Polsk arbejdskraft

Hej

Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug for nogle til det grove arbejde. Nedrivning af køkken og loft, muring af døråbninger og udvidelse af eksisterende dør.

Er der nogen herinde med gode kontakter til hvem der er billigst på markedet? 

Der er vel omkring 100 timers arbejde.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Hej Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 16-11-2014 01:48

Ingen komentar

 

Jeg forstår dig

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg er elektriker og kommer kun på byggepladser og har set mere end rigeligt af polsk og andre billigere håndværkeres makværk...malerarbejdet blev næsten kasseret, selv om der var dansk sjakbajs, det var så ringe udført, så selv en bagerjomfru med et piskeris kunne have gjort det bedre...men når det så er sagt, så har jeg også set ringe danske håndværkere...men vil helst støtte de danske....f.eks vil jeg gerne kunne snakke med dem og er de først smuttet hjem til polen, så er det sq svært at få dem tilbage for at rette deres fejl...

Men troede dette var et lds forum, og ikke en formidling af billigt udenlansk arbejdskraft...
Skrevet af Håndværkeren på 16-11-2014 01:48

Ingen komentar

 

Det skulle da være første gang. Men skønt at få lidt fred.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Håndværkeren på 16-11-2014 00:51

Og som sædvane skal du lige komentere mit indlæg på en negativ måde, jeg har ikke flere rettigheder end andre her inde, men den generelle holdning her på LDS har jeg lov til at give udtryk for. Kan du ikke klare mosten så hold dig fra mine indlæg, du skal ikke lege politi over for mig.

Okay vidste ikke du var den generelle holdning på LDS, lad lige folk selv bestemme hvad de mener. 

FDer er masser af dansk arbejds kraft i Danmark til overenskomst mæssig løn, kan spørgeren eller du ikke forene jer med det, så find et andet land at bo i. At udnytte andre menesker fra andre lande med en lavere indkomst høre ikke hjemme her på LDS.

Nu er det så fuldt lovligt at bruge arbejdskraft fra udlandet, og mener heller ikke der er forbudt på LDS, og husker ikke du er blevet modarator på siden.

 

 

Jeg tror spørgsmål spilleren er hoppet af....
Han gad jo ikke svare på hvad opgaven skulle indebære og hvem der står med ansvar i forhold til bærerne osv.
Ej heller hvad han finder er en rimelig timebetaling.
Der er jo kæmpe forskel på om han blot ønsker hænder til at arbejde, eller der skal tages ansvar for holdbarhed osv, om der skal lægges værktøj til, om der skal bil m trailer og bortskaffelse med i prisen....
Når han kommer med en beskrivelse af disse forhold, så kan vi langt bedre snakke om hvad der er en rimelig timebetaling..

Mvh Njord

MVH Njord
Annonce
Jeg tænker at en " Håndværker " der har små 20.000 indlæg på et Gør det selv forum, næppe får lavet meget seriøst håndværk, og med den attitude er der næppe særlig mange der ønsker at gøre brug af vedkommendes fag ekspertise.

Men ellers tror jeg at vi er mange husejere der har kontaktet de lokale håndværkere først, og enten er de aldrig vendt tilbage, eller også har tilbuddet været så svinsk at det signalerer at man helst er fri for opgaven. Og så er det tilladt at få en second opinion på opgaven ude i byen.

Der hvor den meste pris presning foregår i dagens Danmark, er nok mere hvor danske håndværkere på A kasse arbejder sort til priser der er lavere end Polakkerne kan være med på, og samtidig mangler der arbejdskraft ude på byggepladserne fordi den danske håndværker har så travlt med sort arbejde, at bygherren må ansætte polakker i stedet for.

Så vi er nok alle sammen selv ude om at der er brug for polakkere og andet godt folk i branchen

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Det har jeg også oplevet et par gange, at få et vildt dyrt "tilbud" fra et dansk firma og når jeg så har snakket med dem har de faktisk antydet at de helst var fri for opgaven..?

Der virker de polske håndværkere meget mere nede på jorden, ham der hjalp mig lavede det jeg ville ha' lavet uden så meget pjat og det var ikke sort og jeg behandler alle mennesker der kommer og hjælper med mit hus ordentligt, han fik både mad og drikke i rigelige mængder, vi hyggede os fint..
Skrevet af GDS2013 på 16-11-2014 11:38


Der hvor den meste pris presning foregår i dagens Danmark, er nok mere hvor danske håndværkere på A kasse arbejder sort til priser der er lavere end Polakkerne kan være med på, og samtidig mangler der arbejdskraft ude på byggepladserne fordi den danske håndværker har så travlt med sort arbejde, at bygherren må ansætte polakker i stedet for.

Så vi er nok alle sammen selv ude om at der er brug for polakkere og andet godt folk i branchen

 

 

Er du stadig fuld??...ved godt det er søndag, men det er da det værste sludder jeg har læst længe.....At postulere at bygherren ikke kan få danskere til at udfører arbejdet fordi de hellere vil arbejde sort. Du kan kun være på A-kassen i 2 år og bliver indkaldt til møder pænt tit, så folk har rimeligt travlt med at finde arbejde nu. Den eneste grund til bygherren/arbejdsgiveren ansætter polakker, det er fordi de er billigere end danskerne...Prøv du f.eks bare at snakke med malerne omkring det...De er seriøst presset ned i løn på byggepladserne efter der blev åbnet for øst landenes arbejdskraft. Du kan f.eks også undersøge hvad der er sket med de fleste tyske håndværkslønninger i de sidste 10 år. De svar siger jo alt......

 

Nu er jeg selv elektriker og er delvis beskyttet af en autorisationslov, så den prispresning jeg primært er udsat for er jyske firmaer som vil sende folk til Kbh hvor de får en jysk løn samt diæter som er skattefrie...De syntes f.eks en løn på 170 er super fordi de får diæter, men 170 kan man dårligt leve af i Kbh som håndværker

 

 

 

Spørgsmålsstillerens mener ikke hans projekt kan bære en timepris på 450 kr/time.

Lad os regne tilbage...
Først trækker vi momsen ud (20% af 450) så er der 360 kr tilbage.
Så skal der lidt fra til diverse slid/afskrivninger på grej, lad os sætte den lavt, 60 kr/time, og der er 300 kr tilbage.
Skal vi sætte håndværkerens timeløn til 200kr ( den der så siden betales skat osv af).
Så skal der lægges fra til pension, feriepenge og sociale omkostninger. Jeg mener at huske der oftest regnes med et tillæg på 40-50% af timelønnen. Lad os nøjes med 40%. Det må give 80kr.
Tilbage til mester er der 20kr. De skal så dække mesters omkostninger....

Mvh njord

MVH Njord
Men faktum er at man stort set kan få lavet alt sort i dette land, det må være de danske firmaers største fjende og et problem der kommer af det kæmpe skattetryk vi har, det er jo ikke fordi danske håndværkere er styrtende rige..
Det er ødelæggende for vores konkurrenceevne med det skattetryk vi har, det kan man jo tænke over næste gang man skal sætte sit kryds..
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også