Pille forbrug

Hej! 

Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og kører drift mellem 50-80 %, da den plejer at ligge mellem 25-40 %. Pilleforbruget om dagen er ca. 25-35 kg om dagen.

Umiddelbart er det efter vi har skiftet til 6 mm piller.De er selvfølgelig vejet af med 7 dages mellemrum og ligger nu stabilt på 410 g/6min.

Blæser ligger ret langt lav. ved 10 % er den på 10, ved 50 % 14 og ved 100 % 18. Flammen er er gullig/orange med røde spidser. Kommer ca. 10 cm ud af herden ved 50 % og rammer væggen ved 100 %.

Huset er på 114 kvm. Vi har lige fået hulmusisoleret, nye energiruder, og isolering af krybekælder. radiatorerne står på 3 og vi har ca. 23 grader i huset. 

Er der andet man kan justerer på udover blæser, for at få den til at kører lavere i drift? Den lå jo før på de 25-40 %... og det var på trods af frostgrader som nu.

Der er jo virkelig ingen grund til at bruge flere piller end højst nødvendigt og hvis det så baer er en justering der skal til

Håber der er en som kan hjælpe! 

Mvh. Henriette

Hej!  Jeg undrer mig over at vores fyr ligger og... Vis hele indlægget
123 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Juel på 02-02-2015 07:14
Lige nu tror jeg at fyret er løbet tør for piller :S

UFFFF, det bliver sikkert en kølig morgen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nej det er det ikke Ekstern Snegl kører ikke rundt.. Det skete også i sidste uge, hvor jeg måtte tøme magasinet og have sneglen op, da der var kilet træpiller fast. Så det må jeg i gang med igen når jeg kommer hjem.. Skønt at komme hjem til et frossent hus

Uff irriterende´, du har altså fået fat i en mandagsmodel der, jeg ville skrive til NBE og fortælle dem om alle de driftstop du har. Det er jo ikke brugbart, mit har kørt i flere år, og den eneste gang det er stoppet var da det løb tør for piller, ellers har der aldrig været noget, og mine piller har endda en del smuld med sig..
Ja det er røv at komme hjem til :S

Mvh

Morten

JA.. synes godt nok også der er en del smuld i de her piller (varga).. Men nej det skal jo ikke gå i stå så ofte

Er fyret helt dødt? Husk at sluk pumpen, ellers hiver du bare varmen ud af huset igennem fyret :/

Til gengæld, hvis man skal se lidt lyst på det, så er pille forbruget ret lavt nu

Mvh

Morten

Annonce

Fuldstændig! Gearmotoren er gået igen, det er 3 gang og aner snart ikke hvad jeg skal stille op!
Firmaet der har installeret det, kan komme i morgen tidlig og skifte, men hvor lang tid går der så igen før vi har problemet.. ??

Som jeg kan forstå er der et problem med de gearmotorer og NBE er muligvis ved at udvikle en ny, men aner ikke hvor lang tid der går og det er umuligt at få kontakt med dem..
Nu siger vores VVS firma at det er sidste gang at de vil komme ud og skifte den og bruge timeløn på det.. men kan det virkelig være rigtigt? og hvad gør vi så?

Men ja hvis man overhovedet skal se noget positivt lige nu, så er pilleforbruget da temmelig lavt lige nu

Jeg har slukket cirkulationspumpen og startet VVB.

Hvor meget skal der til før rør fryser.. Fyret står jo sådan set i et værksted uden isolering.. Der er rørskåle omkring rørerne, men hvad med kedlen osv.. ?

Så tager du den videre! Der er garanti på i et år, og så skal de bare skifte om de så skal komme hver anden dag, den regning må de tage op med NBE, jeg ville bruge rigtigt store ord, hvis de sagde den slags til mig. Det er dem der har solgt et produkt, ellers må de jo ophæve købet, og tage det tilbage, og så kan I købe en model der virker. Stiller de sig på nakken må du snakke med NBE, og forklare dem sagen. Du har alle regler i din ryg, de har solgt dig et produkt der ikke virker, det er deres hovedpine.. Og arter de sig ikke, så ville jeg da også gerne høre hvilket firma det er, det skal man i hvert fald ikke handle så..

Ok hvis det først bliver lavet i morgen, så ville jeg starte pumpen igen! Ellers kan du risikere at dine rør fryser derude, kan se du har 0 grader i din skakt, så pumpen må hive noget varme ud af huset, så dine rør ikke risikere at fryse. Det er ret koldt om natten nu

Mvh

Morten

Ja okay.. Vi er jo også temmelig nye i det her.. Men det han sagde var at det jo er produktet der er i stykker og derfor NBE's skyld, så den må vi tage med dem og at garantien jo dækker produktet og ikke den timeløn de bruger på det. Han ville endnu have mig til at betale for deres besøg i morgen. Men tog det så tilbage og sagde at det i hvertfald var sidste gang. Sikke en i****!

I hvertfald er det sidste gang vi bruger dem!
Jeg må forsøge at skrive til NBE.. man kan jo ikke ringe til dem som privat person!

Jeg starter for pumpen igen, tusind tak for dine indlæg, det er virkelig en kæmpe hjælp!
Ja se at få fat på NBE og forklar dem hele forløbet så detaljereret som muligt, de er jo heller ikke interesseret i at få dårligt omdømme på grund af en dårlig kunde oplevelse.
Hvis han bliver ved, ville jeg få købet ophævet, og så få en model med ekstern silo, de kører bare, mit har kørt i 2½ år og hevet over 10tons igennem uden at kny..

Jeg tror nu bare jeg ville starte med at ringe til dem +45-88209230 og se om du ikke kan få forklaret din situation, og frustration over et nyt produkt der bare konstant fejler..

Selv tak, er jo det forummet er til, jeg får jo så meget hjælp og input's på ting jeg er i tvivl om på andre områder

Mvh

Morten

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis