36m2 tilbygning, materialer samt ca. priser til budget

Hejsa Folkens 

Jeg sidder og overvejer at lave en tilbygning efter at kommunen har fremlagt at jeg må tilbygge 36m2 til mit hus. Jeg vil gerne bygge en stue. 

Jeg har som udgangspunkt lavet en materiale liste i MEGET grove træk, men mangler jeg noget væsentlig så skriv det gerne. 

Jeg har selv indkøbt de fleste materialer til gennemrenoveringen af selve huset, der er blevet totalrenoveret. Jeg kan lave slavearbejdet ikke finesse. Men har et godt netværk. 

Jeg har svært ved at finde ud af hvad det vil koste at få støbt fundamentet. Eftersom der ikke skal kloakeres mm. Jeg har fundet en pris på 1000 kr. hvor det fremgår at det er inkl kloakering. Men hvad skal man udgangspunkt regne med? ca. 

Derudover har jeg overvejet at få lavet gulvvarme i tilbygningen. Kan man som udgangspunkt regne med en m2 pris? 

Nedenstående priser er nogen jeg har fundet via. nettet. 

Det er som udgangspunkt det helt store ting, jeg mangler "mellem tingene i mit skema" så i må meget gerne bidrage til tingene.

Det skal lige påpeges at jeg har en del af vinduerne 6 styk. 
 

Den vedhæftede plantegning er kun vejledende, og i skal ikke ligge for meget i den, blot for at give jer et billede af hvordan jeg håber det kommer til at se ud. 

 

På forhånd TUSIND TUSIND tak  

Fundament= ????
Inderbeklædning: Gips dobbelt =  2880
Yderbeklædning Iverplank= 15800
Skelet= 15.000 
 Tagsten = 5000
Loft = Troldtext = 3000
Vinduer = 3 store vinduer = 8000
Døre = 1 terassedør = 3000
Brændovn + Skorsten = 8000
Isolering = 5000
El = 10.000
Gulvvarme= ????

 

 

Hejsa Folkens  Jeg sidder og overvejer at lave... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jetz på 05-11-2014 07:26

 

Det her er tilgengæld så billigt, at man må tage hatten af og bukke. Ca 350000kr for hele den pakke er et regulært røverkøb. Du må have et LDS talent af de store, de helt rigtige forbindelser til det arbejde, der kræver autorisation og et krejlergen til indkøb der ikke fornægter sig  

Hvis jeg kunne bygge til den pris, ville jeg være stærkt fristet til at bygge et helt nyt hus. Det ville jo kunne få en fornuftig størrelse og stadig lande pænt under en 1 mill. 

 

 

Vi lavede selv en tegning over, hvordan vi kunne tænke os det skulle se ud. Herefter tog vi en arkitekt med på råd, der lavede endelige tegninger for brug til for byggetilladelse. Den lokale tømrerhandel fik ligeledes et sæt tegninger og beregnede ALT hvad der skulle bruges af materialer, lige fra fundament til tagrygningsplader. Vi har ikke sparet på materialer, isolering, m.v. Dog kunne jeg her fire år efter, godt kunne have ønsket mig, at jeg ikke havde købt døre og vinduer fra Rationel.

Tanken om et HELT nyt hus har også strejfet mig, men jeg tror sgu´ mine to brødre og min svigerfar slår mig ihjel!!
Btw. har en genbo fået bygget 90m2 til på deres hus for to år siden. De brugte lokale håndværkere til ALT. Pris 1,1 mio. kr.

 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej igen.

Først og fremmest tusind tak for alle de gode svar! lækkert og se så god feedback!

Jeg vil prøve at svarer så godt som jeg kan .

Først og fremmest er jeg ikke håndværker på nogen måde, men jeg synes det er et spændende fag og så er jeg en købmand! Så jeg elsker at forhandle materialer, og det er her jeg sparer rigtig mange penge i forhold til andre. Jeg er så priviligeret at have en elektriker, Tømrer, VVS i familien. Derfor ønsker jeg udelukkende at finde ud af hvad omkostningerne sådan umiddelbart vil løbe op i til materialer.

Der er 4 ting jeg ikke har nogen anelse omkring hvad vil koste mig er:

-Støbning af fundament samt gulv.
- Lægning af gulvvarme samt materialer hertil.
- Skelet + Spær

(Jeg har lige renoveret et hus, hvor jeg har indkøbt materialer der minder om de jeg allerede har indkøbt)

Jeg har overvejet loft til kip, men det der taler imod er at jeg mangler en del plads til opmagasinering, så pladsen på loftet vil være en fordel. Men jeg må bygge helt op i en højde af 8,4m. Så loftet kan godt blive højt.

Mht. Placering af tilbygningen, så er jeg desværre meget begrænset idet min grund kun er omkring 350m2, (jeg har 50% af en fælles vej derfor jeg må bygge 119,25 i alt.) Det er ikke muligt bare at forlænge huset, der skal bygges til på bredden hvis man kan sige det sådan.

Huset er beliggende i 8200 Århus N, og med en kvaderratmeter pris på 20-30.000 så ville det jo være dumt ikke at bygge til hvis der på et tidspunkt skulle sælges. Men ja, det vil komme til at gå lidt ud og gæstetoilettet, og ja det vil gå lidt ud over gæsteværelset. Men jeg ser ikke rigtig andre muligheder, medmindre vi skal til at lave meget store ændringer ved huset.


Jeg kan iøvrigt få mange materialer til næsten indkøbspris .

Jeg har lige renoveret huset total med følgende.

2 nye badeværelser med gulvvarme
nyt køkken
4 nye vinduer (resten var skiftet sidste år)
Nye gulve over det hele + loftslister + fodlister
Nye inderdøre
Udestuen er renoveret med 6 nye plastikvinduer, 1 ny plastik dør, 100m Iverplank, samt nyt tag.
Derudover er hele huset malet 3 gange indvendigt.
Der er udført en del elektriker arbejde (lovliggørelse af el)
Nyt bryggers inkl. skabe mm.
Derudover er der brugt en del tid i kælderen.

Der er brugt ca. 200.000 på dette projekt.

Vel og mærket de 33.000 var til murer, 25.000 til tømrer, og 6000 til elektriker.

Jeg skal lige huske at sige mit hus kun er 83m2, plus 33m2 kælder.

Nå det var lidt et sidespring.

Mvh Thomas Ørts






LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har prøvet at ændre lidt på tegning. 

Jeg vil helst ikke skygge for meget for de eksisterende vinduer. Men som tidligere nævnt må jeg gå på kompromi et sted da grunden er meget lille. 

På huset ligger der pt Decra tag, men jeg er rimelig fan af tagpap. Hvilken tagløsning vil være billigst? Jeg regner med at loftshøjden i huset vil bliver omkring 270cm. 

Derudover mangler vi noget opbevaringsplads. Spørgsmålet er så om det vil være klogest at mig at bygge højt. dvs. så der bliver et godt loftsrum. 

Eller om det kan betale sig at bygge en kælder? Jeg har på fornemmelsen af kælderen er en meget dyr bekostning i forhold til loftsrummet. 

Mvh Thomas

 

En hurtig idé.

Flyt et par vinduer, og byg taget ind i det eksisterende, med samme højde og materialer


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Præcis den ide har jeg haft

Problemet er bare, der hvor du har lavet det store hul ud i stuen, der sidder der en kæmpe radiator på 2,5 m. Og for at fjerne den ville det kræve et Kæmpe stykke arbejde har jeg fået fortalt. Hovedsagligt fordi selve huset lige er blevet renoveret . Så det ville jo kræve gulvet blev brækket op tror jeg nok .

Mvh Thomas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvis man alligevel skal til at grave ud, støbe fundament, rejse vægge, lave nyt tag, lægge ny strøm og etablere gulvvarme...etc, ville jeg nok betragte en radiator som et mindre problem.

Mon ikke du skulle få en arkitekt/byggerådgiver med på sidelinien


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hehe

Pointen er bare at selve huset lige er blevet færdig renoveret , og så tænker man ja okay. Hvorfor byggede du så ikke til i første omgang? Jamen pointen er den jeg er studerende og har købt hus i Århus og er færdig uddannet til sommeren, medmindre jeg studere videre ,

Mvh Thomas Ørts

Hvis du laver alt selv koster det ca 4.000 pr m2 ved nybyg. der i kommer det du skal leje folk ind til du ikke selv må lave. men det er bare en ca tal der kan komme mange andre ting ind over der koster kassen.

Løsning med at fjerne radiatoren i stuen er god. så har du jo en sted og sætte din gulv varme shount til varme systemet.

Du skal ha fundet ud af hvor langt du skal ned for at finde fast grund til soklen. min meter i jorden hvis du finder ler der. eller kan det måske være 10 meter nede, det kan være du bor på en muld bunke.
Regmos' tegning er den eneste rigtige måde at lave tilbygningen på!

De andre to forslag ser fuldstændig sindssyge ud. En kvadratmeter pris på 20.000 - 30.000 kr. Er fuldstændig irrelevant, hvis huset er usælgeligt. Det er også bedre at have åbningen til stuen fra køkkenet. Det er det de unge vil ha' i dag! :-)

Det er træls at skulle flytte den eksisterende radiator, når nu det hele er sat i stand, men du skal leve med den tilbygning i lang tid fremover!

Vend dine idéer med familie, venner og en arkitekt/bygningskonstruktør. Før vi byggede til på vores hus, havde vi også mange sindssyge idéer. Jeg synes selv de var VILDT gode, men i dag er jeg glad for, at vi ikke realiserede dem, men i stedet rådførte os rundt omkring. :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Haha ja okay .

Min far er vvs'er så trægulvet skal vel bare fjernes og så skal røret føres ned i betonen. Det burde han nok kunne klarer .

Men ja! tror sku jeg vil give jer ret... jeg er ked af det, men det er nok det mest fornuftige Det vil nok koste en 10-15.000 ekstra. men igen det er jo småpenge når man alligevel skal ud og spendere så stort et beløb .

Jeg er iøvrigt selv en af de unge, jeg er 25
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også