Polsk arbejdskraft

Hej

Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug for nogle til det grove arbejde. Nedrivning af køkken og loft, muring af døråbninger og udvidelse af eksisterende dør.

Er der nogen herinde med gode kontakter til hvem der er billigst på markedet? 

Der er vel omkring 100 timers arbejde.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Hej Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 16-11-2014 19:56

 

I forhold til det dokumentation af beregning og andet. Så det bygherre selv der skal stå for dette var lidt for hurtig der. i forhold til garenti kan udlandske firmaer ikke blive medlem i dansk byggaranti, Hvad jeg har læst mig frem til.

Vil lige pointere at jeg ikke har sagt de ikke har sagt de er dårlige til deres arbejde. De både gode til at planlægge og ryde op efter sig. De kender bare ikke til den danske byggeskik, krav og regler. Derfor vælger jeg dem fra samt det økonomiske.

En cykel er ikke et specifikt produkt. det er bredt. for eksempel må vi som bygningskonstruktører ikke forslå et specifikt produkt. så som navnet gasbeton. Dette er et specifikt produkt. vi må sige porebeton og hvis vi vil have at der skal bruges produktnavnet gasbeton. MÅ vi skrive vores krav i forhold til porebetonen som læner sig op af gasbeton.

Ordet cykel= porebeton  

 

 

 

 

Men du insinuerer på det kraftigste, at deres arbejde ikke er iorden. Det skal nok passe, at udenlandske firmaer ikke kan komme med i BYG.

Den semantiske diskussion magter jeg ikke:-)

 

 


/K

Skrevet af Janus007 på 16-11-2014 17:40

 

Det er tydeligt at der i blandt nogle af LDS-brugere er nogle håndværkere som virkelig føler sig forurettet af at den danske stat er medlem af EU og derved også kan købe arbejdskraft fra udlandet. De har desværre ikke fattet en døjt.... det var staten Danmark de burde være vred på, men istedet lader de deres vrede gå ud over mennesker der gerne vil købe arbejdskraften.

Alternativet for mig er at lave det selv, jeg kommer ALDRIG til at give en dansk håndværker 600kr i timen for noget jeg selv kan lave bedre.

Men derimod vil jeg gerne betale 140-150kr for det grove, herunder nedrivning af væg og loftsbeklædning, opmuring af dør, slibning af gulv osv. 

Det kunne jo også vise sig at de måske var ganske omhyggelige og dygtige og derved havde jeg mere arbejde til dem.

Det mest underlige er dog de mennesker på diverse foraer rundt omkring der mener de skal bestemme hvad andre må/ kan spørge om. Hvad er tanken på sådan en lille politimand?

 

En del af os herinde, er rent faktisk håndværkere som ved hvad en normal dansk håndværker  timeløn cirka bør ligge på, og det disser det en del at du søger billigt udenlandsk arbejdskraft..Det er jo sådan set et "Lav Det Selv" forum og ikke en polski arbejds formidling

 

Jeg vil da gerne se dig lave en el instalation bedre end en faglært elektriker...du må have god tid hvis du kan sætte dig ind i alle regler og love vedrørende el arbejde, eller vvs arbejde for den sags skyld..

 

Dine 140-150 ,- dækker ærligt talt dårlig en sort dansk håndværker, men god jagt og fornøjelse med dine polakker...og så lad venligst være med at komme grædende tilbage når/hvis det ender med noget møg....Og så vil jeg lige som afslutning høre om du er i it branchen som du skriver i din profil, for så må vi da ikke håbe at polski it åbner en afdeling i danmark...

 

 

 

Hej.
Skal du bruge en håndværker så send en pm.
Kender en rigtig dygtig fyr fra Litauen, som kan pudse en mur eller loft op så man tror det er løgn,
også habil murer.
Du skal huske at ha' tjek på skat og tilladelse til at arbejde i danmark.
Ville gætte på en timepris på 120 -130.-
Fast pris kan aftales.
Til slæbe arbejdet kender jeg som også nogle unge danske knægte der gerne møder op.
Med frikort
Alle betaler skat i Danmark, så de bidrager.
Vh

Hej ame

Jo, jeg kender faktisk nogle udviklere fra Ukraine. De er billige og programmerer ganske fortræffeligt, jeg kan hurtigt sætte dig i kontakt hvis du ønsker det.

Du skal dog bare lige være klar over at du selv skal lave en god kravsspecifikation og tale med dem hver dag, da de arbejder uden en mester der skal høste en del af lønnen.

PS: Ja, danskudviklet software er ikke noget vi rigtigt kan være stolte af. Se bare NemId, Rejsekortet, Polsag osv.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Hej Profi

Vi sender meget softudvikling til Ukraine, de er rigtigt dygtige dernede. Og jeg tænker sådan set at det gælder alle folk fra forskellige lande, jeg er ikke racistisk anlagt og går ikke så højt op i at danske jordbær er de bedste.

Jeg vil tro der findes dygtige håndværkere indenfor alle herkomster. Jeg går ikke så højt op i om de taler dansk, er kristne eller ej. For mig handler det om at arbejdet udføres korrekt og overholder lovgivningen. 

At en polsk håndværker får mindre i løn end en dansk, skyldes at mindstelønnen er væsentligt højere her i Danmark. Og nej.. det har intet at gøre med fagforeninger, 3F eller hvad de prøver at bilde os ind.

3F er blot et sympton af den høje kontanthjælp. Og at timelønnen er steget har vel ikke noget at gøre med at arbejdet er blevet bedre?

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce
Tja profi.
Har da købt og solgt nogle ejendomme, nogle af dem nye med autoriseret håndværkere på el og vvs.

Blevet noget chokket over at se tavlen gengivet med el termografi, skulle det være en garanti at du har en uddannelse ville jeg gerne være foruden.

Mener du at du har en faglig stolthed og altid er perfekt betaler jeg gerne 600.- i timen.

Nå ja vvs i nyt hus, slanger hopper af, vand ud over hele gulvet. Grund, slanger skåret skævt af inden montering i fordeler, halvdelen af fittings var ikke spændt, første gang el vandvarmer blev tændt vand alle andre steder end det skulle være.

Så jo ville gerne lave en installation bedre end en faglært,
eller i det mindste få hvad jeg betalte for, en ansvarlig og sikker installation
Blot til orientering så kan alle blive medlemmer af BYG, du skal blot være villig til at betale medlemsskabet og at dele din indtægt med dem. Det eneste krav er at man skal afregne sine folk efter overenskomsten, men det slipper de danske mestre nemt over da de ansætter østarbejdere til 37 timers arbejde a f.eks. 115,- kr i timen, som er det de afregnes. Men uofficielt arbejder de 80 timer om ugen og således bliver deres løn reelt kun 50 kr i timen i udgift for mesteren.

Men mesteren kan stå nede i det lokale forsamlingshus og prale med at han er medlem af BYG og at hans folk får overenskomstmæssig løn.

Når de så heller ikke får den løn mester har lovet dem, så tager de hans værktøj med når de rejser hjem uden penge, og mester kan så stå ovre i Lokalbrugsen og påastå at han fyrede dem fordi de stjal alt hans værktøj.

Så hvem er skurken i det her, østarbejderen der rejser her op for at tjene penge til at forsørge sin familie, eller de danske håndværksmestre der udnytter dem ?

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Det ligner også reklame ligesom på den anden tråd med samme emne. Det er ikke tilladt på dette site. Så det er hermed anmeldt til adm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også