36m2 tilbygning, materialer samt ca. priser til budget

Hejsa Folkens 

Jeg sidder og overvejer at lave en tilbygning efter at kommunen har fremlagt at jeg må tilbygge 36m2 til mit hus. Jeg vil gerne bygge en stue. 

Jeg har som udgangspunkt lavet en materiale liste i MEGET grove træk, men mangler jeg noget væsentlig så skriv det gerne. 

Jeg har selv indkøbt de fleste materialer til gennemrenoveringen af selve huset, der er blevet totalrenoveret. Jeg kan lave slavearbejdet ikke finesse. Men har et godt netværk. 

Jeg har svært ved at finde ud af hvad det vil koste at få støbt fundamentet. Eftersom der ikke skal kloakeres mm. Jeg har fundet en pris på 1000 kr. hvor det fremgår at det er inkl kloakering. Men hvad skal man udgangspunkt regne med? ca. 

Derudover har jeg overvejet at få lavet gulvvarme i tilbygningen. Kan man som udgangspunkt regne med en m2 pris? 

Nedenstående priser er nogen jeg har fundet via. nettet. 

Det er som udgangspunkt det helt store ting, jeg mangler "mellem tingene i mit skema" så i må meget gerne bidrage til tingene.

Det skal lige påpeges at jeg har en del af vinduerne 6 styk. 
 

Den vedhæftede plantegning er kun vejledende, og i skal ikke ligge for meget i den, blot for at give jer et billede af hvordan jeg håber det kommer til at se ud. 

 

På forhånd TUSIND TUSIND tak  

Fundament= ????
Inderbeklædning: Gips dobbelt =  2880
Yderbeklædning Iverplank= 15800
Skelet= 15.000 
 Tagsten = 5000
Loft = Troldtext = 3000
Vinduer = 3 store vinduer = 8000
Døre = 1 terassedør = 3000
Brændovn + Skorsten = 8000
Isolering = 5000
El = 10.000
Gulvvarme= ????

 

 

41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har noget at byde ind med ?

Mvh Thomas

Klap nu lige hesten Thomas, du har kun haft dit indlæg inde i 15.30  time ! Der kan være svar om lidt eller der kan gå et par dage, desuden er det jo en temmelig stor spise seddel du har lavet hvilket nok vil skræmme de fleste væk. Lav Det Selv er ikke et rådgivende ingenør firma men frivillige der ofte gerne hjælper med mindre spørgsmål.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hahaha

Men alligevel har du tid til at svarer på mit indlæg? men konstruktivt er det da ihvertfald ikke . Men tak for feedbacken.

Kan du have en rigtig god dag.

Mvh Thomas
dyrt skelet - hvad mere end stimmel er indeholdet i de kr. 15.000?

meget billige terrassedør

antager priserne er inkl. moms?
har du ikke glemt spær, dampspærre, malerarbejde, lægter, befæstigelse osv.

Din brændeovn er iøvrigt også i den billige ende.....

du er nødt til at lave en liste der lister hver enkelt ting om der skal bruges. Det er jo svært at se hvad du har regnet med under hvert punkt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg kan ikke, men er der ikke nogen der kan give et skud på ca. m2 prisen på sådan en tilbygning. Altså f.eks. uden brændeovn og skorsten.

Du er nu under kr. 4000 pr m2 Jeg ville skyde på at det nærmere ville være kr. 10,000 pr. m2

Når jeg selv eller "mine knægte" har haft noget lignende, har jeg lavet tegning, måske lidt materiale ønsker og bevæget mig ned til den lokale tømmerhandel. Så vil de meget gerne give nogen materiale priser, og kaster samtideg hurtigt minus 15 % i rabat hvis du køber det der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Pas på den tilbygning ikke forringer værdien af dit hus. At badeværelset og det ene værelse får "udkig" til en af ydervæggene på tilbygningen, er helt sort!

Btw. Byggede jeg i 2010 en tilbygning 83m2 indeholdende tre store værelser, et Walk-in closet, lidt gangareal og badeværelse. Gulvvarme overalt. Jeg fik håndværkere til at hjælpe med fundament og rejsning af skelet/konstruktioner. Kvadratmeter prisen blev omkring kr. 3700,- inkl. Moms. Derudover brugte vi ca. 35.000 kr på inventar til badeværelset.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af boso på 04-11-2014 20:55
har du ikke glemt spær, dampspærre, malerarbejde, lægter, befæstigelse osv.

Din brændeovn er iøvrigt også i den billige ende.....

du er nødt til at lave en liste der lister hver enkelt ting om der skal bruges. Det er jo svært at se hvad du har regnet med under hvert punkt.

Helt enig.

 

Ingen skruer, beslag, bits, affalds poser, fodlister?, spartling (men det er måske det du mener med malerarbejde?), køb af nye maskiner (ex. gips skrue maskine), hva med undertag,måske et par tagrender og nedløbsrør vil være godt også ...

Gulvpap til under dit nye gulv som du så også skal have på listen...

Måske et ovenlys vindue også ville være godt.. Loft til kip i stedet for, osv. osv. osv.....

Og til sidst. Læg gerne 15,000 kr. til side sm buffer til uforudsete ting. Og nej 15.000 er ikke meget.

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Enig med Wezio - hvis grundplanen er retvisende i forhold til, hvordan du vil sammenbygge den nye stue med huset, så ville jeg lige tage en runde mere evt. med en trediepart på.

Der mangler lidt detaljer på din liste som kan påvirke prisen. Hvordan skal det sammenbygges med huset - klassisk saddeltag med skotrender eller er du ude i noget ensidig taghældning eller noget helt tredie? Skal der være loft til kip eller ekstra højt til loftet? Man kunne godt få den tanke siden loftbeklædningen er troldtekt.

Angående fundament, så fik vi et overslag på fundament til 30m2 stue inkl. afløb (2 stk) til tagvand til en 50000kr.

Overslaget på gulvvarmen var blandet sammen med flytning/etablering af radiatorer, men ud fra det samlede overslag vil jeg tror at gulvvarmen udgør ca 10000-12000kr lavet af VVS'eren. Du vil så kunne gøre det noget billigere, da du selv vil lave alt det grove. Materialerne er i hvert fald ikke dyre.
Skrevet af Wezio på 04-11-2014 22:47
Btw. Byggede jeg i 2010 en tilbygning 83m2 indeholdende tre store værelser, et Walk-in closet, lidt gangareal og badeværelse. Gulvvarme overalt. Jeg fik håndværkere til at hjælpe med fundament og rejsning af skelet/konstruktioner. Kvadratmeter prisen blev omkring kr. 3700,- inkl. Moms. Derudover brugte vi ca. 35.000 kr på inventar til badeværelset.

 

Det her er tilgengæld så billigt, at man må tage hatten af og bukke. Ca 350000kr for hele den pakke er et regulært røverkøb. Du må have et LDS talent af de store, de helt rigtige forbindelser til det arbejde, der kræver autorisation og et krejlergen til indkøb der ikke fornægter sig  

Hvis jeg kunne bygge til den pris, ville jeg være stærkt fristet til at bygge et helt nyt hus. Det ville jo kunne få en fornuftig størrelse og stadig lande pænt under en 1 mill. 

 

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også