Polsk arbejdskraft

Hej

Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug for nogle til det grove arbejde. Nedrivning af køkken og loft, muring af døråbninger og udvidelse af eksisterende dør.

Er der nogen herinde med gode kontakter til hvem der er billigst på markedet? 

Der er vel omkring 100 timers arbejde.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
69 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange støtter dette her inde??? og hvorfor polsk? Fordi det er billigt eller? Der godt nok ikke mange der går op i et stykke arbejde af kvalitet, når der kommer penge ind over. Jo det skal se godt ud. men man glemmer, at der er også kvalitet i forhold til udførelsen af arbejdet. Desuden er der en masse danske håndværker der ikke har meget at lave og som kende til den danske byggeskik.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Martin

Jeg er ikke helt med på formålet af dit svar?

Jeg skriver klart og tydeligt at det skal være billigt og det udelukker ligesom danske håndværkere til 450kr i timen

Holdninger omkring polske håndværkere ser jeg ingen grund til at diskutere i denne her tråd, jeg forstår sagtens at du er biased igennem din uddannelse, men lad os oprette en anden tråd hvis du gerne vil diskutere den slags.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Konstruktiv sagt
Har heldigvis haft en god uddannelse den gang.
Mine holdninger omkring polske arbejder behøver ikke være dårlige. Siger ikke at de ikke kan finde ud af noget, men fortæller at de ikke kender til den danske byggeskik, tolerancer og krav og geberdigelse. Som for de fleste gange gør, at de kommer i et dårligt lys.
Men nok om det.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
O/T
Min datter har en kedelig garage på 24 m2 med halvtag. Den vil hun godt have saddeltag på med tegl, for at den kommer til at harmonere bedre med det nye stråtag på hovedhuset.
Ligeledes skulle der isoleres og isættes en dør i siden.
Det tog > et helt år, overhovedet at få en pris fra de flinke håndværkere og prisen blev kr. 475.000, skriver firehundredeogsyvtifem tusinde, altså ca 20.000 kr. pr m2 for en simpel garage renovering, uden bad, køkken, toilet, el, vand, kloak og al den slags.
Hvad skal jeg råde min datter til????????????
Undskyld til trådstarter, men det kunne måske alligevel støtte dine tanker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 13-11-2014 05:59
O/T
Min datter har en kedelig garage på 24 m2 med halvtag. Den vil hun godt have saddeltag på med tegl, for at den kommer til at harmonere bedre med det nye stråtag på hovedhuset.
Ligeledes skulle der isoleres og isættes en dør i siden.
Det tog > et helt år, overhovedet at få en pris fra de flinke håndværkere og prisen blev kr. 475.000, skriver firehundredeogsyvtifem tusinde, altså ca 20.000 kr. pr m2 for en simpel garage renovering, uden bad, køkken, toilet, el, vand, kloak og al den slags.
Hvad skal jeg råde min datter til????????????
Undskyld til trådstarter, men det kunne måske alligevel støtte dine tanker.

 

Lyder da mere som et helt ny opførelse af en garage med den pris.

Det burde heller ligge imellem 270-300.000 kr.

Jeg vil råde til at indhente flere tilbud fra flere forskellige firmaer.

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Øhh... hvad er det lige i laver her i min tråd?

Kan vi ikke komme tilbage på sporet

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Formidling af billig arbejdskraft er vist heller ikke lige temaet for LDS....

Men hvad er det for timeløn du forventer at denne type arbejde skal udføres for?
Og er det kun nedbrydning samt opmuring af en dør og udvidelse af en anden døråbning?

Altså ingen afdækning og oprydning samt bortkørsel og nedbæring?
Det betyder jo en del for hvad man skal have med af grej og færdigheder.

Har du fået lavet beregninger over bæreevne osv i den mur hvor du ønsker murhullet lavet større, skal der lægges overlægge rind eller kun hullet der skal laves større (bæreevnen står du selv for at garantere)?
Ingen finish pudsning af det opmurede dørhul, bare selve stablingen af sten / blokke i hullet?

MVH Njord

MVH Njord

Hvorfor spørger du ikke om der er nogen der vil lave det sort for en hund eller to?

For der er jo det du skriver mellem linierne at det skal være billigt...

Dette er et lav det selv forum... så gør det, og spar så pengene til din egen løn, for du behøver dem, når der ikke er mere arbejde til danskere  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tre pakker Semtex á 50 gram anbragt de rette steder og jeg garantere at der er rydet.

Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også