Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeps, jeg har talt med NBE og du har ret det er ikke vores hovedpine. Firmaet må tage den med den grossit han har købt af.
NbE kunne også fortælle at sneglen i den sammenbyggede skal sidde i hullet så tæt på kedlen så muligt, det sidder nu i højre side væk fra kedlen. Det skule have noget med fald at gøre, så det prøver vi lige og får skiftet sneglen i morgen

Endvidere får vi en røgtemperatur føler, så vi er sikker på at det ikke er igennem skorstenen varmen forsvinder.
Jeps jeg vender stærkt tilbage!
Vis du har mulighed, så kig endelig på flammen nu hvor den kører konstant 100%, det er perfekt tidspunkt at justere blæser på

Mvh

Morten

Vejer dine piller kun 450 g ved 6 minutters snegledrift? De skulle gerne op på m n i m u m 850 g., men det kommer selvfølgelig an på, om du kører med en mother fucher stor snegl. Jeg har samme fyr og kører i højdrift ikke højere end 37% på blæser. Kedlen er ca 60 cm dyb og flammen rammer ikke bagvæg. Flammen er gullig til hvid. Idag kører fyret på 55% drift på 61,5 grader med 99% på lysføler. Med hensyn til pilleforbrug, så vej fra en sæk i bunden af pallen.

 

Annonce
Vægt er meget forskelligt efter snegl, hældning og pille type, jeg har en gennemsnits mængde på 1340g f.eks. Hvis din flamme ikke rammer modsatte væg ved 100% så er det justeret for magert

Mvh

Morten

P 1.5 og I til 0.05

Mvh

Morten

Modtaget Det bliver godt at få monteret den røgføler, så jeg kan finde ud af hvor varmen forsvinder hen. Huset burde da være "varmet" op nu, men ligger og kører 66 %.

Juel! Ja der er forskel på vægt. Jeg har kørt Barlinek, der vejede 1200 g., men når de havde ligget på lager et halvt år, vejer de under 1000. De må jo tørre ud.

 

Hej Uldal,

Jeg har også hørt at g burde ligge højere, men ja kommer vel an på snegl og der har jeg den mindste.. Har et sammenbygget magasin og pillemængden har aldrig langt højerer end 650 g/6 min.

Hvad mener du med at dit kører 37 % på blæser? og at jeg skal veje en sæk fra bunden af pallen? Sækkene vejer jo 16 kg, det behøver jeg vel ikke veje efter

Mht. flammen så ved jeg at flammen ved 100 % skal ramme bagvæg, så din må som Juel skriver være for mager.. Men fedt at du kan få den til at kører så langt nede i drift afligevel. Men ja der er jo mange faktorer som spiller ind mht. forbrug/drift

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis