Varme stoppe før shuntpumpe

Hej

Jeg har et Oliefyr med gulvvarme shunt, og alpha A+ pumpe der er under et år.

Mit Problem er at varmen stopper før shunt pumpe, dvs. at røret er varmt ( ca. 50° men efter pumpen er det koldt ( ca.20°

Jeg har åbnet op for alle ventiler,flowmeter på 2,5 og pumpen på fuld power men ingen ændring.

Nogen ider ?

/Jerry

Hej Jeg har et Oliefyr med gulvvarme shunt... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo men man kan vel også have trægulve oven på beton og det må det ikke blive for varmt . Ja så vil jeg lige låne den , det lyder til morten har god forstand på gulvvarme. Jeg har også gulvvarme også et shuntanlæg når min pumpe står på auto så blander den ikke noget varmtvand ind i kredsen det er kun når den står på den laveste på min pumpe ,laver pumpen for meget tryk eller er der andre muligheder, pumpen er en alfa 2 til huse på op til 180 m2.

Hej Blackbird, hvis du læser i manualen til din pumpe kan du se at de ikke anbefaler auto til gulvvarme, men den skal stå til konstant tryk, som er dem til højre for auto adapt
Du kan evt læse her:
http://dk.grundfos.com/products/find-product/new-alpha2.html#brochures

Om du kan nøjes med trin et kommer an på hvor meget dit hus er isoleret, og din fremløbs hastighed, jeg har 160kvm i to plan, og jeg kører med trin to om vinteren, så kan jeg holde varmen, og trin et i start/slut af fyrings sessonnen

Mvh

Morten

Ja havde godt læst at man kun bruger trin 1-2 til gulvvarme har ikke prøvet trin 2 endnu det er dem der ligner 3 kanter . Men hvorfor mon den ikke kan køre på højre pumpe indstillinger , er det noget med trykket eller ved du det, eller en teori

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis