Hej igen.
Først og fremmest tusind tak for alle de gode svar! lækkert og se så god feedback!
Jeg vil prøve at svarer så godt som jeg kan

.
Først og fremmest er jeg ikke håndværker på nogen måde, men jeg synes det er et spændende fag og så er jeg en købmand! Så jeg elsker at forhandle materialer, og det er her jeg sparer rigtig mange penge i forhold til andre. Jeg er så priviligeret at have en elektriker, Tømrer, VVS i familien. Derfor ønsker jeg udelukkende at finde ud af hvad omkostningerne sådan umiddelbart vil løbe op i til materialer.
Der er 4 ting jeg ikke har nogen anelse omkring hvad vil koste mig er:
-Støbning af fundament samt gulv.
- Lægning af gulvvarme samt materialer hertil.
- Skelet + Spær
(Jeg har lige renoveret et hus, hvor jeg har indkøbt materialer der minder om de jeg allerede har indkøbt)
Jeg har overvejet loft til kip, men det der taler imod er at jeg mangler en del plads til opmagasinering, så pladsen på loftet vil være en fordel. Men jeg må bygge helt op i en højde af 8,4m. Så loftet kan godt blive højt.
Mht. Placering af tilbygningen, så er jeg desværre meget begrænset idet min grund kun er omkring 350m2, (jeg har 50% af en fælles vej derfor jeg må bygge 119,25 i alt.) Det er ikke muligt bare at forlænge huset, der skal bygges til på bredden hvis man kan sige det sådan.
Huset er beliggende i 8200 Århus N, og med en kvaderratmeter pris på 20-30.000 så ville det jo være dumt ikke at bygge til hvis der på et tidspunkt skulle sælges. Men ja, det vil komme til at gå lidt ud og gæstetoilettet, og ja det vil gå lidt ud over gæsteværelset. Men jeg ser ikke rigtig andre muligheder, medmindre vi skal til at lave meget store ændringer ved huset.
Jeg kan iøvrigt få mange materialer til næsten indkøbspris

.
Jeg har lige renoveret huset total med følgende.
2 nye badeværelser med gulvvarme
nyt køkken
4 nye vinduer (resten var skiftet sidste år)
Nye gulve over det hele + loftslister + fodlister
Nye inderdøre
Udestuen er renoveret med 6 nye plastikvinduer, 1 ny plastik dør, 100m Iverplank, samt nyt tag.
Derudover er hele huset malet 3 gange indvendigt.
Der er udført en del elektriker arbejde (lovliggørelse af el)
Nyt bryggers inkl. skabe mm.
Derudover er der brugt en del tid i kælderen.
Der er brugt ca. 200.000 på dette projekt.
Vel og mærket de 33.000 var til murer, 25.000 til tømrer, og 6000 til elektriker.
Jeg skal lige huske at sige mit hus kun er 83m2, plus 33m2 kælder.
Nå det var lidt et sidespring.
Mvh Thomas Ørts