Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad står dine PID settings til, dit fyr svinger som et pendul, og det er ikke økonomisk, og står pumpen stadig til auto?

Det er lidt individuelt med PID settings også, men flere bruger noget i stilen af D=0 I=0,20 P=2,3

Din ydelse må godt svinge det er naturligt, men din kedel temp skal være rimelig konstant i drift, men hvis fyrets PID ikke står ordenligt reagere fyret forkert

Mvh

Morten

Okay ja, den står stadig på autoadapt (14 kw) Jeg har taget et billed af PID indstillinger. Skulle gerne være vedhæftet
Fyret kører nu igen på drift 50-60%
Ok, prøv lige at sæt I=0,20 P=2,3 Så der kan komme noget ro på den kedel temp.. Og hvordan ser flamme ud?. Det ser ud til at dit fyr igen har været slukket, er det dig der har slukket det?
Kan godt se ydelsen ligger højt igen nu.. mit ligger lige omkring 40% pt

Mvh

Morten

Ja, det kan jeg godt se:S "temperatur opnået står der".. Hvorfor gør den det? Er det fordi kedel temp. Bliver mere end 70 grader?
Jeg har ændret PID indstillinger nu. Flammen er lidt hidsig med spidser og kommer ca. 10 cm ud af herden.
Men der ingen røg at se
Det er fordi dit fyr ikke når at justere sig hurtigt nok (derfor der skulle ændres PID indstillinger), og så når det max temp, og slukker, for så at tænde lidt efter igen. Det kan evt være normalt ved VVB opvarmning, men ved ikke hvordan jeres setup er i den henseende. Flammen må gerne være lidt hidsig, bare ikke vildt og voldsomt

Mvh

Morten

Annonce

Og igen dit fyrs styring kan meget bedre finde ud af det, hvis din pumpe IKKE står til auto Det giver en mere jævn drift

Mvh

Morten

Okay, ser lige om det ændre sig så. Men vi enige om at der var indstillinger under PID temp regulering P -og L -led og ikke VVB temp regulering?
Okay, prøver at slå auto fra

Ja lad vvb indstillingerne stå som de gør, jeg ved ikke hvordan jeres vvb er tilkoblet systemet Umiddelbart er der ikke lavet vvb prioritering, da I ikke har føler i vvb

Mvh

Morten

Fik du ændret det? Det hopper konstant imellem 60 og 70 grader, det er helt sikker med til at forøge forbruget, Det er jo lidt ligesom en bil hvis man speeder op og stopper hele tiden, kører den kortere på literen :/

Mvh

Morten

Der er yderligere 83 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis