Varme stoppe før shuntpumpe

Hej

Jeg har et Oliefyr med gulvvarme shunt, og alpha A+ pumpe der er under et år.

Mit Problem er at varmen stopper før shunt pumpe, dvs. at røret er varmt ( ca. 50° men efter pumpen er det koldt ( ca.20°

Jeg har åbnet op for alle ventiler,flowmeter på 2,5 og pumpen på fuld power men ingen ændring.

Nogen ider ?

/Jerry

43 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På dit billede er der en føler, som formentlig går ned til en termostatventil. Hvad står den ventil på? Hvad sker der, hvis du skruer op for den? Jeg gætter på, at det er den ventil, som bestemmer temperaturen i fremløbet på din gulvvarme. Prøv at ændre indstillingen til et højere tal.

fase

Hej fase

Jeg har skruet helt op for vintilen.

Jeg har også "masseret" den i tilfælde af den skulle have sat sig.

/Jerry

Er telestaterne åbne?

Hej.

Nu siger du, du har masseret ventilen. Har du haft skruet huset med stiften af og trykket direkte ind på selve ventilen. Det kan godt give en forskel. Jeg har selv en radiator, der er tilbøjelig til at 'sande' til, og der skal jeg have stiften af og trykke direkte på ventilen. Den slipper så lidt sort vand ud, og det hjælper.

Generel kommentar:

Jeg har fulgt mange tråde herinde om gulvvarme, og det lader til det kan være noget lunefuldt skab at omgås.

Min mor bor i et seks år gammelt rækkehus med fjernvarme og gulvvarme har haft et hus i helvede med at få det til at køre fornuftigt, vel at mærke via fagfolk, heriblandt firmaet der installerede anlægget. Ikke alle har virket lige kvalificerede.

Jeg har selv gulvvarme i et badeværelse, der fødes gennem en rumtermostat, og det har fungeret upåklageligt i seks år nu.

mvh

varmetossen

Jeg har haft tele staterne af, og "masseret" stfiten på alle 6 strenge.

Jeg har også haft fat i fremløbventilen , den der bestemmer varme graderne ind i shunt sytemet , jeg har udluftet gulvarme strengen indtil der ikke kom nogen form for luft ud.( det var minimalt hvad der kom af luft )

Jeg tror jeg prøver at skifte fremløbsventilen ,

Er der nogen der ved, hvordan man tester automatisk udlufter ?

/J

Annonce

Hej.

Det var termostatventilen jeg mente.

mvh

varmetossen

Jo jeg har også haft den ude, og jeg har haft masseret den, men tror jeg lige skal have den ud igen og se om der sidder noget snavs i.

/Jerry

Hej prøv at skrue pumpen ned på det laveste som den kan køre og se om det ikke hjælper . Har også samme problem med min pumpe når den kører fuld skrald er trykket for stort og så blandet den ikke varm vand i systemet.  Altså den første efter auto den som ligner en pil

Hej

Jeg har prøvet at skrue ned på pumpen , og det gav mig så næsten 30°

Men her til morgen var den nede på 25°.

Jeg er spændt på hvad den står på når jeg kommer hjem.

På mit fyr sidder der sådan en "Shunt blandings ventil" jeg tror måske den kan være defekt .

/Jerry

Hvad sker der med temperaturen før pumpen, når du sætter hastigheden ned og temperaturen efter pumpen bliver 25 grader?

Hvis den også er 25 er der et leverings problem, men er den stadig høj fejler din fyrshunt intet.

Mvh

Morten

Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis