for synes stadig den kører for højt i drift og det kan jo, som du siger, bare være det der skal rettes

Nu lover DMI jo tocifrede temperature, med negativt fortegn, her i weekenden og frem. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det underlige er at når du ændre så bliver kurverne pænere lige efter men falder så lidt tilbage. Men nu start stopper det i det mindste ikke mere 😊 Spændende med de røg vendere..

Mvh

Morten

Der er yderligere 53 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis