Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja P, er nu sat til 2.9
Nu kører den drift 21%! har det noget med PID indstillingerne at gøre?
Nå den er da blevet lidt mere stabil kan jeg se, prøv at sæt P til 2.3, men der er meget svingende kald på varme det er det eneste der kan forklare de store udsving i ydelse, hvordan ser flammen ud er den pæn i alle områder? At den er nede på 21% er kun fordi den dykker her og der, og der er fordi der er meget skiftende kald på varme..

Mvh

Morten

Ja synes ikke rigtig der er noget der giver mening. Den kører mellem 20 og drift 65 % og ja den burde da ligge mere stabilt.
Jeg har sat P-Led til 2,3 igen.

Flammen synes jeg ser fin ud. Men det svært at beskrive.. den er lidt hidsig, med spidser og mørk orange. det lige før jeg skal tage en video optagelse af den
Ja det burde den altså, den svinger ikke så meget at den slukker nu, så det har hjulpet på kedel temp, men gad godt vide hvad hulen det er der åbner/lukker så meget at fyret skal kæmpe på den måde.. At svinge et par grader inden for kedel temp er ok, hvis der lige bliver kaldt på varme, eller kaldet lukker, så skal det jo svinge lidt, det kan aldrig justeres ind så den er dead-on hele tiden, min kører rigtigt stabilt, men nå VVB ventilen åbner, eller hvis flere gulvvarme kredse åbner/lukker samtidigt, så svinger den lidt.. Flammen lyder fin synes jeg

Men lad os nu se om vi ikke er på vej i den rigtige retning, kurven bliver bedre og bedre

Mvh

Morten

Annonce
Jeps okay, afventer og ser
Noget helt andet jeg kom til at tænke på er, at vi har et par radiatorer s står og suser. De er luftet ud. Jeg fik afvide at det kunne være en defekt termostat på radiatorerne, de er nok også ved at være gamle.. Men sådan noget kan vel også påvirke drift?
Det var ikke en gave så er I for stor, så nu går vi helt ned, så I=0.1 og P=1
Så prøver vi at finde punktet, hvor den har svært ved at komme op på set, og så prøver vi derfra

Mvh

Morten

Hermed ændret Så du beskeden overnfor..
Hov nej den overså jeg, nææh med mindre de står og er konstant åbne på max, så vil det jo ikke give ekstra forbrug
Og super, så holder vi lige øje i nogle timer frem og ser på dine kurver

Mvh

Morten

Se nu begynder det at ligne noget, men det skal liige køre nogle timer før vi justere noget igen..  Men det kommer til at køre på et par og 50%..

Er du sikker på at de to låger jeg har markeret med rødt er på plads i fyret? Du må godt vente nogle timer med at kigge, så vi liige kan se om styringen falder på plads

Mvh

Morten

Der er yderligere 63 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis